Aviseringar
Rensa alla

Finns det någon BMI gräns för att bli inlagd pga anorexi?


Ämnesstartare

Hej!
Finns det någon BMI gräns för att kunna sätta LPT pga anorexi?


   
Citera
Åtta

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Nej.

säker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja.. 9 [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riktlinjer som kan ses som gränser. Det är dock så att du kan läggas in ändå om du upplevs som tillräckligt sjuk.


   
SvaraCitera

Egentligen inte, men vad jag vet är BMI 15-16 såpass lågt att LPT kan vara oumbärligt (tillsammans med andra omständigheter). Och de flesta läkare beslutar nog om LPT om BMI:t landar på under 13 oavsett, om ni fattar vad jag menar....


   
SvaraCitera
Åtta

Smulaan:

säker?

Ja.


   
SvaraCitera

Under 18 är man underviktig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smulaan:

Finns det någon BMI gräns för att kunna sätta LPT pga anorexi?

Det finns nog fler saker de kan bedöma än just BMI vid anorexia. Tror inte att BMI är någon som ensamt bestämmer om de LPT:ar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Det finns nog fler saker de kan bedöma än just BMI vid anorexia. Tror inte att BMI är någon som ensamt bestämmer om de LPT:ar dig.

Har fått för mig att det krävs ett väldigt lågt BMI för LPT.


   
SvaraCitera

Beror antagligen på sjukdomstillståndet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smulaan:

Har fått för mig att det krävs ett väldigt lågt BMI för LPT.

De får LPT:a dig om de kan motivera varför de tror du är en fara för ditt eget liv (eller andras liv). Anorexia kommer ju sällan ensamt, utan brukar komma med självskadebeteenden och depressioner och sådant. Läste om tjejer som drack kokande vatten för att det skulle göra så ont att de inte kunde äta. Det lär nog putta upp en på LPT-kvalificeringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

De får LPT:a dig om de kan motivera varför de tror du är en fara för ditt eget liv (eller andras liv). Anorexia kommer ju sällan ensamt, utan brukar komma med självskadebeteenden och depressioner och sådant

okey


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smulaan:

okey

Får man fråga hur det kommer sig att du frågar?


   
SvaraCitera

1.


   
SvaraCitera