Aviseringar
Rensa alla

Finns denna typ av samband?


finns någon studie om att män som är för jämställdhet har bättre och ett aktivt sexliv. 
det finns inga belägg för att kvinnor som är för jämställdhet är fulare. anti-feminister är alltså mindre attraktiva m belägg


   
SvaraCitera

även att jämställda män mår bättre psykiskt. dvs att  de andra är bittra. <3


   
SvaraCitera

Knekten:

MUF-tjejer Hjärta

MUF-tjejer är underbara. Glad Bra exempel.


   
SvaraCitera

Greken:

MUF-tjejer är underbara. Glad Bra exempel.

SSUare däremot, nej tack. 


   
SvaraCitera
Exner
Ämnesstartare

kakakaka:
finns någon studie om att män som är för jämställdhet har bättre och ett aktivt sexliv. 
det finns inga belägg för att kvinnor som är för jämställdhet är fulare. anti-feminister är alltså mindre attraktiva m belägg

Bra underlag för ny trådstart. Ska se vad jag kan göra.


   
SvaraCitera

Exner: Ja

Det tenderar väl oftast att vara de som inte stämmer in på samhällets normer som är mest arg på dem. Inget konstigt.

Men det är ju naturligtvis inte det enda sambandet, eller det tyngsta. 


   
SvaraCitera

kakakaka: finns någon studie om att män som är för jämställdhet har bättre och ett aktivt sexliv.

Shockerad

Jag ser helt ärligt inte kopplingen.


   
SvaraCitera

Tjohej:

Shockerad

Jag ser helt ärligt inte kopplingen.

Jag förstår att du inte gör det.

Minns ej anledningen men tror pga dåliga relationer med kvinnor leder till någon sorts av förakt. Även att jämställda män anses va attraktiva tillskillnad från trångsynta, o har df högre status hos kvinnor


   
SvaraCitera

Tjohej:

Shockerad

Jag ser helt ärligt inte kopplingen.

Jag förstår att du inte gör det.

Minns ej anledningen men tror pga dåliga relationer med kvinnor leder till någon sorts av förakt/avhumanisering kanske. Även att jämställda män anses va attraktiva tillskillnad från trångsynta, o har df högre status hos kvinnor


   
SvaraCitera

kakakaka: Minns ej anledningen men tror pga dåliga relationer med kvinnor leder till någon sorts av förakt. Även att jämställda män anses va attraktiva tillskillnad från trångsynta, o har df högre status hos kvinnor

Men jag föraktar inte kvinnor. Jag har betydligt fler kompisar som är kvinnor, än antalet som är män. Jag gillar kvinnor. Och jag är jämställdhetsivrare.

I det här fallet rör det sig om egen osäkerhet på planet om sig själv.

Men å andra sidan.... För dom som har avsaknad på den osäkerheten, kan det säkert finnas ett samband till bättre sexliv.


   
SvaraCitera

Tjohej:

Men jag föraktar inte kvinnor. Jag har betydligt fler kompisar som är kvinnor, än antalet som är män. Jag gillar kvinnor. Och jag är jämställdhetsivrare.

I det här fallet rör det sig om egen osäkerhet på planet om sig själv.

Men å andra sidan.... För dom som har avsaknad på den osäkerheten, kan det säkert finnas ett samband till bättre sexliv.

Okej studien är fel för att du inte har ett aktivt sexliv trots att du har flera (!) tjejkompisar och är jämställd.

jobba på det där med att man ska vara tacksam mot er för att ni har normala åsikter.  Kram


   
SvaraCitera

kakakaka:

Okej studien är fel för att du inte har ett aktivt sexliv trots att du har flera (!) tjejkompisar och är jämställd.

jobba på det där med att man ska vara tacksam mot er för att ni har normala åsikter.  Kram

Hahahaha, det var absolut inte vad jag menade. Jag menade förakt = Hat/Avsky. Icke så.

Och det har inget med att man ska vara tacksam, eller så. Att vara för jämställdhet har mer med sunt förnuft att göra, i min mening. Och för det menar jag inte att det ska vara så att någon får ligg av tacksamhet.

Och med studier är det alltid så att man generaliserar. Och då kan studien funka.

Och som svar på tråden: 

Exner: Nej


   
SvaraCitera

efae9cff2449ec1d21e6cfda63bfcf36-8485138


   
SvaraCitera
penja

du e allt bra kul du


   
SvaraCitera

Exner: Ja

Självklart stämmer det i viss mån, människor som är missnöjda med sin nuvarande situation är ju betydligt mer benägna att tänka kritiskt.


   
SvaraCitera