Aviseringar
Rensa alla

Finns äkta kärlek?


Ämnesstartare

isola:

Känslor både går över och förändras.

Jo det gör väl personen me förändras alltså. Men är giftemål ett enda stort skämt för mig just nu. Man säger ja till döden.... Fast man vet att det inte kmr hålla 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView: Allt som inte är kärlek. T.ex gold diggers de gifter sig för pengarna

Fast nyss gav du sken av att all kärlek som inte håller för evigt är falsk kärlek. Så om en person helt enkelt får reda på att dennes partner är ett rövhål så var hennes kärlek falsk all along eftersom hon senare bryter upp med honom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView: Men är giftemål ett enda stort skämt för mig just nu.

Du pratar om giftermål ur en religiös synpukt. Många idag gifter sig inte pga religion utan för att det är något de vill göra tillsammans och för att skapar en typ av trygghet(falsk eller ej)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView:

Jo det gör väl personen me förändras alltså. Men är giftemål ett enda stort skämt för mig just nu. Man säger ja till döden.... Fast man vet att det inte kmr hålla 

Och ja, om du undrar så är religion ett skämt, april april.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Fast nyss gav du sken av att all kärlek som inte håller för evigt är falsk kärlek. Så om en person helt enkelt får reda på att dennes partner är ett rövhål så var hennes kärlek falsk all along eftersom hon senare bryter upp med honom..

Typ så. Gjorde det för pengarna och kärleken till pengar räknas inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du pratar om giftermål ur en religiös synpukt. Många idag gifter sig inte pga religion utan för att det är något de vill göra tillsammans och för att skapar en typ av trygghet(falsk eller ej)

Då finns kärlek som jag syftar till bara inom religionen och om religion inte finns så inte kärlek heller. Tror jag börjar fatta nu 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView: när man gifter sig så är till döden skiljer en åt.

Varför. Kärlek förändras, man har inte kvar alla vänner genom hela livet och man har inte kvar alla partners. Giftermål är för övrig en institution och inte ett uttryck för människans natur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView: Typ så. Gjorde det för pengarna och kärleken till pengar räknas inte

Nämde jag pengar öht? Jag sa att en av parterna ändrade sin uppfattning om den andra personen baserat på tidigare händelser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Nämde jag pengar öht? Jag sa att en av parterna ändrade sin uppfattning om den andra personen baserat på tidigare händelser.

Jomen, gold diggers e ju ute efter pengar om det e dem du syftar till. Annars missuppfattade jag det fel, sry


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView:

Jomen, gold diggers e ju ute efter pengar om det e dem du syftar till. Annars missuppfattade jag det fel, sry

Nu får du ta och skärpa dig, vafan läser du med, arslet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Varför. Kärlek förändras, man har inte kvar alla vänner genom hela livet och man har inte kvar alla partners. Giftermål är för övrig en institution och inte ett uttryck för människans natur.

Deprimerande:/ vill vara svan, de håller samma partner livet ut 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView: Deprimerande:/ vill vara svan, de håller samma partner livet ut

Och när den dör är de ensamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Nu får du ta och skärpa dig, vafan läser du med, arslet?

Uhh. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äkta kärlek betyder att man i nuet är helt ärlig med sig själv och verkligen älskar personen för det den är. Äkta kärlek i nuet definierar jag som något som sker först efter en förälskelse. En förälskelse är en drog av hormoner och man har knappt lärt känna en person så det är omöjligt att det handlar om äkta kärlek till den verkliga individen. Man är snarare kär i en fantasidröm man har skapat av den andre, en fantasidröm som dessutom är dopad av hormonströmmar. Man är mer kär i drogen än i personen.


   
SvaraCitera