Aviseringar
Rensa alla

Finns det något bankkort från någon bank som är helt gratis?


Ämnesstartare

Och vilka tillgångar har man på det kortet...?


   
Citera
Ämnesstartare

Tja, visa är så länge du är student[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dina tillgångar är i regel lika stora som den mängd pengar som du sätter in när du öppnar kontot. sen kan du även sätta in mer pengar efter hand. du får även mer pengar utan att sätta in dem, förutsatt att du har pengar på det. detta kallas ränta, och varierar lite från bank till bank, och även mellan olika kontotyper. du får mer pengar i ränta beroende på hur mycket pengar du har på kortet.

för mer information så kan du med fördel kontakta en bank.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Tja, visa är så länge du är student[blush]

Inget som är helt gratis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aah ett helt gratis tills du fyller 26 tror jag. dock har man bara 24bank utdrag på det om året[confused] vette fan va et heter dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

dina tillgångar är i regel lika stora som den mängd pengar som du sätter in när du öppnar kontot. sen kan du även sätta in mer pengar efter hand. du får även mer pengar utan att sätta in dem, förutsatt att du har pengar på det. detta kallas ränta, och varierar lite från bank till bank, och även mellan olika kontotyper. du får mer pengar i ränta beroende på hur mycket pengar du har på kortet.

Så du menar att den bank som har ett helt gratis kort förmodligen knappt ger någon ränta?

Leijonsparf:

för mer information så kan du med fördel kontakta en bank.

Nej tack, jag besparar mig gärna reklam från partiska anställda.

YaBasta:

aah ett helt gratis tills du fyller 26 tror jag. dock har man bara 24bank utdrag på det om året[confused] vette fan va et heter dock

Vet du vilken bank?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undrar lite varför man ska ha ett bankkort till om man inte har råd med 250:- om året[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför måste det vara helt gratis? de brukar ju kosta typ 100 kr/år eller nåt?

men om du vill ha själva plastkortet gratis kan du ju säga att du slarvat bort det så brukar man få ett nytt utan extra kostnad[blush] så kan du göra så typ en gång i veckan i ett år, sen smälta ner dina 52 plastkort i slutet av året och göra lego-gubbar av dom eller nåt?[blush]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

men du tjänar nog mer i längden på att välja en bank på andra saker än huruvida man får ett plastkort gratis eller inte[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Vet du vilken bank?

swebank tror jag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djeydjey:

ggjfg

får väl vara seriös, om du ska vara sån.

vad ett kort kostar eller inte kostar inverkar nog knappast på räntan. oavsett vilket, du får rätt låg ränta från ett konto som är kopplat till ett kort, som så, för meningsfull ränta så måste du ”låsa” så pass mycket pengar till ett sparkonto att du i detta fall rimligen inte bör bry dig om kostnaen för ett konto med tillhörande uttagskort. vad kostar ett kort på swedbank, en tjuga om året för folk över någon högt satt åldersgräns? om ens något.

samt, prata med fler banker, då. om du ska krångla.


   
SvaraCitera

Mitt är helt gratis.. iaf just nu. (Blir kanske någon avgift när konjunkturen stigit.. idk)

Tyvärr är jag själv inte så insatt i allt. Pallade inte läsa alla papper.. höhö.

Tror det är ett Maestro ungdom or something? Hos Färs & Frosta. Gratis uttag i Sparbankens och Swedbanks automater, kostar 10kr i övriga bankers automater. Man har hur många uttag som helst. Um.. ja.. Om du vill så kan jag ta reda på lite mer om kortet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Undrar lite varför man ska ha ett bankkort till om man inte har råd med 250:- om året[blush]

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Undrar lite varför man ska ha ett bankkort till om man inte har råd med 250:- om året[blush]

farbror gugge:

varför måste det vara helt gratis? de brukar ju kosta typ 100 kr/år eller nåt?

Det handlar inte om att jag inte har råd, det handlar om att jag helt enkelt bara vill tjäna en extra slant.

farbror gugge:

men om du vill ha själva plastkortet gratis kan du ju säga att du slarvat bort det så brukar man få ett nytt utan extra kostnad[blush] så kan du göra så typ en gång i veckan i ett år, sen smälta ner dina 52 plastkort i slutet av året och göra lego-gubbar av dom eller nåt?[blush]

"Okej."

farbror gugge:

men du tjänar nog mer i längden på att välja en bank på andra saker än huruvida man får ett plastkort gratis eller inte[cute]

Vem har sagt att jag inte tittar efter det också?

Leijonsparf:

vad ett kort kostar eller inte kostar inverkar nog knappast på räntan. oavsett vilket, du får rätt låg ränta från ett konto som är kopplat till ett kort, som så, för meningsfull ränta så måste du ”låsa” så pass mycket pengar till ett sparkonto att du i detta fall rimligen inte bör bry dig om kostnaen för ett konto med tillhörande uttagskort. vad kostar ett kort på swedbank, en tjuga om året för folk över någon högt satt åldersgräns? om ens något.

Jag är inte ute efter era åsikter. Men du får gärna tipsa om billiga/gratis Swedbank-kort [y]

Leijonsparf:

samt, prata med fler banker, då. om du ska krångla.

Just för att slippa krångla pratar jag med opartiska.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag har blåa skor:

Tror det är ett Maestro ungdom or something?

Okej, var går gränsen för att vara ungdom då?

Jag har blåa skor:

kostar 10kr i övriga bankers automater

Inte riktigt gratis alltså.


   
SvaraCitera

Djeydjey:

Okej, var går gränsen för att vara ungdom då?

Oj, det var visst bara till 21.

Djeydjey:

Inte riktigt gratis alltså.

Nä, med Swedbanks automater finns ju överallt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Undrar lite varför man ska ha ett bankkort till om man inte har råd med 250:- om året[blush]

Man är Joakim von Anka alt vill impa på brudarna med ett plastkort


   
SvaraCitera