Aviseringar
Rensa alla

fler som har problem hemma? (typ med misshandel, övergrepp, alkohol osv..)


som rubriken lyder.. är det fler här, än mig, som har problem hemma? det kan ha med allt ifrån misshandel, till övergrepp och alkohol att göra - eller nått helt annat.

tänkte vi kan prata av oss med varandra, snacka privat eller något. jag vet inte.

jag har själv problem med min styvpappa.... vill inte skriva allt här då det är ganska extremt och privat men aa.. han är våldsam och "äcklig" iaf. har varit sån sen jag var ca 7-8 år. det e verkligen hemskt skitjobbigt och ibland känns det inte som om jag kmr orka mer, mina syskon är ju på g att flytta hemifrån och e typ aldrig hemma
heller, så det är jämt mig han går på. :/ spelar ingen roll vad jag gör, för jag gör allting fel enligt honom... sista gången han slog mig så gick det åt skogen (!!!), och det är bara en vecka sen jag kom hem från sjukan. men jag kunde inte säga att han gjorde det så...

aja. ni får skriva till mig om ni vill snacka eller nå 😛
/ronja


   
Citera

har en idiot till farsa [sad]

vill du ha nån att snacka med så ställer jag gärna upp [smile]


   
SvaraCitera

Uh, låter inte som någon trevlig man det där. Det är ditt ansvar att bli av med aset och att han får stå till svars för vad det än är han har gjort. Vad säger dina syskon och vad säger din mamma?

Min pappa har icke varit trevlig. Han är dock ur världen för mig, men känner mig ändå väldigt ledsen och besviken och tror att allting hade sett annorlunda ut om jag haft en annan pappa osv. Men det går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

vill du ha nån att snacka med så ställer jag gärna upp

Du ställer upp vid varje tillfälle va? Du är en klippa.


   
SvaraCitera

Hade det väldigt jobbigt hemma, fick ta ett extremt stot vuxenansvar från väldigt låg ålder på grund av min moders depression + missbruk och samtidigt stå ut med en hel del psykisk misshandel från min fars och styvmammas håll. Med idag mår jag bra och jag ser ut att få en bra framtid, 130 mil ifrån dem. [smile]


   
SvaraCitera

Blitzen:

Du ställer upp vid varje tillfälle va? Du är en klippa.

självklart


   
SvaraCitera

ronjass:

men jag kunde inte säga att han gjorde det så

Gör det, för din skull och för din familj skull.
Det hjälper dig inget att hålla tyst om det utan våga ta steget och berätta vad som händer.


   
SvaraCitera

Min pappa var en misshandlare. Jag fick minst stryk i familjen jämfört med min mamma som misshandlades nästan varje dag och min lillebror som också åkte på det en del. Det pågick i nästan 3 år tills min mamma äntligen samlade mod och rymde till kvinnojouren med oss barn. Det här var för 10 år sen. Jag har inte haft någon kontakt med min pappa sen dess men han kontrollerar fortfarande mig genom den rädsla han gav mig. Jag verkan älskar eller hatar honom. För mig är han helt död. Jag har ingen pappa, har aldrig haft en.

Vet inte varför jag skriver det här. Kommer säkert ångra mig men whatever.. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Hej ronjass!

har precis som du väldigt jobbigt hemma, finns här om du vl snacka.
Kram My


   
SvaraCitera

du vet sakr blir aldrig bättre om du håller tyst om dt, speakin from own experience


   
SvaraCitera

aa brukade få mkt skit när farsan va på fyllan, brukade trycka ner mig totalt när man va mindre tills man va typ 16-17 när man kunde slå tillbaks å nu e de jag som bestämmer:D hahahha så mitt tips är att slå han i bakhuvet med en gryta t.ex puss


   
SvaraCitera

inte sånna problem
men vet folk som har och det är ej kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har massor med problem hemma.

Mitt största problem är att mina föräldrar bryr sig, mitt andra problem är alkohol, avsaknaden av det.


   
SvaraCitera

Usch! Låter som en äcklig typ, det där.
Som de flesta redan sagt så är det bästa du kan göra att tala om det för någon. Det är inte okej att bli behandlad på det viset!


   
SvaraCitera

patrick bateman:

har en idiot till farsa

vill du ha nån att snacka med så ställer jag gärna upp

[smile]


   
SvaraCitera