Aviseringar
Rensa alla

Finns denna gymnasielinjen?


Ämnesstartare

Gå IB [y]


   
SvaraCitera

Ignorant:

Tänk vilka kurser, Manipulation A-E

A-E [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

A-E [shake]

Klart, går man bara manipulation A till C blir det som Jimmie Åkesson, folk ser igenom't och man får nästan hela landet efter sig.

Keep it cool, stay in school[cool]


   
SvaraCitera

Finns skolor som min där de har samhällslinjer med inriktning politik [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

därifrån till att gå till största partiet i Sverige (vilket krävs för att du ska bli statsminister)

Nejdå.
http://www.riksdagen.se/templates/R_PageFull____11180.aspx


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle rösta på dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nejdå.

nää du har rätt, men störst parti i största blocket dååå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

nää du har rätt, men störst parti i största blocket dååå.

Ja. Pratar rätt sällan politik annat än i sakfrågor med folk irl, men senast jag gjorde det var det (innan senaste valet) med en tjej som trodde att moderaterna som parti fick flest röster i (då) senaste riksdagsvalet. Blev nedstämd.

Gillar för övrigt inte blocksystemet. Eller ja, jag fattar resonemanget bakom det. Jag gillar inte att olika partier går ihop för att få en maktpositon, med resultatet att olika partier får kompromissa sina principer. Tycker att det ger väljarna mindre möjlighet att få fram sina åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Pratar rätt sällan politik annat än i sakfrågor med folk irl, men senast jag gjorde det var det (innan senaste valet) med en tjej som trodde att moderaterna som parti fick flest röster i (då) senaste riksdagsvalet.

aah, ne, är inte så dyym, skriver bara snabbare än jag tänker. Hur som helst så kommer inte m3lis kunna bli statsminister i ett nytt parti under sin livstid mer än i teorin. Inte i ett av de som redan finns heller, men ändå.

mediakatt:

Gillar för övrigt inte blocksystemet. Eller ja, jag fattar resonemanget bakom det. Jag gillar inte att olika partier går ihop för att få en maktpositon, med resultatet att olika partier får kompromissa sina principer. Tycker att det ger väljarna mindre möjlighet att få fram sina åsikter.

Ne, speciellt inte när de går ihop innan valet som de gjort nu. Eller, det tråkiga är att det är så självklart att det är olika block. Jag ser inga hinder för att vissa partier ur högerblocket ska kunna samarbeta med vänsterblocket. Det hela stänger liksom till den politiska utvecklingen en del när de redan innan valet ska nå en gemensam politik. Då har man bara två alternativ att rösta på.
men systemet med blockpoltik där partier går ihop för att få majoritet har jag inte så mycket emot, jag vet inte riktigt hur det skulle funka annars?


   
SvaraCitera

Jag skulle rekommendera samhällsvetenskapliga programmet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ne, speciellt inte när de går ihop innan valet som de gjort nu.

Precis. Jag tycker att det är bättre om olika partier faktiskt tar ställning på egen hand och driver sina egna åsikter, istället för att enbart rösta gemensamt med det egna blocket. Både centern och miljöpartiet menar sig ju fokusera mycket på miljöfrågor. Då verkar det mycket vettigare att de kan föra fram sådana frågor gemensamt och samarbeta när de delar åsikter än att de separat ska försöka övetyga de andra partierna i sitt eget block om saken.

framtidstron är död:

men systemet med blockpoltik där partier går ihop för att få majoritet har jag inte så mycket emot, jag vet inte riktigt hur det skulle funka annars?

Nej, visst. Tänkte mer på hur det fungerat i senaste valet (och för alliansen i valet innan det) när man i praktiken får ett tvåpartisystem.

framtidstron är död:

aah, ne, är inte så dyym, skriver bara snabbare än jag tänker. Hur som helst så kommer inte m3lis kunna bli statsminister i ett nytt parti under sin livstid mer än i teorin. Inte i ett av de som redan finns heller, men ändå.

Trodde inte det egentligen, kände mig mest manad att påpeka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Trodde inte det egentligen, kände mig mest manad att påpeka.

aah det är bra så inte m3lis lär sig fel, nu när hon ska bli statsminister!

mediakatt:

Nej, visst. Tänkte mer på hur det fungerat i senaste valet (och för alliansen i valet innan det) när man i praktiken får ett tvåpartisystem.

aah, ne, det är helt cp att bara kunna rösta på två alternativ, tror dessutom många av svenska folket känner detsamma, tycker jag hör den åsikten överallt :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Vad skulle ditt parti stå för då?

Jag vet inte, något som alla tycker är: BRA.

framtidstron är död:

är jag rädd.

Hm, inte jag :DDD ska vara bäst. Tror på mig själv ofc!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Hm, inte jag :DDD ska vara bäst. Tror på mig själv ofc!

mm jo det är alltid bra med självförtroende, men tror dagisfröken är ett bra alterantiv att falla tillbaka på när du misslyckas 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPARTAKUS OCH JAG HÄLSAR GODMORGON M3LIS


   
SvaraCitera