Aviseringar
Rensa alla

Finns äkta kärlek?


Ämnesstartare

Hejsan!

Jag tror inte på äkta kärlek, den man ser i filmer som t.ex. Twilight (epic lovestory ) och andra filmer( bara påhitt, imaginärt) Tror endast på den man har till sin pappa, mamma osv. Men när det väl kmr till giftemål och den sortens kärlek, så finns den inte enligt mig. Alla bara skiljer  sig idag:/ när min kompis kolla på bröllopsklänningar i en tidning så sa hon" en sån klänning ska jag ha på mitt bröllop, wow den här var oxå snygg, den har jag på mitt andra". Vad är det för poäng att gifta sig om man vet att det bara leder till skilsmässa? Vet ju att festen och all uppmärksamhet är ju alltid grymt kul.

Jag tror inte på äkta kärlek, gör ni det? 


   
Citera
Ämnesstartare

Vad är falsk kärlek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView: Jag tror inte på äkta kärlek, gör ni det?

Begreppet du använder är för luddigt för att man skall kunna svara. Vad är "äkta" kärlek och vad är oäkta kärlek? Om kärleken inte håller i sig för evigt, var den oäkta då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Begreppet du använder är för luddigt för att man skall kunna svara. Vad är "äkta" kärlek och vad är oäkta kärlek? Om kärleken inte håller i sig för evigt, var den oäkta då?

För mig e det de. Äkta kärlek ska hålla  ska för mig hålla livet ut, men alla tkr olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Vad är falsk kärlek.

Allt som inte är kärlek. T.ex gold diggers de gifter sig för pengarna 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView: Allt som inte är kärlek. T.ex gold diggers de gifter sig för pengarna

Är det inte kärlek är det väl frånvaro av och inte falsk dylik. Att beteckna en viss kärlek som "falsk" och en annan som "äkta" vittnar om en dömande, egocentrisk och starkt generaliserande attityd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det inte kravlös kärlek du menar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Är det inte kärlek är det väl frånvaro av och inte falsk dylik. Att beteckna en viss kärlek som "falsk" och en annan som "äkta" vittnar om en dömande, egocentrisk och starkt generaliserande attityd.

Kan vara sant. Men inte konstigt att jag har den attityden, alla bara skiljer sig:/ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Är det inte kravlös kärlek du menar?

Kan vara. blev lite luddigt där. Men saken är den att jag tror inte på kärlek till en person förutom den jag nämnde. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView: Kan vara sant. Men inte konstigt att jag har den attityden, alla bara skiljer sig:/

Känslor är inte konstanta, ibland svalnar de eller förändras, innebär inte att det man kände inte var genuint. Känns som om jag förklarar för ett skilsmässobarn varför hens föräldrar inte är tillsammans längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Känslor är inte konstanta, ibland svalnar de eller förändras, innebär inte att det man kände inte var genuint. Känns som om jag förklarar för ett skilsmässobarn varför hens föräldrar inte är tillsammans längre.

Ja och om det svalnar var det ju inte äkta kärlek 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView: Ja och om det svalnar var det ju inte äkta kärlek

Varför inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Varför inte.

när man gifter sig så är till döden skiljer en åt. Det ska ju hålla livet ut annars är det inte vad jag kallar äkta. Så sjuukt trött på alla som skiljer sig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView:

Ja och om det svalnar var det ju inte äkta kärlek 

Känslor både går över och förändras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView:

när man gifter sig så är till döden skiljer en åt. Det ska ju hålla livet ut annars är det inte vad jag kallar äkta. Så sjuukt trött på alla som skiljer sig 

jamen så kände man ju just då. det händer 87474748 saker i ens liv och i ens förhållande efter det.


   
SvaraCitera