Aviseringar
Rensa alla

Fiske


Ämnesstartare

Vad tycker ni om att fiska? Vart brukar ni fiska och vilken fisk tycker ni bäst om. 
Vilken metod använder ni er av?

Jag kan i stora drag säga att fiske är det bästa jag vet, det är så lugnt och fridfullt. Eftersom att jag själv bor vid älvstranden och äger båt så är det en given fiske plats, men får jag välja så åker jag gärna till fjällen.
De tre fiskar som jag tycker bäst om är röding, lax och öring men också harr, sik abborre och gädda. 
På vintern pimplar jag och på sommaren flugfiskar jag oftast, men ibland spinnfiskar jag också.


   
Citera
Ämnesstartare

har aldrig fiskat men skulle vara intressant att testa.


   
SvaraCitera

Gillar att kasta och veva in drag längsmed vasskanterna eller dylik vegetation.
Införskaffat mig två grodor men har aldrig fått något på dom ännu, fick en gädda som sedan släppte. Annars gillar jag swimbait mest. Är inte särskilt erfaren men det är typ det jag gillar bäst.
Annars är det redigt gott att vara uppåt landet och fiska i vatten rejält avlägsna ifrån civilisationen. Behövs bara ett tält och lite tillbehör så är veckan check.


   
SvaraCitera

Har inte fiskat så mycket och är inte särskilt bra på det, men det är rätt kul och avslappnande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fiskar nog mest för att jag tycker det är roligt att komma ut med båten jag har. Det blir enbart i Kalmarsund (Kalmarsund ligger mellan Småland och Öland  Blink  ) och den fisk jag får upp är mest abborre. Åker jag med någon kompis som har större båt kan jag ha tur att få upp torsk men det blir mer och mer sällsynt. Flundror däremot är det gott om men då måste man fiska med nät och det har jag inte. 


   
SvaraCitera
mdma
 mdma

Kalle Planka:
Vad tycker ni om att fiska? Vart brukar ni fiska och vilken fisk tycker ni bäst om. 
Vilken metod använder ni er av?

Vad tycker ni om att fiska?
-Det är kul, skönt att komma ut i skogen.

Vart brukar ni fiska?
-Oftast där man inte får.

Vilken fisk tycker ni bäst om?
-Gädda är såklart roligast pga storleken, men aborrar 4 hekto och uppåt är riktigt roliga att få på kroken.

Vilken metod använder ni er av?
-Tjuvfiske (släpper i allt såklart)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En gång kast metade jag och så fort jag vände ryggen mot spöet hörde jag ett plask och allt var borta.


   
SvaraCitera

Maymay2.0:
En gång kast metade jag och så fort jag vände ryggen mot spöet hörde jag ett plask och allt var borta.

Lmao momentTrött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade gått ut och fiskat och struntat i själva fisken och bara ligga där och njuta av tillvaron


   
SvaraCitera

hxiley:
jag hade gått ut och fiskat och struntat i själva fisken och bara ligga där och njuta av tillvaron

Då fiskar du ju inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:

Då fiskar du ju inte

jo men tänk dig på ett fiskeställe och så ordnar man upp så man fiskar och lägger sig ner på marken och bara kollar upp i himlen och om man inte får napp så är det ok


   
SvaraCitera

hxiley:

jo men tänk dig på ett fiskeställe och så ordnar man upp så man fiskar och lägger sig ner på marken och bara kollar upp i himlen och om man inte får napp så är det ok

Aha om man metar ja.
Jag tycker det är roligare att kasta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:

Aha om man metar ja.
Jag tycker det är roligare att kasta

1 kasta
2 fäst den i backen
3 njut
4 ta spöet ur marken och fiska in fisken
5 byt ut lockbetet
och upprepa från punkt 1


   
SvaraCitera

hxiley:

1 kasta
2 fäst den i backen
3 njut
4 ta spöet ur marken och fiska in fisken
5 byt ut lockbetet
och upprepa från punkt 1

Jo men jag gillar att kasta och dra in, eller vad man nu ska kalla det. Är inget fiske pro


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:

Jo men jag gillar att kasta och dra in, eller vad man nu ska kalla det. Är inget fiske pro

Kast fiskeTardig


   
SvaraCitera