Aviseringar
Rensa alla

Finnar + piercing


Ämnesstartare

Funderar på att ta hål i öronen så man blir fin till studenten, men jag har finnar i örsnibbarna! Eftersom finnar faktiskt är en form av infektion undrar jag hur pass vettigt det är att ta hål där? Kommer det bara vara ett bra sätt att dränera ut var (xD) eller är det som bäddat för ett stort, infekterat och svullet öra? [sad]


   
Citera

[tard]


   
SvaraCitera

Finnar på öronen? [chocked] MÅNGA?!

Jag kan få en i örat nån gång om året.

Dina öron låter snuskiga [sad]


   
SvaraCitera

coolt [smile]


   
SvaraCitera

Lät inte som en bra idé nej. Satsa på clips 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Finnar på öronen? [chocked] MÅNGA?!

De syns typ inte på ytan, så det är inte så äckligt. [crazy] Man bara känner om man trycker och kan skymta en röd liiiiten fläck.


   
SvaraCitera

elka9110:

De syns typ inte på ytan, så det är inte så äckligt. [crazy] Man bara känner om man trycker och kan skymta en röd liiiiten fläck.

Men har du dem jämt? [surprised] Jag menar, få du en finne nån gång då och då så är det väl ingen fara.


   
SvaraCitera

elka9110:

finnar i örsnibbarna!

Aj - det låter smärtsamt [tard] Tycker du ska försöka få finnarna att läka på något sätt innan du tar hål där! Har fått för mig att en finne kan sprida infektionen till hålet... men det är förstås bara en tanke, jag vet inte säkert [tard] Det bästa vore väl att fråga piercaren!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Men har du dem jämt? [surprised] Jag menar, få du en finne nån gång då och då så är det väl ingen fara.

Nä, de har typ suttit där i flera år, fast i varierande storlok och antal.

Melinka:

Har fått för mig att en finne kan sprida infektionen till hålet...

Precis min tanke! Vet att när man opererar sig får man inte ha finnar inom området som ska öppnas, det kanske är lite mer allvarligt än öronpiercings, men ändå... [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nog inte finnar utan någon typ av fett/talgknölar. Ganska många som får dem i örsnibbarna då och då och det brukar väl inte direkt vara något problem med örhängen o sånt ändå...


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera