Aviseringar
Rensa alla

finns gud? Och vem bryr sig om det?


Ämnesstartare

Spelar det någon roll om gud finns eller inte? Jag menar. Alla dessa människor som bråkar om... precis om vad? För vad är gud? Känns bara som a big waste of time. Om människor som tror mår bättre av det så är det klart att de ska göra det, och vem ska då bry sig om någon kommer och säger "Varför tror du på gud? Du vet ju inte ens om han finns!" NEJ det vet man inte. Och vem bryr sig?? Tro om du vill tro! Tro inte om du inte tror!

eller vad tycker ni? Är det inte konstigt att människor bråkar över nått som de inte vet vad det är, eller förstår?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera

Sjukt djup och orginell text.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det är bara en bortförklaring för att starta krig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

nej det är bara en bortförklaring för att starta krig

Oftast


   
SvaraCitera

PlasticNeon:

Är det inte konstigt att människor bråkar över nått som de inte vet vad det är, eller förstår?

In real life brukar inte folk sitta och diskutera religion, men detta forum är ju ett religionsforum, ateister är väl intresserade av religiösas syn på livet och vice versa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouku:

In real life brukar inte folk sitta och diskutera religion

ööh? Jo?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tired]


   
SvaraCitera

PlasticNeon:

ööh? Jo?

Jaså, har jag aldrig varit med om, ytterst opassande.


   
SvaraCitera

Jag tror att det är rätt att döda dig.

Ser du problematiken? Klart det är viktigt om Gud finns på riktigt eller inte. Sluta upp nu med apologismen och ge dig in i debatten istället ...


   
SvaraCitera

Existentialismen är inte så ateistisk att den glider upp i ett bevis av att Gud inte existerar. Däremot erkänner den att även om Gud existerade, så skulle det inte förändra något.
- Jean-Paul Sartre


   
SvaraCitera

Strongolicious:

Sjukt djup och orginell text.

Word


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

nej det är bara en bortförklaring för att starta krig

Nej.


   
SvaraCitera

PlasticNeon:

Spelar det någon roll om gud finns eller inte?

Det handlar kanske inte om det. Religion är korkat, outvecklat och tyder ofta på bristande intelligens, men det som stör mig mest är att religioösa sprider sin dynga och tycker att den är det viktigaste av allt och alla ska följa och respektera den. De tvingar på sina barn. De lever efter korkade och ologiska regler. Religion strider mot fri vilja och det är den största anledningen till att jag är emot religion.

Kouku:

ateister är väl intresserade av religiösas syn på livet och vice versa

Knappast. Jag är intresserad av att få veta om religiösa har någon som helst insikt eller om de lyder blint allt som står i den där "hundra procent jättetrovärdiga" Bibeln.

Kouku:

Jaså, har jag aldrig varit med om, ytterst opassande.

För att folk är fega kräk som inte vågar yttra sina åsikter? För att religiösa tar illa upp för minsta lilla skitgrej? För att religion är såååå känsligt? Vart är samhället på väg egentligen?


   
SvaraCitera

Herger:

För att folk är fega kräk som inte vågar yttra sina åsikter? För att religiösa tar illa upp för minsta lilla skitgrej? För att religion är såååå känsligt? Vart är samhället på väg egentligen?

Fega? Snarare att man inte kommer någonstans med religiösa människor, de är ju hjärntvättade?

Herger:

nappast. Jag är intresserad av att få veta om religiösa har någon som helst insikt eller om de lyder blint allt som står i den där "hundra procent jättetrovärdiga" Bibeln.

Religiösa ändrar alltid sina argument under argumentationens gång så man får aldrig ut något av dem ändå.


   
SvaraCitera