Aviseringar
Rensa alla

Finns denna gymnasielinjen?


Ämnesstartare

Jagg har tänkt väldigt länge nu på vad jag skulle vilja gå för gymnasielinje.. Jag har tänkt på vad jag tycker är roligt i skolan och sånt. Sen vet jag inte om jag ska gå en linje med saker som verkar roligt eller om saker som jag vill arbeta med. För media tex, det verkar kul men vet ej om det är kul att arbeta med osv.
Jag har gått igenom alla ämnen i skolan och hittar inget roligt direkt.. Men förra veckan hade vi debatt i skolan! Vi var lite små partier om man nu kan kalla det så och vi debatterade om miljön. Det var något som verkligen var roligt och som jag gick in för och körde fullt! Vårat parti hade bra argument och det var riktigt roligt att arbeta med och ta reda på fakta och vad man själv tycker och blanda det med gruppens åsikter!
SÅ!!

Nu har jag bestämt mig för att jag vill bli stadsminister! Jag tror verkligen att det kommer passa mig, känner att jag är bra på att framhäva min åsikt och bra på att prata inför folk. Nu undrar jag då vilken linje jag ska gå för detta.. Jag bor ju i en liten stad så tror inte denna linjen finns här, men det kanske finns någon linje i Stockholm som handlar om detta!?

Jag är redo att satsa allt och vill bara ha eran hjälp om hur jag kan bli ännu bättre inom detta och hur jag ska göra för att komma hela vägen! Tack på förhand[smile]


   
Citera

Hemskolning för din del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]
m3lis for president


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata med din syo, tror att du är någonting på spåret här alltså!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Hemskolning för din del.

Kostar det något?

framtidstron är död:

m3lis for president

Du får rösta på mig då!

isola:

Prata med din syo, tror att du är någonting på spåret här alltså!

Vi har inte fått någon än, för våran skola är efter. Men gymnasieskolan ska förändras massor också..[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Nu har jag bestämt mig för att jag vill bli stadsminister!

Jag skulle rösta på dig!

Det är inte så lätt att bli statsminister, man måste lära sig massa grejer men det klarar du kanske av om du verkligen går in för det.

Det är nog bäst att gå samhällslinjen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Det är nog bäst att gå samhällslinjen!

Tack för att du skulle röstat på mig! Då har jag redan två folk på min sida. Känns tryggt. Samhällslinjen verkar ganska tråkig och jag tycker inte det finns något som intresserar mig där, ekonomi, samhäll eller språk är inte så roligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Du får rösta på mig då!

Det kommer jag göra! Absolut!

Vilket parti argumenterade du för när ni hade debatt i skolan?
Kommer bara rösta på dig om det hörde till vänsterblocket! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barn och fritid kanske? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Vilket parti argumenterade du för när ni hade debatt i skolan?

Vi hade inte samma pariter, vi var bönder!! Vi skulle ta det som var bäst för oss osv.. Men a! Kanske ej det roligaste men aa!

Spartakus:

Barn och fritid kanske?

Nja, verkar inte så roligt, och tror den linjen försvinner och bytes ut till något annat..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Barn och fritid kanske?

Du kommer inte närmare drömmen som statsminister på det viset m3lis, men det gör man inte för att man går samälle heller. Man blir politiker genom att engagera sig inom ett visst parti, utbildning spelar ingen roll.

Däremot så tror jag att du skulle passa jättebra som dagisfröken. Det är mycket roligare än politiker, dessutom. Jag tror du skulle bli uttråkad av politik i längden, det mesta handlar inte om att argumentera utan att sitta i riksdagen och rösta ja och nej till olika småsaker. Ta hand om ungar och överföra din underbara livsenergi till dem skulle du passa utmärkt som av det jag sett av dig hittills!


   
SvaraCitera

m3lis:

Kostar det något?

Inte om jag får bestämma. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ta hand om ungar och överföra din underbara livsenergi till dem skulle du passa utmärkt som av det jag sett av dig hittills!

AA, ville det ett tag, praoade på ett dagis, det var kul förutom att det var elaka tanter som arbetade där!

framtidstron är död:

Man blir politiker genom att engagera sig inom ett visst parti, utbildning spelar ingen roll.

Aa, men jag skulle vilja börja från början, med ett eget parti!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

AA, ville det ett tag, praoade på ett dagis, det var kul förutom att det var elaka tanter som arbetade där!

Tycker det skulle passa dig så bra, du kan ju när du är vuxen välja vilken arbetsplats du vill, om det är elaka tanter där så kan du byta jobb. Annars kan du bli dagmamma också, då slipper du jobba med tanter över huvud taget 🙂

m3lis:

Aa, men jag skulle vilja börja från början, med ett eget parti!

Vad skulle ditt parti stå för då?
Det är jättesvårt att skapa ett nytt parti, tyvärr. Det tar dessutom många år innan du kommer vara så allmänt känd att du har en chans att komma in i riksdagen och därifrån till att gå till största partiet i Sverige (vilket krävs för att du ska bli statsminister) kommer nog tyvärr inte hinna hända innan du gått i pension, är jag rädd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Hemskolning för din del.

Tänk vilka kurser, Manipulation A-E


   
SvaraCitera