Aviseringar
Rensa alla

finns det någon som pluggar till tandläkare här lr är allmänt duktig och kan saker?


Ämnesstartare

drog ut en tand igår och tandläkaren sa att jag skulle bita på kompressen i 30 min och att jag därefter inte fick äta, svälja eller skölja för då kunde typ dt koagulerade blodet där sköljas bort och det typ hämnar läkningen lr ngt och efter massa googlingar kan man få ngt som heter "dry socket" och det ska göra jätteont i flera veckor... och jag oroar mig jättemkt nu för att jag kmr få dt pga spottade ganska mkt igår och så att jag tror att den koagulerade blodfyllningen typ försvann, men jag vet inte. har typ som 2 bubblor där i hålet nu och runt dom ser dt ut att växa vävnad ändå? och under där är det mörkt, vet inte om dt är koagulerat blod lr typ ihåliga hål.. så vad tror ni? 

bild: 

och sen på tanden bakom så är det typ karies lr???  lade märke till den bruna fläcken, var en sån fläck jag hade på den tanden som drogs ur, det kanske hann sprida sig.. hoppas d kan laga isf så jag inte behöver dra ut en till :(:( 


   
Citera
Ämnesstartare

det är ju... silver däri? Du rik!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ne lol vet ej kan fråga nån av mina tandläkarvänner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nog fel forum att fråga, fråga flashback lr nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
ne lol vet ej kan fråga nån av mina tandläkarvänner

snälla gör d Rodnar

bubblorna måste väl vara saliv, frågan är om det är koagulerat blod där under som det SKA vara, lr om dt är djupa hål ner till benet som kan orsaka infektioner och massa smärta aka dry socket... :(:(:(:(  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänkr bara äta soppa och sånt några dar o se ut det artar siiiig 


   
SvaraCitera