Aviseringar
Rensa alla

fjortissminkning.


Jeay_L

Snyggt sotade ögon får du inte med bara kajal, googla så finns det instruktioner, annars ha jag hittat förklaring på det i de flesta tjejtidningar, vilket fjortisar brukar ha mängder av..


   
SvaraCitera

de har massa vitt i ögonvrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alldeles för mörk foundation och/eller brunkräm i ansiktet, spindelögonfransar, vita eller rosa läppar, vit kajal och en vit klump i ögonvrån, massa puder.


   
SvaraCitera

Får jag din MSN skickar jag en bild på min lillasyster. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frågan är VARFÖR man vill sminka sig som en fjortis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

alldeles för mörk foundation och/eller brunkräm i ansiktet, spindelögonfransar, vita eller rosa läppar, vit kajal och en vit klump i ögonvrån, massa puder.

du glömde den obligatoriska foundationkanten [n] annars fick du nog med allt [wink]

Vincenco:

wow...

blev rädd för dig nu [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mörk foundation i hela ansiktet, med en skarp kant i käklinjen så att hela ansiktet är brunt medan halsen och urringningen är vitare. Sedan mycket ljusare foundation eller Idomin på läpparna, svart och vit kajal på samma gång, överdrivet mycket mascara (tom. den kan vara vit ibland) och färgat/blonderat hår. Ev. rouge på kinderna.
Glöm inte urringningen och plut med tuttarna in i kameran! Skriv "PuZz" till alla, även de du inte känner, och fyll på med ännu mer mörk foundation emellanåt.
Fyyy


   
SvaraCitera

Fjortisar använder väldigt mycket foundation och puder. De har liksom lager på lager. Sen har de massa rouge på endast kindbenen. De har Vit ögonskugga och en tjock hård kajalrand på både undre och övre fransraden. Sen tar de nog bort "spärren" på mascaran så att det kommer en maaaassa mascara på direkten.
MEN DET ÄR INTE FINT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

du glömde den obligatoriska foundationkanten [n] annars fick du nog med allt [wink]

ah juste! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför vill man sminka sig fulare än vad man är?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

tänk dig att bli avsugen med dom där läpparna

din snopp kommer bli jättefin av allt gojs hon har på läpparna [y]


   
SvaraCitera

Ärligt, såg ni hennes bröst eller?
Bara patetiskt och skabbigt...


   
SvaraCitera

hejfelicia:

och hur får man sotade ögon och hur fixar man mke kajal under ögat så de blir snyggt?

Jag provsminkar extremt mycket på egen fritid som jag har.
Har kommit fram till en sak; Borste är ens bästa vän när man ska sminka! [bigsmile]

1.Lägg på en tunn kajalkant runt om ögat, (Lite smalare inåt ögat).
2.Ta en tops, slicka lite på den så att den är fuktig (låter äckligt,men funkar faktiskt bättre än vatten tycker jag). Fixa till kajalkanterna så dom är jämna o fina.
3.Ta sedan en tunn och hyffsat hård pensel, T.ex Eyeshadow Brush (eller fuska o ta en mindre, Lipstick/Concealer Brush).
Sudda lite försiktigt.

Varning; Råka inte måla på för mycket under ögat bara.. Ska vara mindre än den övre kanten. [smile]

Lycka Till! [wink]
/Sandra


   
SvaraCitera

Kom på en grejj till, Den svarta Ögonskuggan skall placeras PÅ kajalstrecken... Glömde skriva det xD haha

/Sandra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera