Aviseringar
Rensa alla

Fler med social fobi/ångest?


Ämnesstartare

Hej på er! Jag är en tjej i 20-årsåldern som lider av social ångest och har gjort i flera år. Jag tänkte kolla om det finns fler som läser detta med samma problem. Isåfall tänkte jag om någon villa snacka här eller på snapchat/instagram om det, liksom bara snacka, bolla ideér eller dela erfarenheter. Hör av er ☺️


   
Citera

Min pappa svimmar när han behöver umgås och/eller snacka med folk


   
SvaraCitera

Bananlåda:
Min pappa svimmar när han behöver umgås och/eller snacka med folk

Jag är pappan


   
SvaraCitera

Maymay:

Jag är pappan

Wha daddy uwu


   
SvaraCitera

Jepp jag vet inte riktigt om jag har social fobi precis men jag tkr det är riktigt jobbigt med människor, framförallt å prata, blivit bättre men ändån. Sen ångest har vi nog alla någon gång, skulle säga jag har det en gång i veckan heh 🙂


   
SvaraCitera

Ekin: Sen ångest har vi nog alla någon gång, skulle säga jag har det en gång i veckan heh 🙂

Då har du de ju rätt soft


   
SvaraCitera

Jag har svårt för att prata med människor jag inte känner, vet inte om det räknas, jag har en tendens att vara ganska tystlåten också, även med folk jag känner.


   
SvaraCitera

Du är inte ensamT_T


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Då har du de ju rätt soft

Ja som tur är har jag det nu.
Alla har vi nog/haft den tuffaste tiden nån gång i livet


   
SvaraCitera

Ekin:

Ja som tur är har jag det nu.
Alla har vi nog/haft den tuffaste tiden nån gång i livet

ye hela livet tills för en månad sen typ höhö


   
SvaraCitera

Hikikomori-nivå eller vanligt?


   
SvaraCitera

issaf0001: Jag är en tjej i 20-årsåldern som lider av social ångest och har gjort i flera år

Kolla på youtube Skeptisk


   
SvaraCitera
Cobrak

ohja, får hjärtklappning och känner mig nästan svimfärdig ibland när jag ska prata med nya människor

är dock väldigt öppen av mig och kommer bra överens med de flesta samt anpassar mig ganska mycket så folk tycker inte det märks. så känns som att man blir nonchalerad när man tar upp det. sen är man introvert dessutom - så man blir mentalt trött efter en stund när dopaminet går ner till marken 


   
SvaraCitera

Hade grav social ångest som liten. Panikattacker inför varje simträning och sådant strunt.

Nuförtiden är läget dock mycket lugnare. Jag ogillar starkt att träffa nya människor, men det skulle också kunna ha att göra med min aspergers.


   
SvaraCitera

Blir alltid jätterädd att göra bort mig när jag träffar nya människor. Därför avfärdar jag nästan alltid nya människor genom att vara en skitstövel, av den orsaken försöker jag att träffa så få nya människor som möjligt.


   
SvaraCitera