Aviseringar
Rensa alla

Fler än jag som jobbar/jobbat med Svensk Direktreklam?


Ämnesstartare

Hej!

Vet att så många är hatiska mot SDR, stötte t.o.m på en 60åring som började klaga över hur helvetes dåligt SDR är...

Själv så tycker jag det är ganska jobbigt att sortera, tar kanske 4 timmar gissar jag på. Att gå ut med reklamen är ju aplätt och det ser jag som extra motion bara.

Har snart jobbat i 2 månader och än så länge har jag fått 566kr och nästa månad (man får lönen för varje månad månaden efter alltså, jobbet för Juli får jag lön i Augusti osv) ska jag få 545kr.

Inte så jättebra betalt, men bättre än inget. Jag får ju också barnbidraget så jag klagar då inte..

Någon fler som jobbar/jobbat med SDR?

PS: Jag har bara villor, kan tänka mig att det är så helvetes jobbigare att gå i lägenheter, dessutom får man mindre betalt då.


   
Citera

Tobbish gjorde det, han hatade det [crazy]


   
SvaraCitera

Allegro:

Har snart jobbat i 2 månader och än så länge har jag fått 566kr och nästa månad (man får lönen för varje månad månaden efter alltså, jobbet för Juli får jag lön i Augusti osv) ska jag få 545kr.

Du kan tjäna mer som hundvakt/barnvakt etc [chocked] Slavjobb, ush.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djungelvrålet:

Du kan tjäna mer som hundvakt/barnvakt etc Slavjobb, ush.

Men för att vara hundvakt gäller det ju att man har kontakter som är villig att ge en detta jobb, och knappast någonting man kan hålla på med i längden.

Slavjobb? Nej, jag får ju betalt...

Finns dessutom inte mycket annat att jobba som när man i min ålder, bortsett från tidningsförsäljning då. Fast där jag bor är det mest sura kärringar och gubbar som blir skitförbannad om man försöker sälja nåt till dom.. [confused]


   
SvaraCitera

Kan nog vara Sveriges sämsta arbetsköpare. Skitlön för en jävla massa jobb.

Man får hem en jävla massa osorterad reklam. Det tar, som du säger 4-5 timmar att bara sortera skien. Sedan skall man ju dela ut det också, så lägg på ytterliggare ett par timmar på det.

Man får världens sämsta timlön för rätt mycket jobb. Säg att man lägger ut 4-5 timmar på sortering och ytterliggare kanske 3 timmar på att dela ut det, beroende på hur stort distrikt man har - men det brukar vara rätt stort distrikt.

Så man kommer ungefär upp i ~8 timmar och du får då runt 500 kr för det. Skamlöst från deras sida.

När jag jobbade där och de ringde en för att ta extra pass så erbjöds det från deras sida biobiljetter, som vid den tiden var värda runt 60 spänn...som sagt, skamlöst.

Hatar verkligen SDR. Jobbade där ett tag, fick sparken för att jag gick hem mitt i ett pass pga blindtarmsinflammation och var tvungen att åka in på akuten. Större fittor får man leta efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allegro:

Inte så jättebra betalt, men bättre än inget

Ha så roligt med ditt sosse jobb.


   
SvaraCitera

passaro:

biobiljetter

Generöst ju! Tobbish säger att han skulle få en glasscheck om han tog ett extra område [crazy]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Generöst ju! Tobbish säger att han skulle få en glasscheck om han tog ett extra område

lol

Så blev dom irriterade och tog åt sig när man sa att man inte kunde ta ett extra område. Jävla idioter =(


   
SvaraCitera

SDR är fan slavarbete. Jobbade där några månader bara. Fan heller att det är bättre än inget (tycker jag), slitgöra för skitlön.

Nä, de utnyttjar bara stackars små tonåringar. Och delar inte du ut varje helg och fick 566 för en månad? Om det blir 8 timmar jobb per helg, blir typ 32 timmar jobb i månaden. Runt 17 kr timmen [shake] Det är sinnesjukt.


   
SvaraCitera

Mm, delade ut reklam i 2½ timmar i snöstorm och -15, för det fick jag 45 kr. På checken stod det att man inte kunde hämta ut belopp under 100.

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Jobbade där ett tag, fick sparken för att jag gick hem mitt i ett pass pga blindtarmsinflammation och var tvungen att åka in på akuten.

Nämen gud... Måste vara jävligt dålig personal på kontoret du jobbade för. Här så är dom hur trevlig som helst. Ringer man och frågar om nåt så låter det som om dom nyss vunnit på lotto eller nåt... Förjävla hjälpsamma också.

passaro:

erbjöds det från deras sida biobiljetter

Nintendo:

obbish säger att han skulle få en glasscheck om han tog ett extra område

Ja det var verkligen snålt.. Skulle då jag inte göra.. Men det är väl inte precis nåt tvång att ta ett till område?

pendu:

Runt 17 kr timmen

Ja öh, ser man det så, så kanske det är dåligt, men jag gör inte allt på en gång.. Hyfsat lat med att sortera.
Gör nån timme på onsdag, nån timme på torsdag, nån timme på fredag o resten på lördag, om jag inte skiter i alla andra dagar och stresssorterar på lördag/söndag..

Skulle då inte jobba 8 timmar i sträck på en dag och tänka att jag tjänar 17kr/h. Däremot 17/h och jag tar några timmar per vecka så klagar jag inte.

Många tycker ju att tidningsförsäljning är bättre, men det är verkligen slavjobb! För då vet man inte hur mycket man tjänar, om man ens tjänar någonting. Sen ska man vara glad hela tiden också.. Jag är ju en jävla surkuk jag, så det går inte. Om man ska dela ut reklam kan man ju vara hur jävla sur och förbannad som helst, utan att tjäna ett öre mindre. Sen om man säljer tidningar så är arbetstiden 09.00 (!!!!!) till 16.00 typ, och då gick jag inte ens hela distriktet. Man får sår på händerna efter alla knackningar också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl skitbra att folk i yngre tonåren tidigt kan få jobba lite. Det är väl ingen som förväntar sig att någon ska jobba där en längre tid, utan det är endast ett bra sätt att tjäna en summa som för de flesta 12-15 åringar gör ganska stor skillnad i kassan. Det visar dessutom på ett jäkla driv och arbetsvilja redan från ung ålder. Folk tycker att de är för fina för att jobba på SDR, och sedan när de blir äldre undrar dom varför deras cv är tomt och de inte får några jobb.[rolleyes]


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Det är väl skitbra att folk i yngre tonåren tidigt kan få jobba lite...Folk tycker att de är för fina för att jobba på SDR, och sedan när de blir äldre undrar dom varför deras cv är tomt och de inte får några jobb.[rolleyes]

Har aldrig förstått mig på det där med att minderåriga inte har rätt till samma lön trots samma prestation än vuxna utan CV, och då är jag ändå 23 år. Lika självklart som att kvinnor och män skall tjäna lika, imo.


   
SvaraCitera

Allegro:

Hej!

Jobbade en gång tills jag fick ett "bättre" jobb där jag fick samma lön för 2 dagar som man fick hos svensk reklam i en hel månad.


   
SvaraCitera

Helt jävla värdelöst. Jag fick en timlön på ungefär tio spänn när jag jobbade där.


   
SvaraCitera