Aviseringar
Rensa alla

finns det billiga videokameror


Ämnesstartare

blabla just fucking google it

TILL TOPIXC
jag vill ha en billig men inte värdelös men jag vet inte riktigt vad som är värdelöst för jag har aldrig haft en videokamera
har du en videokamera


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Egentligen vet jag inte.

Men det känns som att systemkamerorna som kan filma i HD borde duga.

Fast jag kanske har fel.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Men det känns som att systemkamerorna som kan filma i HD borde duga.

men dom är väl inte billiga! 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

men dom är väl inte billiga! 🙁

Sant. Men vad ska du filma? Är det något särskilt projekt? Eller är det liksom bara för att kunna filma lite när som och lite vad som?

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Men vad ska du filma? Är det något särskilt projekt? Eller är det liksom bara för att kunna filma lite när som och lite vad som?

lite när och lite vad som, konservera minnen och följa kreativa infall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

konservera minnen och följa kreativa infall

Nu talar jag inte av egen erfarenhet, eftersom jag själv inte har en videokamera, och det jag kommer att ha är en hjälmkamera nästa år.

Men jag tror att en sådan här skulle passa dig perfekt i så fall:
http://www.netonnet.se/art/foto/videokamera/videokamera-aventyr/kodak-zx5playspo...
Den verkar inte vara större än en mobiltelefon, så lätt o ta med överallt i fickan och så.

Den kostar inte en förmögenhet. Enda nackdelen är att det inte är mycket zoom på den, så... hoppas du aldrig behöver filma på avstånd[crazy]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Enda nackdelen är att det inte är mycket zoom på den, så... hoppas du aldrig behöver filma på avstånd

det är ju en ganska stor nackdel, det är kul med zoom 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men tack för tipset det är den prisklassen jag vill ha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

det är kul med zoom

http://www.netonnet.se/art/foto/videokamera/samsung-smx-f70/161269.2052/
Räcker 52x? xD

Nej men jag tycker den verkar väldigt billig, priset gör att den känns som att den egentligen är för dålig, så att säga, men som sagt, jag vet inte. Frågan är om det är en summa som är värd en chansning. Risken att man inte är helt nöjd på grund av någon detalj.

Det enda jag vet är att jag så småningom kommer behöva punga ut med runt 4000 för en hjälmkamera. Men men, det kommer vara värt det, även om det inte känns så just nu[tired]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Frågan är om det är en summa som är värd en chansning. Risken att man inte är helt nöjd på grund av någon detalj.

ja
fast jag har en systemkamera som tydligen ska va i hyfsad prisklass jag inte är nöjd med, så det kan ju hända i vilket fall!

det skulle va bra och se en video på vad kameran lyckats filma innan man köper den.

Storchen84:

Det enda jag vet är att jag så småningom kommer behöva punga ut med runt 4000 för en hjälmkamera. Men men, det kommer vara värt det, även om det inte känns så just nu[tired]

varför ska du ha en hjälmkamera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

det skulle va bra och se en video på vad kameran lyckats filma innan man köper den.

Då är nog netonnet inte rätta stället, eftersom det ju är en... ja, lagershop. Vilket är precis det jag älskar med just netonnet, haha.

Då kanske du ska till en "riktig" affär, o fråga om du kan provanvända den, eller liknande, om det finns i demo-ex, som kan spela in o spela upp på en TV.

Artie:

varför ska du ha en hjälmkamera

Jag var på en lång roadtrip i somras. Jag dokumenterade den knappt. Tog inte ens bilder - inte för att det fanns mycket att ta bilder på, men ändå - jag ångrar att jag inte dokumenterade det, för att 300-400 mil på MC på två veckor känns för mig som något stort. Nästa sommar blir den turen ännu längre, och då med väldigt mycket att se, så... jag antar att jag förutom att dokumentera precis hela resan även överkompenserar lite för att dokumentation helt uteblev första gången just genom att dokumentera precis hela resan[bigsmile][blush]

[love]


   
SvaraCitera

Vad har du för budget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Då kanske du ska till en "riktig" affär, o fråga om du kan provanvända den, eller liknande, om det finns i demo-ex, som kan spela in o spela upp på en TV.

fanns på youtube! den för 899 kr såg helt ok ut

Storchen84:

jag antar att jag förutom att dokumentera precis hela resan även överkompenserar lite för att dokumentation helt uteblev första gången just genom att dokumentera precis hela resan[bigsmile][blush]

aa du kan göra en realityshow om du aldrig tar av hjälmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Vad har du för budget?

max 2000, helst under 1000 kr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

aa du kan göra en realityshow om du aldrig tar av hjälmen.

Är lite tänkt som det, tänkt att klippa ihop resan till höjdpunkten, höjdpunkten och resan hem sen lägga upp på youtube. Inte för att så många lär titta, det är mest för mig själv, som en del av resan i sig.

Artie:

fanns på youtube! den för 899 kr såg helt ok ut

Artie:

max 2000, helst under 1000 kr

Då verkar den ju duga. Fast jag som är snål mot mig själv hade velat se mer än bara på youtube. Först trodde jag att den inte kunde filma i HD, men det kan den. Det enda som gör mig fundersam är texten om att optiska och digitala zoomen är kombinerad. På vilket sätt? För digital zoom är egentligen värdelöst. På min mobil har jag optisk zoom till ett steg, sen blir den digital. Är det så även på den videokameran så är det bra, om inte så... vet jag inte.

[love]


   
SvaraCitera