Aviseringar
Rensa alla

Flera pågående liv


Ämnesstartare

Tänk vad spännande det vore att ha flera olika liv och välja vilket liv man ville leva för tillfället.

Jag vill det. Hur skulle era liv se ut om ni hade möjlighet att leva flera stycken?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jag vill ha möjligheten att konfigurera existensen hur jag vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

jag vill ha möjligheten att konfigurera existensen hur jag vill

Hur skulle det vara om du fick bestämma? Skulle det vara givande att styra över allting och därmed kunna förutse varje händelse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knyttet:

Hur skulle det vara om du fick bestämma? Skulle det vara givande att styra över allting och därmed kunna förutse varje händelse?

det skulle vara en personlig utopi åt alla enligt dess preferenser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

det skulle vara en personlig utopi åt alla enligt dess preferenser

Det vore fint om alla såg världen helt som de själva ville även fast den egentligen inte såg ut så, ett filter i hjärnan som gjorde allt idealiskt. Praktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knyttet:

Det vore fint om alla såg världen helt som de själva ville även fast den egentligen inte såg ut så, ett filter i hjärnan som gjorde allt idealiskt. Praktiskt.

Eller fysiskt placera dem i dessa världar, isolerade från varandra osv.
Fast skulle nog den individualistiska identiteten lite då andra personer (eller ja, kopior av dem) skulle behöva existera i varandras världar .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh, det här ska jag tänka på
Trevliga tankar.

men hur menar du "olika liv"? att ha möjligheten att pendla mellan att leva som en svensson, en "LA gigggolo" och en troende muslim? hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

hur menar du "olika liv"? att ha möjligheten att pendla mellan att leva som en svensson, en "LA gigggolo" och en troende muslim? hehe

Ja. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är roligare att bygga upp sitt liv precis som man vill ha det från grunden. Att långsamt kämpa efter perfektion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle nog ha flera avarter av personer jag varit och övergivit till förmån för min nuvarande person, och så. bygga vidare på gammalt projekt. då behöver jag aldrig egentligen förändras, bara treva, testa nytt, ha en gammal trygghet till hands.

det är lite ledsamt att vara saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade nog pendlat mellan ett lugnt och bekvämt liv i något exotiskt land och festlig misär i sverige.


   
SvaraCitera