Aviseringar
Rensa alla

Fläktproblem??


Ämnesstartare

Heey på alla glada gamers där hemma. Har precis fått hem mitt nya coolermaster haf 932 big tower chassi med dom 4 nya 120mm coolermaster fläktarna som då ska ersätta den stora fläkten på sidan. Nu då till det lilla problem som säkert är ett jätte lätt problem och lär inte kosta många kr mer.
Jag har ett rätt gammalt moderkort i burken. Ett Asrockp43Twins1600 och den har bara ett uttag till fläkar.
Och jag har just nu då 7 andra fläktar som jag inte kan koppla in till moderkortet. Hur ska jag lösa det. Ska jag införskaffa ett par sladdar som man kopplar in i fläkten och sen in i en kontakt till nätaggregatet eller ska man köpa 2 st fläktkontroll system? Snälla hjälp mig. Vill liksom koppla in allt så fort som möjligt. Och skulle vara extra glad ifall ni postar länkar till saken ni anser kan vara lösningen. Och inga oseriösa svar tack....

cm_haf932-3.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Första bilden är så som det ska se ut när jag är klar. Bilden som jag postar nu är på hur det ser ut just nu. Det är den stora fläkten på sidan som ska bytas ut

IMG_4111.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tydligen är ingen på forumet som har en lösning på detta problemet


   
SvaraCitera

Geforce8800:

ydligen är ingen på forumet som har en lösning på detta problemet

Kanske fel forum att vända sig till. Vad sägs om http://www.sweclockers.com/ kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns adaptrar att köpa till som man kopplar till nätagget till fläktar och sen så finns det för den som vill vara mer avancerad en hel rad med olika olika fläktkontrollsenheter för olika mängder fläktar dock är det andra alternativet något dyrare.
ett tipps på adapter
http://www.dustinhome.se/pd_5010207549.aspx
det är bara att googla runt lite så hittar du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

disaster:

ett tipps på adapter
http://www.dustinhome.se/pd_5010207549.aspx
det är bara att googla runt lite så hittar du

Gillade den iden, Gillad dock inte att den har 2 till fan och en till CPU Fan connect. Så över väger just nu i detta läget att införskaffa molex kablar. Eller med ett enklare ord. 3-4 Pins fan connect. Kostade inte mer än 8 kr stycket på Inet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geforce8800:

Gillade den iden, Gillad dock inte att den har 2 till fan och en till CPU Fan connect. Så över väger just nu i detta läget att införskaffa molex kablar. Eller med ett enklare ord. 3-4 Pins fan connect. Kostade inte mer än 8 kr stycket på Inet

du gör som du vill. det var bara ett exempel och det finns hur många olika kablar som helst på marknaden skulle bara uppmärksamma på hur de ungefär kan se ut


   
SvaraCitera

varför köpa ett big tower till en så gammal dator att den inte ens har kontakter till ett fåtal fläktar? och varför använder du inte den stora fläkten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

varför köpa ett big tower till en så gammal dator att den inte ens har kontakter till ett fåtal fläktar? och varför använder du inte den stora fläkten?

1: Datan är inte så jävla gammal, Det bara är så att det inte finns några fler. Kolla upp det själv. AsrockP43Twins1600.
2: Jag föredrar att hela den delen blir upptagen av massa fläktar för att minska dammintaget i datorn, Då Coolermaster HAF 932 inte har några som helst dammfilter.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=e495b3e6b9478b969beac​1ea891f00...

Gillar att du hittar min tråd på SweClockers egna forum haha xD. Jag vet ändå hur jag ska göra nu. Ett par nya molex kablar är allt jag behöver, Finns på Inet för 8 kr stycket


   
SvaraCitera

Geforce8800:

min tråd

jag undrade ifall det var du när jag läste den. dock fick du ju svar där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

dock fick du ju svar där

Jag fick ett bra svar där som kan hjälpa mig en bra bit. Men anser att molex kablar kommer att bli billigare


   
SvaraCitera

Geforce8800:

molex kablar

ja, skulle ju vara onödigt att köpa nya fläktar om du nu redan hade sådana.


   
SvaraCitera