Aviseringar
Rensa alla

Finns det något bankkort från någon bank som är helt gratis?


länsförsäkringar bank har ett mastercard som är gratis till man är 27 (tror jag, kan vara 26 också).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man är Joakim von Anka alt vill impa på brudarna med ett plastkort

Joakim von Anka i så fall [blush] Och det med all rätt! [cool]

internet:

länsförsäkringar bank har ett mastercard som är gratis till man är 27 (tror jag, kan vara 26 också).

Tack! Jag ska kolla upp det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Det handlar inte om att jag inte har råd, det handlar om att jag helt enkelt bara vill tjäna en extra slant.

hahaha vah, hur menar du att du ska tjäna pengar på att få gratis bankkort? :S

mitt för slag om att:

farbror gugge:

men om du vill ha själva plastkortet gratis kan du ju säga att du slarvat bort det så brukar man få ett nytt utan extra kostnad[blush] så kan du göra så typ en gång i veckan i ett år, sen smälta ner dina 52 plastkort i slutet av året och göra lego-gubbar av dom eller nåt?[blush]

var inte seriöst så du vet[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Och vilka tillgångar har man på det kortet...?

handelsbanken har ett maestro frikort som det heter.
helt gratis och de har inga planer den närmaste framtiden att införa avgift etc.
kan handlas i butiker med det osv.


   
SvaraCitera

Handla med kontanter det är coolare[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

hahaha vah, hur menar du att du ska tjäna pengar på att få gratis bankkort? :S

Japp, för då slipper jag betala. Det verkar logiskt...

farbror gugge:

mitt för slag om att:

farbror gugge:

var inte seriöst så du vet[sad]

Jag vet, därav "okej" i citationstecken.

Crypto:

handelsbanken har ett maestro frikort som det heter.
helt gratis och de har inga planer den närmaste framtiden att införa avgift etc.
kan handlas i butiker med det osv.

Ja, men då kostar det ju att ta ut ur de bankomater som inte tillhör Handelsbanken...?

looptroop:

Handla med kontanter det är coolare[cool]

Du har rätt. Jag borde ha ett kassaskåp bakom en tavla istället och bära på allt jag beräknade att jag behövde istället för ett kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Japp, för då slipper jag betala. Det verkar logiskt...

meh, att tjäna pengar och att spara pengar är ju inte samma sak, så jag missförstod dig bara[sad]

men btw du måste vara fruktansvärt snål[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Ja, men då kostar det ju att ta ut ur de bankomater som inte tillhör Handelsbanken...?

10kr/uttag ja
drf man inte tar ut pengar utan lever kontantlös ;D
lr tar ut pengar från handelsbanken 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

men btw du måste vara fruktansvärt snål[sad]

Jag är en snål kund, men ingen snål privatperson. Jag har skänkt tusenlappar till välgörenhet, men skiter fullständigt i de giriga jävlar på bankernas VD-postar som sitter på miljardbelopp och utnyttjar befolkningen som är i behov av banker.

Crypto:

10kr/uttag ja
drf man inte tar ut pengar utan lever kontantlös ;D
lr tar ut pengar från handelsbanken 😛

...om det ändå funkade i alla situationer [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Jag har skänkt tusenlappar till välgörenhet, men skiter fullständigt i de giriga jävlar på bankernas VD-postar som sitter på miljardbelopp och utnyttjar befolkningen som är i behov av banker.

hahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

hahahaha

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

[blush]

vad banken tjänar på att ta ut en avgift för att utfärda ett bankkort är nog ganska minimalt i förhållande till vad den tjänar på att du bara har dina pengar där. dessutom förstår jag inte varför man skulle vara principiellt emot banker[zzz]


   
SvaraCitera

Djeydjey:

Du har rätt. Jag borde ha ett kassaskåp bakom en tavla istället och bära på allt jag beräknade att jag behövde istället för ett kort.

Självklart jag har dom under madrasen![wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

vad banken tjänar på att ta ut en avgift för att utfärda ett bankkort är nog ganska minimalt i förhållande till vad den tjänar på att du bara har dina pengar där.

Desto mindre anledning att ta ut en avgift.

farbror gugge:

dessutom förstår jag inte varför man skulle vara principiellt emot banker[zzz]

Vem vill inte spara så mycket pengar som möjligt med gott samvete?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Desto mindre anledning att ta ut en avgift.

men det kanske kostar att göra ett visakort?[zzz] dessutom finns det ju säkert massa andra avgifter och räntor etc etc som varierar från bank till bank och som säkert är av betydligt högre vikt när det kommer till hur mycket pengar du sparar, förstår inte varför du har hängt upp dig på att bara ha en så låg årlig kort-avgift som möjligt.

Djeydjey:

Vem vill inte spara så mycket pengar som möjligt med gott samvete?

vilka sätt att spara får du dåligt samvete av?[zzz]

förlåt, men tycker bara det känns lite dumsnålt att välja inte välja bank efter tex om de har bra service, kontor i närheten av dig, bra villkor eller whatever för att istället bara gå efter vilken som låter dig spara typ 100kr/år[blush]


   
SvaraCitera