Aviseringar
Rensa alla

Firar du Lucia?


mens
 mens

Gruvann:
Var ofta pepparkaksgubbe (innan det blev förbjudet) pga. kul att bara var 3st så man inte såg ut som 400st tomtar typ.

vansinnigt att det är förbjudet på vissa ställen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

vansinnigt att det är förbjudet på vissa ställen

ja att man inte får va pepparkaksgubbe eller säga negerboll i det här jävla landet fyfan!


   
SvaraCitera
mens
 mens

Kollar ej på luciafiranden om det ej är inom barnomsorgen och jag jobbar/känner någon unge/har varit ungen själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tillhör dom som tycker att Lucia absolut ska vara en tjej, gärna blond men absolut ljushyad. 

Ja, jag firar Lucia. När jag var yngre eller snarare när jag var barn gick jag med i Luciatåg som stjärngosse. Mina både yngre och äldre systrar har alla varit Lucia. Två av dom har dessutom blivit valda som "stans Lucia" och turnerat runt på sjukhem, åldringsvård, varuhus och större arbetsplatser.

Jag tycker absolut att Lucia är en tradition som är värd att bevaras. Inte bara ur ren religiös synpunkt utan minst lika mycket att det lyser upp årets mörkaste månad med sina ljus, sång och musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var tomte tror jag. Even tho tomte ej hör till Lucia öht

tkr det är sjukt stämningsfullt med luciatåg och körsång i kyrkor. Rodnar men ska nog ba se skiten på tv imorgon  


   
SvaraCitera

Tror aldrig att jag firat Lucia. Ifall jag fick chansen att delta så skulle jag nog också tacka nej.

Jag minns att min mormor alltid så gärna önskade att se på tåget som var på televisionen om morgonen/förmiddagen denna dag. Jag minns även att det var sådant tåg när jag var liten. Därför så vet jag vad det är.

Om jag vore tvungen så väljer jag stjärngosse. Fast ingen tilltalar mig särskilt.


   
SvaraCitera