Aviseringar
Rensa alla

Flickvän får ont vid sex, hur hantera?


Ämnesstartare

Min sambo lider av att det gör ont när hon har sex. Både när jag penetrerar henne med penis eller med finger. Vi har testat olika glidmedel och långt förspel men det verkar inte spela någon roll hur våt hon än är. Oralsex har hon dock inga större problem annat än att hon är orolig för att hon ska lukta där nere vilket leder till att vi sällan har oralsex. Allt som allt blir det extremt lite sex som vi två har. Samlag kanske en gång i månaden, om jag har tur nu. Oralsex en till två gånger i månaden och det är ungefär allt. Ibland så runkar hon av mig också men det går i perioder. Hon verkar inte vara så öppen för analsex heller.

Jag kan förstå att det är jäkligt jobbigt för tjejen som får ont så fort jag gör något men det här börjar tära även på mig nu. Jag har givetvis tagit upp det med henne ett par gånger men vad kan man göra? Jag har nu nästan börjat tappa lusten att ha sex helt, jag mår dåligt bara jag tänker på sex och det känns som om jag aldrig kommer få ha det resten av mitt liv (ja, hon är en fantastisk tjej och jag kommer inte göra slut med henne bara för att vi inte har sex). Jag vill inte heller nämna det alldeles för många gånger att jag mår dåligt av att vi inte har sex för då känns det som om jag pressar henne en massa och jag vet att hon mår skit av det. Så istället nu så håller jag inne det.

Till detta så hör också att jag köpte en vibrator åt henne för att kanske piffa upp vårt sexliv så gott det går. Jag tänkte att det kanske skulle leda till några framsteg men tji fick jag. Istället så är det nu så att hon ett par gånger i veckan tar vibratorn och ligger själv med den i sängen när jag sitter bredvid och ser på TV. Om jag försöker närma henne då och ta något initiativ så får jag ofta en besvärad blick tillbaka. Det har gått så långt nu att jag i princip hatar den där vibratorn, vilket jag har sagt till henne också. Men jag vill inte att hon ska sluta med den, hon ska väl få ha sitt roliga också men jag skulle bli glad om jag kunde få mitt med.

Jag känner att jag blir helt kall och dissig mot henne så fort hon tar fram vibratorn och jag mår dåligt så fort jag tänker på sex (vilket i stort är så fort man slår på TV:n och påminns av något random program där de har sex...). Jag vill inte bli sån mot henne men det kommer av sig sjäv. Och om hon frågar ifall det är något som är fel så vill jag inte säga för då känns det som om hon blir sur över att jag vill ta bort det enda sexet hon kan få och att jag tjatar alldeles för mycket om det.

Det känns som om jag är fast i en hopplös sits. Är det någon som ens har det minsta rådet åt mig så skulle jag uppskatta det tusenfalt!


   
Citera
Ämnesetiketter

Vestibulit låter det som.


   
SvaraCitera

varsamt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vestibulit låter det som.

Jo det är väl det jag haft misstankar om åtminstone. Men det verkar inte finnas något botemedel för det.


   
SvaraCitera

Serpens:

Jo det är väl det jag haft misstankar om åtminstone. Men det verkar inte finnas något botemedel för det.

Förstår hon inte själv att hon ska söka gynhjälp?


   
SvaraCitera

sexterapi [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Förstår hon inte själv att hon ska söka gynhjälp?

Jo det kom faktiskt på tal tidigare för ett tag sen men tanken på det verkar ha dött ut. Hon känner väl att behovet av det inte är speciellt stort.


   
SvaraCitera

Serpens:

Hon känner väl att behovet av det inte är speciellt stort.

Hennes beslut iof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick ont förut. Sen tog jag en paus från sex och nu får jag typ aldrig ont längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nexyia:

Jag fick ont förut. Sen tog jag en paus från sex och nu får jag typ aldrig ont längre.

Vi har också testat att ta en paus i en månad. Vi tänkte att pressen kanske skulle lätta då och att sexet kommer naturligt sen men det fungerade inte alls.


   
SvaraCitera

Hmm.. ont av dig men inte av vibratorn [confused]

Inte att hon skulle ljuga för dig, men tycker det låter mysko ändå! [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vibratorn är ju enbart för klitoris och det verkar vara mest själva penetreringen som gör ont för henne. Därför har hon heller inga sådana problem när det gäller oralsex.


   
SvaraCitera

Märker hon inte att du blir dissig o mår sämre när det uppstår "sex-situationer" (lol)?


   
SvaraCitera

Bl0cket:

Hmm.. ont av dig men inte av vibratorn

Tänk ett steg längre.


   
SvaraCitera

Det låter ju helt klart som vestibulit, men hon bör ändå besöka en gynekolog för att få en diagnos och kanske behandling.

Vestibulit är lite knepigt. För vissa kan det gå över. För andra blir det värre med tiden oavsett om man har sex eller ej. En del menar på att det hjälper att smörja in det onda området med en lokalbedövande salva (Xylocain, finns receptfritt på apoteket). Andra menar på att det hjälper att massera det onda området regelbundet, för då blir nervcellerna "avtrubbade" och slutar göra ont. För vissa fungerar glidmedel bra, men det har ni ju redan prövat.
Här är en bra sida med mer information: http://www.vestibulit.se/


   
SvaraCitera