Aviseringar
Rensa alla

Finns det ingen regel för längd och tjejer


Ämnesstartare

Har märkt att många kvinnliga poliser är korta ca 1,60. Hur fan ska dom hantera tex någon som är nästan 2 meter lång? Dom kommer ju reda  har problem med folk som är 1.80. 

Kan alla korta tjejer bli poliser då förstår jag varför samhället ser ut som de gör


   
Citera

Jag förstår inte ditt resonemang, det finns kvinnliga stridspiloter och astronauter som är kortare än 1,6 så jag fattar inte varför korta tjejer inte kan bli poliser? Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har aldrig ägnat en tanke åt att poliser tränar på hur de ska agera ifall de blir överfallna? Sen är en polis aldrig själv heller så jag tror att de klarar sig bra.

Poliser har ju även en pistol om det skulle vara så illa Söt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Du har aldrig ägnat en tanke åt att poliser tränar på hur de ska agera ifall de blir överfallna? Sen är en polis aldrig själv heller så jag tror att de klarar sig bra.

Poliser har ju även en pistol om det skulle vara så illa Söt 

Ja, härom dagen jobbade två kvinnliga poliser ihop och dem var lika korta. Vilket blir problem och poliser får inte bara ta och skjuta hur som en helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NickeA:

Ja, härom dagen jobbade två kvinnliga poliser ihop och dem var lika korta. Vilket blir problem och poliser får inte bara ta och skjuta hur som en helst.

Varför blir det problem? Längd avgör inte allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
Jag förstår inte ditt resonemang, det finns kvinnliga stridspiloter och astronauter som är kortare än 1,6 så jag fattar inte varför korta tjejer inte kan bli poliser? Glatt skålande

Hans resonemang är troligtvis att det är enklare att övermanna en mindre och lättare person...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lovar dig att en kvinnlig polis på 160 klarar av ett överfall långt mycket bättre än vad du gör.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Lovar dig att en kvinnlig polis på 160 klarar av ett överfall långt mycket bättre än vad du gör.

Hjärta

Å andra sidan, vore jag en kriminell skurk så skulle jag hellre vilja bli jagad av en 160 cm lång kvinnlig polis än en 190 cm lång manlig polis. Jag är tämligen säker på att jag skulle fixa att springa ifrån en 160 cm lång kvinna förutsatt att hon inte tar upp puffran och skjuter mig i ryggen eller benen. Men det får de väl knappast göra? Men vad de "får" göra är väl inte alltid synonymt med vad de i praktiken gör.  Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist: Jag är tämligen säker på att jag skulle fixa att springa ifrån en 160 cm lång kvinna 

Jag är tämligen säker på att du har fel. Det är egentligen ganska lika. Större innebär ju trots allt mer vikt, men är man 190 har man samtidigt större lungor etc. 

politisk realist: Men vad de "får" göra är väl inte alltid synonymt med vad de i praktiken gör.  Tumme ned

Vad syftar du på nu? Vilket land är du i ens med det uttalandet? 

Hjärta


   
SvaraCitera
Cobrak

du underskattar fysträningen polisen måste göra för att få bli polis


   
SvaraCitera
Cobrak

Storchen84:
Lovar dig att en kvinnlig polis på 160 klarar av ett överfall långt mycket bättre än vad du gör.

Hjärta

this ^

finns fysiska krav man måste uppnå(därav fys som är en del av utbildningen) för att kunna kvalificeras som polis


   
SvaraCitera
Cobrak

dessutom får man aldrig vara endast en polis i en utryckning, så man är aldrig ensam


   
SvaraCitera

NickeA:
Har märkt att många kvinnliga poliser är korta ca 1,60. Hur fan ska dom hantera tex någon som är nästan 2 meter lång? Dom kommer ju reda  har problem med folk som är 1.80. 

Kan alla korta tjejer bli poliser då förstår jag varför samhället ser ut som de gör

Ja, bara för att man är kort betyder det inte att man är svag. Längd och styrka är inte samma sak. Och tänk om du t.ex är 1,60 lång och vill bli polis, såklart att du ska kunna bli polis då. Bara för att man är kort betyder det inte att man är svagare eller sämre


   
SvaraCitera