Aviseringar
Rensa alla

Finnliknande sak bredvid hålet i näsan?


Ämnesstartare

Vad kan detta vara och vad ska man göra med det? Det ser ut och vara en finne, men det är det inte.. precis bredvid hålet i näsan. den är inte speciellt röd och så, så det verkar inte vara nån böld , är det vanligt eller? tog hålet för ca 2 v sen, rengör med desivon och ljummet vatten bara inuti näsan har funkat bra hittils....


   
Citera
Ämnesstartare

ingen?


   
SvaraCitera

Min syster fick det. Det är ingen fara. Håll det rent bara. Om det inte blir bättre eller börja krångla, börja tvätta med koksaltlösning eller gå till en piercingstudio och be om råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick så vid ett av mina öronhål, en jag kände råkade ha en sjuksköterska hemma hos sig då.
Jag frågade henne & sjuksköterskan sa:

Egyptologen:

Det är ingen fara. Håll det rent bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pöh, fick samma sak, det försvinner efter ett tag, det är ingenting du behöver hålla särskilt rent eller ens tänka på.


   
SvaraCitera

Fick samma sak, fast jag fick en enorm böld som både gjorde ont och varade.. dock varade den bara när jag tryckte en nål genom den [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den är kvar fortfarande.. fast kanske e för jag skavt bort den då o då [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag stoppade in en nål i min och det började blöda massor, men den försvann efter ca 2 månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Jag stoppade in en nål i min och det började blöda massor, men den försvann efter ca 2 månader.

hm okej, ja tryckte sönder min med en tops innan med desivon på, blödde jättemycket också, saken är ju rätt stor med, lika stor som piercingen typ ju.. stör mig på den såklart, men inte så jag bara "ÅÅHHH HERREGUUUUD MITT UTSEENDE ÄR FÖRSTÖRT [cry][cry]" utan bara "orka".
men undrar, ska man låta skiten vara, eller kan man hålla på med den ibland? [cute]
innan var den fylld med lite vitaktigt men nu verkar det bara vara blod ju [shake]

bilden är utan piercingen såklart.. när man hållt på med den där så gör det ju svinont och trycka genom den igen -.- jag skär snart bort den och tvingar den och aldrig mer komma tillbaka [mad] .. om de nu hade gått..

DSC07737.JPG


   
SvaraCitera

'bara väntade på att få se den delikata bilden'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

ska man låta skiten vara, eller kan man hålla på med den ibland?

Helst låta den vara antar jag, men jag bara klämde på så det sprutade blod i skolan, heh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

'bara väntade på att få se den delikata bilden'

hiih

spaceFlea:

Helst låta den vara antar jag, men jag bara klämde på så det sprutade blod i skolan, heh.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

lemuu:

ad kan detta vara och vad ska man göra med det?

inte mkt o göra åt.. kan vara en s.k. keloid. jag fick sånna när jag piercat industrial och näsvingen sen också, tog bort båda. de brukar växa och det blir SKITFULT! + gör ont.

lemuu:

jag skär snart bort den och tvingar den och aldrig mer komma tillbaka [mad] .. om de nu hade gått..

Den kommer tillbaka och blir ännu större [crazy]
I bästa fall så går den fort av sig självt, i värsta sitter den kvar i 500 år och tillslut är det bara så fult och irriterande att man tar bort piercingen. då skrumpnar den ihop och försviiinner!! [bigsmile] (fast ibland är den kvar och fortsätter växa så man måste in till sjukhuset)


   
SvaraCitera

går *BORT av sig självt


   
SvaraCitera