Aviseringar
Rensa alla

Flickvän gjorde slut


Ämnesstartare

Hej, jag mår så extremt dåligt så jag vill skriva av mig lite.
Jag och min flickvän hade varit tillsammans i 4 år och för 2 månader sedan så bestämde sig min flickvän för att flytta, hon ville att jag skulle bo med henne så jag hakade på. 
En månad senare, i november så började hon prata om att egentid för hon är väldigt viktigt, det förstod jag till 100% eftersom hon är har bott själv sen hon var ca 16. Så jag började hänga med kompisar mer och hon också, och förra veckan så valde hon att avsluta vårt förhållande pågrund av att hennes känslor hade svalnat av. Blev såklart helt chockad och förstörd inombords. Hon har sagt senaste dagarna att hon verkligen hoppas att ”gnistan” kommer tillbaka för det är mig hon vill spendera sitt liv med.
Jag är helt förstörd och har så många frågor, hur kan de gå från att hon älskar mig mest av allt i oktober till att hon avslutar det i december. Det enda jag vill är att ha tillbaka henne för att hon är verkligen min drömtjej. 
är det någon som har några tips hur jag ska hantera detta


   
Citera

jag vet att det är svårt men tänk inte på era bästa stunder men era sämsta tänk på tex när hon valde att festa istället för att vara med dig när du var sjuk när hon valde att hennes vänner var viktigare än dig och så vidare


   
SvaraCitera

What? Varför komma ihåg det dåliga?

Skåneärbäst:
jag vet att det är svårt men tänk inte på era bästa stunder men era sämsta

Jag tycker att du ska göra nåt charmigt typ skicka blommor eller nåt så hon bara kommer ihåg att du fortfarande önskar att det var ni liksom. Sen tycker jag att du ska tänka på eran relation som en bra erfarenhet och en bra tid! Allt kan inte hålla förevigt även fast man vill det, även fast man var perfekt tillsammans. Och som sagt små charmiga saker för att tända gnistan igen! 


   
SvaraCitera

fattar att det är tungt men gör ingenting. eller gör kul saker för dig själv trots att det känns skit, men kontakta inte ditt ex vad du än gör, inte ens ett hej, definitivt inte blommor. låt henne känna hur livet känns utan dig och låt dig känna hur livet känns utan henne. läs böcker, se filmer, häng med vänner, håll dig upptagen men kontakta inte ditt ex.

läste tydligare nu och det kanske är så att ni bor ihop? isf ska du bara kommunicera med henne gällande det som rör hushållet, var artig trots att du håller dig på din kant. om applicerbart, testa bete dig som när ni blev tillsammans (fast utan att direkt involvera henne).


   
SvaraCitera
L Y S

Emil jansson: Hej, jag mår så extremt dåligt så jag vill skriva av mig lite.
Jag och min flickvän hade varit tillsammans i 4 år och för 2 månader sedan så bestämde sig min flickvän för att flytta, hon ville att jag skulle bo med henne så jag hakade på.
En månad senare, i november så började hon prata om att egentid för hon är väldigt viktigt, det förstod jag till 100% eftersom hon är har bott själv sen hon var ca 16. Så jag började hänga med kompisar mer och hon också, och förra veckan så valde hon att avsluta vårt förhållande pågrund av att hennes känslor hade svalnat av. Blev såklart helt chockad och förstörd inombords. Hon har sagt senaste dagarna att hon verkligen hoppas att ”gnistan” kommer tillbaka för det är mig hon vill spendera sitt liv med.
Jag är helt förstörd och har så många frågor, hur kan de gå från att hon älskar mig mest av allt i oktober till att hon avslutar det i december. Det enda jag vill är att ha tillbaka henne för att hon är verkligen min drömtjej.
är det någon som har några tips hur jag ska hantera detta

Hej, det känns som att hon fortfarande gillar dig men att hon inte klarar att bo med någon annan och umgås hela tiden och att hon nu behöver mer utrymme. Jag tror att det bästa är att ni träffas som vänner då och då, men att du låter henne ha sin egentid i övrigt. Jag tror att hon efter en tid kommer vilja vara med dig igen, men om du pressar henne för mycket just nu kommer det bara ha negativ effekt och skapa mer distans mellan er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Hej, det känns som att hon fortfarande gillar dig men att hon inte klarar att bo med någon annan och umgås hela tiden och att hon nu behöver mer utrymme. Jag tror att det bästa är att ni träffas som vänner då och då, men att du låter henne ha sin egentid i övrigt. Jag tror att hon efter en tid kommer vilja vara med dig igen, men om du pressar henne för mycket just nu kommer det bara ha negativ effekt och skapa mer distans mellan er.

Det har nu gått 3 dagar sedan hon gjorde slut och hon skriver hela tiden saker som ”hej” ”hur mår du” eller ”har du sett senaste avsnittet av paradise hotell xd. Pratade även med hon i telefon en lång stund där hon sa kortfattat att hon hoppas att känslorna kommer tillbaka, att hon vill va med mig men att hon inte kan lova något, hon kan ju inte styra sina känslor men jag blir så förvirrad vad som händer och vad jag ska göra....
Jag får helt enkelt vänta ut det här och se vad som händer


   
SvaraCitera
L Y S

Emil jansson: Jag får helt enkelt vänta ut det här och se vad som händer

Precis, visa att du bryr dig om henne men pressa henne inte. Om hon däremot drar ut på det här för länge kan du efter ett tag fråga dig själv om det är värt att vänta på att hon ändrar sig eller om du vill gå vidare med ditt liv.


   
SvaraCitera

Emil jansson:
Hej, jag mår så extremt dåligt så jag vill skriva av mig lite.
Jag och min flickvän hade varit tillsammans i 4 år och för 2 månader sedan så bestämde sig min flickvän för att flytta, hon ville att jag skulle bo med henne så jag hakade på. 
En månad senare, i november så började hon prata om att egentid för hon är väldigt viktigt, det förstod jag till 100% eftersom hon är har bott själv sen hon var ca 16. Så jag började hänga med kompisar mer och hon också, och förra veckan så valde hon att avsluta vårt förhållande pågrund av att hennes känslor hade svalnat av. Blev såklart helt chockad och förstörd inombords. Hon har sagt senaste dagarna att hon verkligen hoppas att ”gnistan” kommer tillbaka för det är mig hon vill spendera sitt liv med.
Jag är helt förstörd och har så många frågor, hur kan de gå från att hon älskar mig mest av allt i oktober till att hon avslutar det i december. Det enda jag vill är att ha tillbaka henne för att hon är verkligen min drömtjej. 
är det någon som har några tips hur jag ska hantera detta

 bror hur träffades ni


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danneboi:

 bror hur träffades ni

På gymnasiet 🙂


   
SvaraCitera

Var med om samma sak också. Flyttade 80 mil och det tog slut efter 1 månad. Men Även om det låter som hopp att hon "hoppas" att hitta tillbaka så ta inte det allt för troligt. Det är enligt mig ganska elakt att ge en annan människa hopp om så inte är fallet. Nu hoppas jag ju ni hittar tillbaka. 

Men är det omöjligt att hon har varit otrogen? Läser man mellan raderna så har hon skuld? Skuld för otrohet eller för hon tycker om dig som vän?

Sedan det där med "känna" sig kär är lite förrädiskt för kärlek utvecklas alltid och förändras. Det känns inte som i början och man ska nog inte "jaga" efter det heller.

Oavsett, så önskar Du får mår bättre. Glöm inte bort dig själv!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alfonss:
Var med om samma sak också. Flyttade 80 mil och det tog slut efter 1 månad. Men Även om det låter som hopp att hon "hoppas" att hitta tillbaka så ta inte det allt för troligt. Det är enligt mig ganska elakt att ge en annan människa hopp om så inte är fallet. Nu hoppas jag ju ni hittar tillbaka. 

Men är det omöjligt att hon har varit otrogen? Läser man mellan raderna så har hon skuld? Skuld för otrohet eller för hon tycker om dig som vän?

Sedan det där med "känna" sig kär är lite förrädiskt för kärlek utvecklas alltid och förändras. Det känns inte som i början och man ska nog inte "jaga" efter det heller.

Oavsett, så önskar Du får mår bättre. Glöm inte bort dig själv!

Det var det jag tänkte från början också, att hon kanske varit otrogen men har väääldigt svårt att tro det eftersom hon aldrig fått mig att tveka på hon, så fort någon kille skrev till henne på instagram visade hon alltid mig det och blockerade människan, och jag minns att i början av förhållandet tyckte jag de va jättejobbigt att hon hade en killkompis som hon känt sen hon var vid 8-9 års ålder, sa åt henne att jag mådde dåligt av det, då visade det sig att han är homosexuell, kollade upp hans instagram såklart för å ”dubbelkolla” så hon inte hitta på en ursäkt att va med han, men där hade han massa pussbilder med någon kille


   
SvaraCitera

Man ska aldrig tro gott om alla i livet för så fungerar inte människor, tyvärr. Tjejen jag var med var otrogen på första klassfesten visade det sig. Innan flytten var hon så också, hon kunde visa konversationer med killar och fick mig att tro att hon var trogen.

Minns jag lyssnade på en kursföreläsare en gång som sa det: Titta er runt, de flesta av er är i förhållande. Inom 6 månader kommer hälften av er att ha separerat. Han hade rätt..

Ny skola, miljö, kompisar, många "spännande" killar, brukar kunna leda till att folk är otrogna. Otrohet är sällan planerat utan "händer" när "rätt/fel" förutsättningar visar sig. Precis som att jag inte stjäl saker, men hade det legat 2 miljoner i en väska som jag bara kunde ta utan risk - Då litar jag inte på mig själv..

Frågan är ju, vad ska du göra nu? Antingen gräver du ner dig i detta och hoppas saker inte är som de skulle, vilket blir en väldigt destruktiv väg att gå.. Eller så gör du något "positivt" av det. Finn dig själv, bli det du vill, prova saker, träna och utforska vem du är och inse du behöver ingen Annan för att vara komplett - Du behöver bara hitta dig själv och stå stadigt på dina egna ben


   
SvaraCitera

Och glöm aldrig - Du är inte själv om detta. Detta är en del av livet som Alla måste genomgå, eller snarare: Genomlida.

Tappa inte dig själv och att man blir dumpad behöver nödvändigtvist inte betyda att du inte duger. Det kanske är hon som inte är den rätta för dig? Varje gång man blir kär så känns det unikt och då inser man alltid att förra gången man var kär, så var det inte lika bra som just denna gång.


   
SvaraCitera

Emil jansson: tyckte jag de va jättejobbigt att hon hade en killkompis som hon känt sen hon var vid 8-9 års ålder, sa åt henne att jag mådde dåligt av det

hold up

du skuldbelade din flickvän för en relation hon haft i halva sitt liv? istället för att... vara glad för att hon hade en god vän? du mådde dåligt tills du fysiskt hade kontrollerat att han inte var hetero?

bro det här är INTE hur man är en bra partner. det här beteendet får du lägga ner med illa kvickt. gå inte in i en relation förrän du rett ut den här delen av dig. INTE ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wineing:

hold up

du skuldbelade din flickvän för en relation hon haft i halva sitt liv? istället för att... vara glad för att hon hade en god vän? du mådde dåligt tills du fysiskt hade kontrollerat att han inte var hetero?

bro det här är INTE hur man är en bra partner. det här beteendet får du lägga ner med illa kvickt. gå inte in i en relation förrän du rett ut den här delen av dig. INTE ok

Skrev allt väldigt dåligt. Jag mådde extremt piss av att hon var med en kille några gånger varje vecka som jag inte kände. Jag minns att på fester så hände det tom att dom gick in på toa med varandra. Tog upp detta till flickvännen då att jag mådde dåligt av det. Och givetvis lugnade tankarna ner sig när jag fick veta att han var homosexuell. 
Fick extremt dåligt samvete När jag fick reda på att han inte var hetero, eftersom det förklarade att dom gick på toa med varandra. Bad om ursäkt och vi gick vidare.
4 år senare har den här killen blivit en väldigt bra kompis till mig.


   
SvaraCitera