Aviseringar
Rensa alla

Finns vampyrer på riktigt?


Smilen
Ämnesstartare

Som frågan lyder: Finns vampyrer? Hur blir man vampyr?


   
Citera
Ämnesetiketter

För bara 49.90 Kr i månaden så kan jag lära dig allt jag kan.


   
SvaraCitera

Aa men inte i den här dimensionen


   
SvaraCitera

Nån slags fladdermöss finns väl iaf


   
SvaraCitera

Det är ett bevisat faktum att de finns, men i andra dimensioner. De finns i till exempel Castlevania, Vampire Diaries och Äventyrsdags. 


   
SvaraCitera
Draug

I skuggorna finns många väsen, de flesta ej synliga för det mänskliga ögat. Men mörkrets domäner antar många former, i kategorin av demoner kan säkert en och annan liknas vid vampyrer.


   
SvaraCitera

det finns många människor iallafall som gillar att dricka blod


   
SvaraCitera

Svaret på denna intressanta fråga är: Ja! Vampyrer finns på riktigt. (Det finns t.o.m en uppstoppad på Naturhistoriska museet.) Vampyren, även kallad Desmodontidae är något av de djuren som det berättas (mer eller mindre) sanna historier om. Vampyrerna dricker nämligen blod från däggdjur och fåglar. Men av alla jordens fladdermusarter är det bara 3 av dem som är vampyrer, och bortsett från den uppstoppade så har vi inga i Sverige. De finns i Syd- och Centralamerika.

Jag har hämtat informationen till stycket ovan från denna hemsida.

Som jag sa tidigare i texten så har det uppkommit många myter och historier om dessa vampyrer. Vampyrer som ett sagoväsen finns bara i människans fantasier. Sådana vampyrer kommer från dessa historier och finns alltså inte på riktigt.


   
SvaraCitera

Först måste man ju ta reda på precis vad det innebär att vara vampyr, innan man kan börja undersöka om det går att applicera tillräckliga passningar på en sådan figur med något vis.


   
SvaraCitera

Går ej att bli


   
SvaraCitera

Aa det gör de faktiskt, de kallas "vampyrfladdermöss":

9464360-16x9-large.jpg?v=2

Ärligt talat så är det inte speciellt långsökt alls att en djurart har utvecklats till att leva på blod - blod kan nämligen fungera alldeles utmärkt som mat.


   
SvaraCitera

Nej de finns inte på riktigt. Det är bara påhittat.


   
SvaraCitera

fladdermöss är bara små djur som lever på blod osv. Precis som andra djur äter upp varandra. 


   
SvaraCitera