Aviseringar
Rensa alla

Flaggdagar eller fri flaggning?


Ämnesstartare

Vad tycker ni är bäst och varför? Att vi har det som vi har nu med särskilda flaggdagar eller att det bara är att flagga när som helst?

Själv tycker jag det förstnämnda - mest för att om det är fri flaggning så blir flaggan bara en tygbit som står och hänger dag ut och dag in. Den är liksom inget märkvärdigt att se. En känsla jag fått dom gånger jag varit i USA. Men så tycker jag också att det som idag är flaggdagar också tappar av sin betydelse - det finns inget som utmärker flaggdagarna längre - mer än att folk är lediga och affärerna är stängda typ, för flaggan den hänger ju oavsett om det är flaggdag eller inte.

Hjärta


   
Citera
Ämnesstartare

Storchen84: Fri flaggning (flagga bäst man vill)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Fri flaggning

Kan du motivera?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

c3d0981ae770f926eedf4eda7505b006_0.jpeg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Kan du motivera?

Hjärta

Töntiga flaggregler idag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce:

c3d0981ae770f926eedf4eda7505b006_0.jpeg

hahahahah
Fast vad är det du inte förstår? Eller va?

S3ON: Töntiga flaggregler idag.

Du tycker alltså inte (eller kanske inte tycker att det är något fel på det) att en nationsflagga förlorar sin betydelse och bara blir en del av vardagen om man ser den överallt varje dag?

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: det finns inget som utmärker flaggdagarna längre

I Uppsala flaggar bussarna med småflaggor på dessa särskilda dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

hahahahah
Fast vad är det du inte förstår? Eller va?

Du tycker alltså inte (eller kanske inte tycker att det är något fel på det) att en nationsflagga förlorar sin betydelse och bara blir en del av vardagen om man ser den överallt varje dag?

Hjärta

vadå fri flaggning o flaggdag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce: flaggdag

= man får hissa svenska flaggan särskilda dagar, så som exempelvis sveriges nationaldag, midsommardagen och första maj.

s1cce: fri flaggning

= du har flaggan uppe när du än vill.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

I Uppsala flaggar bussarna med småflaggor på dessa särskilda dagar.

sthlm också

s1cce:

vadå fri flaggning o flaggdag

du vet väl vad flaggdag är för ngt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Du tycker alltså inte (eller kanske inte tycker att det är något fel på det) att en nationsflagga förlorar sin betydelse och bara blir en del av vardagen om man ser den överallt varje dag?

Den här nationens flagga är den fulaste utav alla nationer. Gult och blått skär sig. I och med att jag anser att EU skall bli ett land, och Sverige enbart en stat i det landet så skiter jag fullständigt i när folk hissar upp den svenska flaggan.

does that make sense?  

eu_flagga.jpg

EUs flagga är ju iofs i samma färger som den svenska, men stjärnorna klär sig betydligt bättre än vårt kors!       


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

= man får hissa svenska flaggan särskilda dagar, så som exempelvis sveriges nationaldag, midsommardagen och första maj.

= du har flaggan uppe när du än vill.

Hjärta

ahaaaa juste, hade fan glömt detta. jaha men öhh fri flaggning 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Fri flaggning (flagga bäst man vill)

Mest demokratiskt antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns ju ingen direkt lag som säger att man inte får ha flaggan uppe när som helst.


   
SvaraCitera

Storchen84: Fri flaggning (flagga bäst man vill)

För att jag ser flaggor som:

Storchen84: bara en tygbit som står och hänger


   
SvaraCitera