Aviseringar
Rensa alla

Fler vill se ökat flyktingmottagande


Ämnesstartare

Den flyktingvänliga opinionen har stärkts kraftigt på bara ett halvår, visar DN/Ipsos.

44 procent av de tillfrågade anser att Sverige ska ta emot fler flyktingar – en ökning med 18 procentenheter sedan februari.

Nära var tredje svensk kan tänka sig att ta emot en flykting i sitt hem.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-forandring-fler-vill-se-okat-flyktingmottagande/


   
Citera
Ämnesstartare

Diskussionsunderlag, tack. Vad är det forumet ska prata om gällande detta? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men snälla, ja många svenskar kan tänka sig det för 319kr om dagen (gärna mer). Glad Glöm inte att vi snackar om det svenska folket inte hippies.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Hade nog kunnat ta emot ngn om jag haft plats och inte behövt försörja hen etc. En tjej i samma ålder typ. Så kanske vi kan bli kompizar också. Ensamkommande barn och äldre är ju i större behov av hem men där måste jag ju ta ansvar och ta hand om någon och det vill jag inte.


   
SvaraCitera

mens:
Hade nog kunnat ta emot ngn om jag haft plats och inte behövt försörja hen etc. En tjej i samma ålder typ. Så kanske vi kan bli kompizar också. Ensamkommande barn och äldre är ju i större behov av hem men där måste jag ju ta ansvar och ta hand om någon och det vill jag inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens

019linnea

Bara om det gynnat er själva alltså? Är nog så resten tänker med antar jag. Undrar hur många promille av den tredjedel som verkligen fått händerna ur fickorna.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Punda:

Bara om det gynnat er själva alltså? Är nog så resten tänker med antar jag. Undrar hur många promille av den tredjedel som verkligen fått händerna ur fickorna.

Kan också vara så att man, som i mitt fall, mår så pass dåligt att man knappt att kan ta hand om sig själv och inte fungerar normalt, så att ha någon hemma sig som man inte klickar med fullt ut vore inte bra för någon. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR: Kan också vara så att man, som i mitt fall, mår så pass dåligt att man knappt att kan ta hand om sig själv och inte fungerar normalt, så att ha någon hemma sig som man inte klickar med fullt ut vore inte bra för någon.

Man får ha vilken orsak man vill. Vill bara peka på att den tredjedel som påstår säg vilja ta emot folk till sitt eget hem inte är ärliga mot sig själva.


   
SvaraCitera

Hade kunnat tänka mig ta emot en flykting om jag skulle gå plus på det rent ekonomiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Hade kunnat tänka mig ta emot en flykting om jag skulle gå plus på det rent ekonomiskt.

Det räcker med en vinst på bara ett par ören eller?


   
SvaraCitera

Punda:

Det räcker med en vinst på bara ett par ören eller?

Nja, lite mer än så. Måste ju vara värt mödan.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Punda:

Bara om det gynnat er själva alltså? Är nog så resten tänker med antar jag. Undrar hur många promille av den tredjedel som verkligen fått händerna ur fickorna.

Förutsatt att alla kostnader betalades av staten så hade jag nog inte behövt någon ersättning.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Punda:

Man får ha vilken orsak man vill. Vill bara peka på att den tredjedel som påstår säg vilja ta emot folk till sitt eget hem inte är ärliga mot sig själva.

Det gäller ju såklart inte hela den tredjedelen. Men det är nog tyvärr en stor andel ja.


   
SvaraCitera

Om man gillar att svälta ihjäl för att man inte har råd med mat åt båda i slutändan, så ok. Sen är det en fråga om hur länge man stannar, hur den ekonomiska situationen blir för b-å-d-a och mycket mer. 

Punda:

Bara om det gynnat er själva alltså? Är nog så resten tänker med antar jag. Undrar hur många promille av den tredjedel som verkligen fått händerna ur fickorna.


   
SvaraCitera

Borde poängtera att jag vill väl så gott det går för alla. 


   
SvaraCitera