Aviseringar
Rensa alla

FINNS DET NÅGON GUD?



   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

king


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar att se sånt här och ta en kopp te nu i kylan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nice


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förresten, är det bara jag som tycker Hitchens ser väldigt... sluskig ut? han är typ svettig i dokumentären också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du älskar att länka saker va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: du älskar att länka saker va?

du har genomskådat honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:
jag är gud.

varför låter du mig lida så mkt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske, kanske inte. Är ganska så säker på att en dokumentär i området inte kommer föra mig närmare sanningen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr.göransson:

varför låter du mig lida så mkt?

vadå, gillar du inte att lida?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Kanske, kanske inte. Är ganska så säker på att en dokumentär i området inte kommer föra mig närmare sanningen.

Matematiskt sätt så är sannolikheten för att det finns en Gud enormt liten.

Räknar man sedan in det faktum att det finns tusentals gudar att välja mellan så blir det ett ännu större problem eftersom man måste veta vilken gud som är den riktiga guden. De flesta tror på den gud som de har fötts upp att tro på. Sedan finns det uppenbara motsägelser, som att tesen om att Gud är utanför tid och rum. Det är ett helt meningslöst påstående eftersom det de facto är omöjligt att motbevisa att det inte finns en gud utanför tid och rum. Man kan lika gärna säga att det finns en allsmäktig hjort utanför tid och rum. Det går inte att kontrollera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Matematiskt sätt så är sannolikheten för att det finns en Gud enormt liten.

Räknar man sedan in det faktum att det finns tusentals gudar att välja mellan så blir det ett ännu större problem eftersom man måste veta vilken gud som är den riktiga guden. De flesta tror på den gud som de har fötts upp att tro på. Sedan finns det uppenbara motsägelser, som att tesen om att Gud är utanför tid och rum. Det är ett helt meningslöst påstående eftersom det de facto är omöjligt att motbevisa att det inte finns en gud utanför tid och rum. Man kan lika gärna säga Detatt det finns en allsmäktig gjort utanför tid och rum. Det går inte att kontrollera.

du felanvänder begreppet "de facto".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Matematiskt sätt 

Och du använde vilken formel?


   
SvaraCitera