Aviseringar
Rensa alla

Fler åker fast för fortkörning


Ämnesstartare

MakingBelieve:

Snart stoppar inte bara vanliga kameror allt fler, snart sätter dom upp tider mellan dom som i Tyskland eller vad det var. T.ex det ska ta 6min mellan 2, går det snabbare än så vet dom att man kört för fort..

-------->

Hur har dem då tänkt sig ska alla bilar fotas då ?


   
SvaraCitera

Emma 18:

Hur har dem då tänkt sig ska alla bilar fotas då ?

Ja, dom fotar bilen från första kameran och tider tas med, sen kommer den till nästa så ser dom tiden den anlänt på andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MakingBelieve:

Ja, dom fotar bilen från första kameran och tider tas med, sen kommer den till nästa så ser dom tiden den anlänt på andra.

-------->

lär ju bli mycet för datan att hålla koll på i rusnings trafiken då . Fast dröjer till alla vägar får det ju här finns gott om sköna små vägar utan kameror


   
SvaraCitera

Klandigt att åka fast [crazy]

Bättre att köra lagligt


   
SvaraCitera

Det roliga är ju att typ 2/3 av alla fartkameror ute på jävla landsbygden med ganska rejäla vägar och liten bebyggelse, en sak om det är vid skolor i samhällen och liknande men när skall myndigheterna inse att bilkörning fan inte är svårt.


   
SvaraCitera

Jävla fega sossar allihop.


   
SvaraCitera

Men är du dum på något sätt? (befogad fråga)
Fortkörning = större risk för olyckor och dödsfall
Olyckor och dödsfall = ska försöka förhindras


   
SvaraCitera

Ja gör det där det behövs då och inte på rena transportsträckor.


   
SvaraCitera

dazed:

Ja gör det där det behövs då och inte på rena transportsträckor.

Dessutom har undersökningar visat att man saktar ner innan kameran och ökar efteråt, dvs ingen större skillnad(även om nu att fler åker fast, vilket inte visar något, egentligen).


   
SvaraCitera

passaro:

Dessutom har undersökningar visat att man saktar ner innan kameran och ökar efteråt, dvs ingen större skillnad(även om nu att fler åker fast, vilket inte visar något, egentligen).

Jo men precis, så är det ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja gör det där det behövs då och inte på rena transportsträckor.

"lay across my big breast, BITCHHHH!!!" - Höna tolkar Bob Dylan

Så sant det du säger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Det roliga är ju att typ 2/3 av alla fartkameror ute på jävla landsbygden med ganska rejäla vägar och liten bebyggelse, en sak om det är vid skolor i samhällen och liknande men när skall myndigheterna inse att bilkörning fan inte är svårt.

"lay across my big breast, BITCHHHH!!!" - Höna tolkar Bob Dylan

Precis hur många fartkameror ser man i stan inga i stället sitter dem ute på någon rak fin öde landsväg där det känns som man kör i 100km/h fast mätaren står på 200 km/h[ops]


   
SvaraCitera

Emma 18:

Precis hur många fartkameror ser man i stan inga i stället sitter dem ute på någon rak fin öde landsväg där det känns som man kör i 100km/h fast mätaren står på 200 km/h

Om mätarjäveln går till 260 skall man testa sanningshalten i detta, självklart. Jag har personligen inte för avsikt att låta dom onda, tyska industrimännen på Volkswagen blåsa mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Om mätarjäveln går till 260 skall man testa sanningshalten i detta, självklart. Jag har personligen inte för avsikt att låta dom onda, tyska industrimännen på Volkswagen blåsa mig.

"lay across my big breast, BITCHHHH!!!" - Höna tolkar Bob Dylan

Ja men eller hur varför ha en bil som gör 260 Km/h och inte utnyttja det [crazy]


   
SvaraCitera
sincan

passaro:

Dessutom har undersökningar visat att man saktar ner innan kameran och ökar efteråt, dvs ingen större skillnad(även om nu att fler åker fast, vilket inte visar något, egentligen).

dazed:

Jo men precis, så är det ju.

Ja, och placeringen är ofta vid ställen man vill att de ska sakta in vid?[tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard] TAAAAARDS


   
SvaraCitera