Aviseringar
Rensa alla

Flappy Bird, varför sådan hysteri efter spelet?


Ämnesstartare

Utvecklaren av spelet tog bort spelet från Google Play och Appstore med händvisning till att spelet var beroendeframkallande. Detta skapade en hysteri. Jag har inte spelat det men... Hur bra är spelet egentligen? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Utvecklaren tog bort det för att det förstörde hans enkla liv. Det finns spekulationer ang. mordhot och liknande mot honom.

Spelet i sig har oprecisa kontroller så det går att spela i farten. Rundorna är väldigt korta så alla kan spela det lite då och då. Förstår att det blivit lyckat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ASkul ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

många säljer sina mobiler som har flappy bird installerat för typ 72 lax på blocket 


   
SvaraCitera

Grejen är att själva spelet i sig inte är speciellt bra om man ska bedöma grafik och liknande, men det är extremt beroendeframkallande! Jag har kvar spelet i mobilen och då kan man fortsätta spela. Mitt rekord just nu ligger på 36 poäng, vilket i sin tur innebär guldmedalj! Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mitt rekord e 5 Rodnar


   
SvaraCitera

siceps :
mitt rekord e 5 Rodnar

mitt är 24 Rodnar mmm pluggar för lite jag vet (n)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har rekordet på UM Cool

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att det e lättdrivet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har det själv. Förstår inte hypen men spelar då och då om jag har någon minut över (mina rundor är oftast slut på några sekunder.......)


   
SvaraCitera

Det är askul, dock lockar den fram min inre ilska när fågel jäveln slår i rören varje fuckin jävla gång. Ursäkta språket men ja, det är beroendeframkallande.


   
SvaraCitera