Aviseringar
Rensa alla

Fixa sprucket glas på Iphone 4?? 🙂


Ämnesstartare

Shaba allihopa!
Jo det är såhär att häromdan då jag var i stadens köpcentrum så kom det in en fräck gubbe och stötte in i mig så jag tappade min Iphone 4 i golvet och både framsidan och baksidan sprack.

Så imorse tog min mamma med sig telefonen in till en butik på St Eriksgatan, men där landade priset på runt tre tusen kr.
Så nu är frågan, vilket är det billigaste sättet att fixa sin iphone 4 på? Spelar ingen roll hur lång tid det tar och hur klumpigt det är, så länge det är det billigaste så e det bra [smile][love]

och snälla inga oseriösa svar om ni inte har ngt att säga så behöver ni inte kommentera [tard]


   
Citera

Byta ut själv är väl billigast, men med tanke på att du frågar antar jag att det är att utesluta.

http://www.google.se/#sclient=psy-ab&hl=sv&source=hp&q=iphone+reparation&pbx=1&o...

Nu har jag till och med googlat åt dig.


   
SvaraCitera

Annars kan man ju alltid köra på tandkräms-tricket. Blanda tandkräm och banan sen bara skrubba det mot skärmen.


   
SvaraCitera

http://iphonereparation.se/products-page/skarm-iphone-4/iphone-4-skarmbyte/

Kommer du billigt undan med skärmbytet i alla fall.


   
SvaraCitera

eh, köp ny skärm och byt?


   
SvaraCitera

lazertits:


   
SvaraCitera

Hejjj
Jag vet ingenting om det där med att byta själv, men förmodligen kan du få hela kalaset billigare om du lämnar in till en privat reparatör.
Då glaset på min iphone nyligen spräcktes gick jag och frågade om hjälp på en vanlig teknikbutik. Där fick jag rådet att kolla på iphoneservice.se.
Kostnaden för att byta ut ett sprucket glas(display fungerar fortfarande) skulle enligt den hemsidan kosta runt 800-900 kr(+frakt)
Vad ditt problem kommer kosta vet jag inte, men det kan ju vara värt att kolla!


   
SvaraCitera

för kostnaden av att byta ut glaset som täcker skärmen kan du köpa tre stycken nokia 1616. gör det istället. de har inbyggda ficklampor.


   
SvaraCitera
Bakric

tlaltecuhtli:

för kostnaden av att byta ut glaset som täcker skärmen kan du köpa tre stycken nokia 1616. gör det istället. de har inbyggda ficklampor.

Eller köpa en nokia med touch.
Mjuk skärm är omöjlig att spräcka [wink]


   
SvaraCitera