Aviseringar
Rensa alla

Finns det nån smart där ute som kan hjälpa mig?


Ämnesstartare

Jag har ett problem..har en extern hårddisk som vi lägger över bilder, musik m.m på..nu är det så att MIN mapp där med alla gamla bilder..bla på vår son när han var liten är tom..den innehåller bara massa tomma mappar..vem har snott mina bilder? Allt annat verkar finnas kvar..hjälp mig jag känner att jag får panik..

Kan man inte göra som på film och ta tillbaka alla filer som är borta? =P


   
Citera
Ämnesetiketter

Din hårddisk börjar troligtvis få ett gäng dåliga sektorer, och några av dem råkar befinna sig där vissa bitar av dina filer låg. Sånt händer med jämna mellanrum, speciellt om man släpar runt på den och när det händer är det bara att byta ut den.

Du kan börja med att låta hårddisken vara ifred tills någon annan (har inte själv råkat ut för det problemet på Windows) gett dig en länk till något återställningsprogram; avmontera den och stäng av den, eftersom ju mer du använder hårddisken desto större risk att du råkar skriva över sektorerna där dina filer ligger.

För att undvika sånt i framtiden bör du se till att backa upp alla filer du bryr sig om vid jämna mellanrum. Om du har filerna på två olika ställen är risken minimal för att båda lagringsplatserna ska gå åt helvete samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok tack tack, ska kontakta nån som kan hjälpa mig och som kanske kan rädda mina kära kort.


   
SvaraCitera

ms_jessica:

Ok tack tack, ska kontakta nån som kan hjälpa mig och som kanske kan rädda mina kära kort.

Sannolikt kan nån hjälpa dig i den här tråden, om de bara får upp ögonen för den.

aristoteles:

derp

Åtta:

derp


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlernen:

derp

Ingen aning. Har heller aldrig haft problem med trasiga hårddisksektorer, och jag har absolut ingen aning om hur man åtgärdar saken i Windows.


   
SvaraCitera