Aviseringar
Rensa alla

fjortiskläder?


Roadkill:

Mjoe, dömer tjejer som fjortisar när dom t.ex sitter på bussen och vrålar "oh my god" och "asså guud va omoget" i sina mobiler var femte sekund.

Så du har aldrig dömt efter kläderna?


   
SvaraCitera

DMITRI:

baggy jeans om man är tjej!

Det är en stil, inte det minsta fjortisaktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roadkill:

Exakt! Det är attityden som spelar roll, inte kläderna.

Ja men nu är det just extrema fjortiskläder jag är ute efter![smile]


   
SvaraCitera

skitiga slitna skor..ej att förglömma...sen måste du fixa kass hy...och dålig naglar


   
SvaraCitera

emery:

Så du har aldrig dömt efter kläderna?

Men inte om tjejen har på sig vanliga jävla kläder som "någon" anser vara fjortis-stylat. Sjukt är vad det är.


   
SvaraCitera

Donna_007:

Men inte om tjejen har på sig vanliga jävla kläder som "någon" anser vara fjortis-stylat. Sjukt är vad det är.

Va?[confused]
Vad skulle vara vanliga kläder?


   
SvaraCitera

emery:

Vad skulle vara vanliga kläder?

emery:

mjukiskläder

DMITRI:

baggy jeans

ZooZoo:

TAJTA byxor, stor munk tröjja


   
SvaraCitera

emery:

Så du har aldrig dömt efter kläderna?

Nepps, har träffat så många fjortisar att jag inte kan placera dom inom någon speciell klädstil. [smile]


   
SvaraCitera

Donna_007:

!

Jaha, men som sagt, sen lägger man på attityden. Har du aldrig dömt någon efter kläderna? Att Du tycker att kläderna ser fjortis ut och därför dömer du personen. Det är såklart fördomar men det har vi alla.


   
SvaraCitera

Roadkill:

Nepps, har träffat så många fjortisar att jag inte kan placera dom inom någon speciell klädstil. [smile]

Tror jag verkligen inte på. Om du tänker fjortis så måste du få upp en bild i huvudet, hur ser den ut? Du kanske får upp olika sorter tom XD


   
SvaraCitera

emery:

Tror jag verkligen inte på. Om du tänker fjortis så måste du få upp en bild i huvudet, hur ser den ut? Du kanske får upp olika sorter tom XD

Haha okajj trist men så är det iaf. 🙂 Kan faktiskt inte få grepp om någon speciell klädstil när jag försöker föreställa mig en fjortis i huvvet. Har träffat emofjortisar, hiphopfjortisar, vanligakläderfjortisar, hårdrocksfjortisar, gothfjortisar osv. Btw så är fjortis ett riktigt utnött och irriterande ord som oftast används av fjortisar själv.


   
SvaraCitera

Roadkill:

Btw så är fjortis ett riktigt utnött och irriterande ord som oftast används av fjortisar själv.

Fick det till 14 gånger av dig, i denna tråden. Bravo. [y]


   
SvaraCitera

ogge_:

Fick det till 14 gånger av dig, i denna tråden. Bravo. [y]

Haha joo måhända att jag är fjortis.


   
SvaraCitera

Roadkill:

Kan faktiskt inte få grepp om någon speciell klädstil när jag försöker föreställa mig en fjortis i huvvet. Har träffat emofjortisar, hiphopfjortisar, vanligakläderfjortisar, hårdrocksfjortisar, gothfjortisar osv.

Haha dåså, bara ta en av dom plus attityden.
Det ska vara överdrivet. Typ överdriven svart kajal, överdrivet med foundtation. Det är nog ganska lätt ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Donna_007:

Det är en stil, inte det minsta fjortisaktigt.

dom minsta fjortisarna här har det. typ dom som är 13-14. helst killjeans, ser ut som dom har paket.

sen så är blekt hår väldigt inne. ca 70% har det. vissa rakar av sig ögonbrynen och målar dit nya. för mkt smink är åxå ett tydligt kännetecken.


   
SvaraCitera