Aviseringar
Rensa alla

Finns det längd operation?


Ämnesstartare

Hej! Jag vill gärna veta om längd operation. Har någon av er gjort den här operationen? Eller någon som ni känner? Eller vad vet ni om den här operationen???vet ni vad den kostar eller är det farligt?


   
Citera

har gjort en sån 🙁 lol


   
SvaraCitera

var nöjd med den du är istället, det finns inget som säger att det blir bättre av att du blir lite längre.


   
SvaraCitera

Nä. Den som finns är smärtsam och farlig. Var nöjd med den du är istället, vad spelar längden för roll?
Tvivlar på att din längd skulle försvåra din vardag men om det är så så kan du inspireras av teskedsgumman.


   
SvaraCitera

hahaah <3


   
SvaraCitera

Slår vad om att du är längre än mig, så oroa dig inte


   
SvaraCitera

såg en dokumentär om det en gång. 
blev livrädd.
tips: don't.


   
SvaraCitera

Extremt dyr och mycket smärtsam operation vad jag hört. Tar år att bli rehabiliterad.

Vet inte hur lång du är, men hur kort jag än skulle vara skulle jag fan inte göra en alltså...


   
SvaraCitera

Det är en skitknäpp operation som ingen borde göra. 
mår du väldigt dåligt över din längd tycker jag att du ska prata med en kurator/psykolog istället. 


   
SvaraCitera
Realm

Operationen är en av de som gör mest on när det gäller "skönhets operationer" och detta i och med att man bryter benet, sträcker ut det, låter det läka och repetera med det tills personen har blivit några centimeter längre.

Dvs, operationen är helt komplett onödig, och kan även vara farlig då din kropp är anpassad fördig, om benen blir för långa eller om man får infektioner kan det ge problem längre fram i livet. Även utan att dessa saker händer tar det lång tid innan du kan gå utan hjälp medel. Då talar jag om rullstol, ben stöd, krykor mm.

Som tidigare personer sagt, onödig operation och inte värd att göra. Lev livet för vad det är, inte vad det kan vara.


   
SvaraCitera

Jag skulle aldrig göra en sån, låter ju hemskt. Ps, så är du.inte särskilt kort, och hur gammal är du? Är du rätt ung kanske du kommer växa mer.


   
SvaraCitera