Aviseringar
Rensa alla

Fler vill se ökat flyktingmottagande


Skulle bara ta emot om det var en riktigt snygg tjej eller om staten ger mig ordentligt betalt för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

019linnea: Om man gillar att svälta ihjäl för att man inte har råd med mat åt båda i slutändan, så ok. Sen är det en fråga om hur länge man stannar, hur den ekonomiska situationen blir för b-å-d-a och mycket mer.

Mat har man råd med i Sverige, det handlar om hur god maten skall vara i sådana fall.
Den ekonomiska situationen för en som kommer till Sverige från ett krigshärgat land är naturligtvis katastrofal. Det är såklart något man får räkna med. 
Boendemarknaden är också olycklig så ett år eller två är nog att vänta.

När folk nu har tänkt i mer än 5 sekunder. Hur stor del är villig då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

019linnea: Borde poängtera att jag vill väl så gott det går för alla.

Det här är absolut inget du ska behöva poängtera. Det är ju det som är roten till allt trams vi håller på med i Sverige. Alla låtsas vilja hjälpa men ingen gör det rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man alltid ta undersökningar från IPSOS med en nypa salt.. IPSOS har gjort sig kända för att vara extremt dåliga på att mäta väljares åsikter. Dessutom har DN gjort sig kända för att vara de som oftast kommer med lögner i sin journalistik. Att DN säger något betyder alltså definitivt inte att det är sant. 

Hade det dock varit så att folk faktiskt blivit mer positivt inställda till flyktingmottagande så är det bara rakt igenom sorgligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill fan ha en flykting inneboende bara för att kunna hata präktigheten ännu mer ohämmat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:
vill fan ha en flykting inneboende bara för att kunna hata präktigheten ännu mer ohämmat

Har innerligt funderat på det här. Men vill inte ge upp friheten att gå runt naken i min lägenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: Men snälla, ja många svenskar kan tänka sig det för 319kr om dagen (gärna mer). Glad Glöm inte att vi snackar om det svenska folket inte hippies.

Det märkliga är att enl Migrationsverkets presschef Fredrik Bengtsson så betalar de ut 300 kronor per dygn för att man tar emot flyktingar men 2.000 kronor per dygn för ensamkommande flyktingbarn!??

Med en ersättning på 300 kronor per dygn och flykting har till exempel den förre skivbolagsdirektören Bert Karlsson dragit in 84 miljoner kronor under årets första tio månader.
Men en ännu mer lukrativ marknad är att ta emot ensamkommande flyktingbarn. Ersättning per dygn och barn är 2 000 kronor.
- Det är nästa stora miljardindustri, säger Migrationsverkets presschef Fredrik Bengtsson.
Staten betalar pengar till Migrationsverket som i sin tur förmedlar dessa till kommunerna. Antingen driver kommunerna verksamheten själva eller så anlitar de privata företag.

KÄLLA: http://www.expressen.se/nyheter/flyktingbarnen-pekas-ut-som-miljardindustri/

Skulle jag få välja att ta emot 5 stycken ensamkommande flyktingbarn (tjejer) i åldern 15 - 18 år så skulle jag göra: 5 stycken * 2.000 kronor * 30 dagar = 300 tusen kronor i månaden. Undrar om det är skattefritt?   Mycket glad

Det skulle göra 3,6 MILJONER KRONOR på ett år. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scooby-Doo:

Det märkliga är att enl Migrationsverkets presschef Fredrik Bengtsson så betalar de ut 300 kronor per dygn för att man tar emot flyktingar men 2.000 kronor per dygn för ensamkommande flyktingbarn!??

Med en ersättning på 300 kronor per dygn och flykting har till exempel den förre skivbolagsdirektören Bert Karlsson dragit in 84 miljoner kronor under årets första tio månader.
Men en ännu mer lukrativ marknad är att ta emot ensamkommande flyktingbarn. Ersättning per dygn och barn är 2 000 kronor.
- Det är nästa stora miljardindustri, säger Migrationsverkets presschef Fredrik Bengtsson.
Staten betalar pengar till Migrationsverket som i sin tur förmedlar dessa till kommunerna. Antingen driver kommunerna verksamheten själva eller så anlitar de privata företag.

KÄLLA: http://www.expressen.se/nyheter/flyktingbarnen-pekas-ut-som-miljardindustri/

Skulle jag få välja att ta emot 5 stycken ensamkommande flyktingbarn (tjejer) i åldern 15 - 18 år så skulle jag göra: 5 stycken * 2.000 kronor * 30 dagar = 300 tusen kronor i månaden. Undrar om det är skattefritt?   Mycket glad

Det skulle göra 3,6 MILJONER KRONOR på ett år. Tumme upp

Om jag ändå hade ett hus med typ 11 sovrum Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: Om jag ändå hade ett hus med typ 11 sovrum Ledsen

Du skulle ju lätt kunna hyra en större villa och ändå gå mer supervinst.   Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scooby-Doo:

Du skulle ju lätt kunna hyra en större villa och ändå gå mer supervinst.   Mycket glad

Haha känns som affärsidéer kommer fram här.. Mycket glad


   
SvaraCitera

Om man låter en flykting bo i ens lägenhet får man betalt då också? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:
Om man låter en flykting bo i ens lägenhet får man betalt då också? 

Om du lyckas övertala migrationsverket. Tror de kan funka dessa dagar.


   
SvaraCitera

Punda: Om du lyckas övertala migrationsverket. Tror de kan funka dessa dagar.

Jag har ingen egen lägenhet ändå. Ledsen 
Det hade kanske funkat de är ju rätt så desperata med att skaffa bostäder till flyktingarna nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: Haha känns som affärsidéer kommer fram här.. Mycket glad

Kan skivbolagsdirekören Bert Karlsson tjäna 84 miljoner de första 10 månaderna förra året så ska väl vi "vanliga" hederliga svenskar kunna få ta del av kakan också.  Mycket glad

Punda: Om du lyckas övertala migrationsverket. Tror de kan funka dessa dagar.

Garanterat kommer det att krisa för Migrationsverket inom bara några veckor så då accepterar de säkert allt boende de kan erbjudas.

Grannens fastighet på drygt 200 kvm har varit erbjuden till försäljning av mäklare i fyra månader och den står fortfarande osåld/tom. Kanske skulle höra av mig till grannen för att höra om dom vill hyra ut den till mig. En pling till Migrationsverket skulle ge mig en fet extrainkomst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
Diskussionsunderlag, tack. Vad är det forumet ska prata om gällande detta? 

Blev lite liv i tråden trots allt, hoppas du skäms....


   
SvaraCitera