Aviseringar
Rensa alla

Flickan


Ämnesstartare

Nicma:

Den var fin Tedda. (trodde du tänkte heta kötbullen förresten va?)

Tack Maliiin, du är så snäll så. Du är även väldigt duktig på att ge konstruktiv kritik, så jag tänkte bara fråga, om du råkar ha någon? (mjo, ja, jag tänkte egentligen heta leksaken först men sedan var det någon annan som snodde det ))): sedan passade basketbollen mer föööör jag ser ut som en boll och älskar att spela basket.)

somenchef:

Fint Tedlish, gillade första stycket speciellt.

Tack Olivisch, vad snällt sagt [bigsmile][bigsmile]

Blivande_japan:

tror den bara var för vanlig

Okej, tack [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okejs. Om du vill få det att låta mer "poetiskt" så är "ringlat" kanske inte riktigt rätt ord. Och som flera sagt så är den en ganska vanlig typ av dikt med ganska vanliga ord, men jag tyckte att den var fin ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nicma:

Okejs. Om du vill få det att låta mer "poetiskt" så är "ringlat" kanske inte riktigt rätt ord. Och som flera sagt så är den en ganska vanlig typ av dikt med ganska vanliga ord, men jag tyckte att den var fin ändå.

Tack så mycket [y] Ska ändra ringla till något annat, och kanske ett par andra ord för att få det att låta lite mer originellt. Tack så mycket för tipsen [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Runnit" är enligt mig finare, även om det inte heller är särskilt orginellt. Men gör så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är så originell; första stycket var super


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nicma:

"Runnit" är enligt mig finare, även om det inte heller är särskilt orginellt. Men gör så.

"Droppat" kanske? Fast nej, det låter ännu sämre. Runnit kanske blir bättre, jag ska testa lite olika tror jag [smile]

jamie xx:

jag är så originell; första stycket var super

Haha, tack. Känner att jag borde ändra om hela dikten förutom första stycket, så kanske folk bah älskar den.


   
SvaraCitera
Paseo

Jag älskar poesi. Mycket av charmen med poesi är ju att det inte finns några grammatiska regler, man kan ta ut svängarna väldigt mycket. Den här dikten kändes väldigt klyschig och det känns som att du försöker efterlikna många andra dikter som idag är rätt utslitna.


   
SvaraCitera
höna

förstår oftast ej det bra i dikter. [blush] så ja tycker inte den e bra men om man gillar dikter så kanske


   
SvaraCitera

Basketbollen:

Vad tycker ni? Vad gjorde jag bra och vad kan jag förbättra?

Jag önskar den kunde lämna nånting obesvarat, inte vara så övertydlig. I stället för att skriva hur hennes kropp/blick är, visa oss. Ge oss känslan i stället för att berätta vad vi ska känna.


   
SvaraCitera