Aviseringar
Rensa alla

fixa lgh


Ämnesstartare

några tips förutom att stå i kö / ringa/intresseanmäla/mejla bostadsförmedlare?

blocket är ju ett alternativ men ofta möblerat / korta botider


   
Citera

Blocket[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Blocket[smile]

mmm skrev d [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blocket är värt. Du kan ju önska att du vill ha ett omöblerat ställe + att det kan vara värt att flytta runt om man verkligen vill skaffa "eget".

Annars är ju ett kollektiv ett alternativt, alt. hyra i 2:hand (kan gå fort att få lägenhet då).

Allra bäst är ju förstås om du känner någon du kan hyra av, men det är ju långt ifrån alla som gör det - så det alternativet antar jag är uteslutet.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

mmm skrev d

Såg det lite försent. Du kan alltid gå på visningar, koll i tidningar efter annonser etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var i landet? i typ sthlm och liknande är det bara 2a hand eller köpa som gäller, om du inte är student eller har stått i kö sen du var nyfödd, typ : c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Blocket är värt. Du kan ju önska att du vill ha ett omöblerat ställe + att det kan vara värt att flytta runt om man verkligen vill skaffa "eget".

jo! jag har utnyttjat blocket tidigare, inget jag är främmande inför... dock vore det skönt att hyra av ngt seriöst och inte privatperson men i "värsta" fall får jag väll köra på det ändå [crazy] man kan säkert finna omöblerade bra lägenheter med lång uthyrningstid

Zeppelin:

alt. hyra i 2:hand (kan gå fort att få lägenhet då).

ah, t.ex. via blocket, vet du flera hemsidor?

Zeppelin:

Allra bäst är ju förstås om du känner någon du kan hyra av, men det är ju långt ifrån alla som gör det - så det alternativet antar jag är uteslutet.

nää det gör jag ej

My dreams are her:

visningar

ja, men måste ju få nys om dessa visningar någonstans [crazy]

My dreams are her:

tidningar

det var ett bra förslag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså jag vill HYRA lgh ej köpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

var i landet

dalarna, så prognoserna är väsentligt bättre än för sthlm ja [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bostaddirekt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

bostaddirekt

hur funkar den hemsidan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

alltså jag vill HYRA lgh ej köpa

Det är skitsvårt att hitta en hyresrätt med en hyra på under 6 000 kronor som ej är upptagen. + att alla jävlar bara vill byta sina lägenheter mot andra.

Det bästa är ju om du ringer till en hyresvärd du vet finns!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Det är skitsvårt att hitta en hyresrätt med en hyra på under 6 000 kronor som ej är upptagen. + att alla jävlar bara vill byta sina lägenheter mot andra.

men det beror ju på vad för stad vi snackar om! jag tror på att det går om man ligger i iaf

Zeppelin:

Det bästa är ju om du ringer till en hyresvärd du vet finns!

ah, skrev det i startinlägget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

hur funkar den hemsidan?

Man pröjsar några hundralappar sedan äre typ som blocket.
Man kan kolla igenom vart det finns bostäder utan att registrera sig men för att få tillgång till kontaktuppgifter så krävs registrering.


   
SvaraCitera

Denna länk kanske är något att titta på.

http://www.lagenhet.se/Dalarnaslan/


   
SvaraCitera