Aviseringar
Rensa alla

Flickvän röker cannabis


Spelar det så stor roll hur skiten stavas?


   
SvaraCitera

Jag känner många som röker och har själv rökt men tycker att man blir ganska inåtvänd så där är nog förklaringen till relationen mellan dig och din flickvän. Ta ett seriöst snack med henne är mitt råd. 


   
SvaraCitera

 först och främst blev du kär i en tjej som inte verkar va kär i dig och tro mig hennes beteende är inte så mot dig  pga hon e hög utan hon har ingen speciella känslor eller attraktion för dig länge, så bäst är att lämna henne snart som möjligt för att desto längre du väntar och håller på med hennes bullshit kommer du må dåligt och kommer förtsätta vara deprimerande. 

den andra sak du borde tänka på att världen har massor med bättre tjejer som kommer älska dig och passa dig mycket bättre. Fast du måste också själv börja investera i dig själv mer som t.ex ha en mer positiv attityd mot livet och inte tänka negativt som gör dig deprimerad. lycka till!


   
SvaraCitera

Cannabidiol (CBD) har nyligen täckts i media, och du kanske till och med har sett det som en tilläggsförstärkare för din smoothie efter morgon eller morgonkaffe. Vad är cbd-ångest exakt? Varför är det plötsligt så populärt? Cbd-ångest härledd från hampa kommer inte att producera en "hög". Hampa är en typ av cannabisväxt som odlas för industriellt bruk, till exempel tillverkning av papper och kläder. Till skillnad från andra cannabisväxter har hampa inte speciellt avlats för att producera höga nivåer av THC.


   
SvaraCitera

lewisandrew: Cannabidiol (CBD) har nyligen täckts i media, och du kanske till och med har sett det som en tilläggsförstärkare för din smoothie efter morgon eller morgonkaffe. Vad är cbd-ångest exakt? Varför är det plötsligt så populärt? Cbd-ångest härledd från hampa kommer inte att producera en "hög". Hampa är en typ av cannabisväxt som odlas för industriellt bruk, till exempel tillverkning av papper och kläder. Till skillnad från andra cannabisväxter har hampa inte speciellt avlats för att producera höga nivåer av THC.

Industrihampa ska inte "konsumeras" av människan över huvud taget enl mig utan låt bönderna som odlar hampa professionellt överlämna denna hampa till just pellets till värmekraftverken. Det är åtminstone vad bönderna odlar hampa för på Öland. Dvs pelletsproduktion. Just p gr av att det är så snabbväxande och ger mycket pellets under mycket kort tid till värmekraftverken.

Röker gör man Cannabis Sativa med undersorterna Sativa (uppåt och psykoaktiv) och Indica (nedåt, avkopplande och i viss mån smärtstillande). Enl många forskare betydligt mindre skadligt för lungorna än tobak.
Men de allra flesta sorter som finns på marknaden idag är korsningar mellan Canabis Sativa Sativa och Cannabis Sativa Indica. Med mycket gott resultat! Tumme upp


   
SvaraCitera

ring polisen 


   
SvaraCitera

filip07: ring polisen

Detta får jag kora till de senaste 10 årens mest idiotiska inlägg på UM.  Tumme ned


   
SvaraCitera

stoner:

Detta får jag kora till de senaste 10 årens mest idiotiska inlägg på UM.  Tumme ned

det är ju olaglit?


   
SvaraCitera

filip07: det är ju olaglit?

Gör du likaså när det gäller alkohol till ungdomar under 18 år? Ringer till polisen direkt när det är en starköl, vinflaska och spritpava i omlopp?


   
SvaraCitera

Don't worry guys if you have any questions about Cannabis you can ask I answer you here I work and study on it so I'm sure I can answer you in a good and positive way


   
SvaraCitera

lewisandrew: Don't worry guys if you have any questions about Cannabis you can ask I answer you here I work and study on it so I'm sure I can answer you in a good and positive way

Jag är inte negativ till CBD-försäljning och dess utbredning då det finns en viss sannolikhet att ju mer vanligt CBD-användandet blir ju större sannolikhet är det att både odling, innehav och försäljning av Cannabis Sativa (THC) rent allmänt kan legaliseras. Däremot är jag väldigt kritisk till dom som röker industrihampan och tror att de ska få en "kick" av denna planta. Cool


   
SvaraCitera

lewisandrew: Don't worry guys if you have any questions about Cannabis you can ask I answer you here I work and study on it so I'm sure I can answer you in a good and positive way

EDIT: har kollat igenom din/er hemsida och läser följande:

För att summera den lagliga aspekten av CBD, rekommenderar vi alltid att du kontrollerar lagstiftningen i ditt land och fråga din doktor efter rekommendationer innan du använder det.

Är det inte bättre att NI direkt anger vad svensk lagstiftning säger vad beträffande köp, innehav och brukande av CBD än att överlåta det till en i många fall okunnig konsument?


   
SvaraCitera

stoner:

EDIT: har kollat igenom din/er hemsida och läser följande:

För att summera den lagliga aspekten av CBD, rekommenderar vi alltid att du kontrollerar lagstiftningen i ditt land och fråga din doktor efter rekommendationer innan du använder det.

Är det inte bättre att NI direkt anger vad svensk lagstiftning säger vad beträffande köp, innehav och brukande av CBD än att överlåta det till en i många fall okunnig konsument?

eftersom du verkar expert inom droglinjen så har jag en fråga till dig. hur påverkar LSD hjärnan och hur långt tid tar det innan effekten kommer och när slutar effekten verka? 😉


   
SvaraCitera

vincebruh: eftersom du verkar expert inom droglinjen så har jag en fråga till dig. hur påverkar LSD hjärnan och hur långt tid tar det innan effekten kommer och när slutar effekten verka? 😉

När det gäller de fyra vanligaste organiska/halvorganiska preparaten LSD, som förr utvanns ur parasitsvampen mjöldrygan vars aktiva ämne lysergsyra blandades med dietylamid, Psilocybin (Psilocybinsvamp) och Mescalin (Peyotekaktus) samt THC (Cannabis Sativa) så finns det väldigt lite forskning i ämnet. Enl min uppfattning borde de inte ens vara nakotikaklassade då de två viktigaste kraven - tillvänjning och toleransökning saknas i samtliga dessa fyra preparat.

Men frågan du ställde gällde LSD. Har du helt och hållet TOM mage dvs du har inte ätit och druckit något på över 12 timmar så kommer effekten på både LSD samt på Psilocybin och Mescalin inom 30 minuter med full effekt inom 1 timma. Detta gäller för övrigt de allra flesta preparat man intar genom munnen. Har du däremot full mage med ex köttsoppa  Mycket glad  så kan de ta flera timmar innan effekten kommer. Effekten av både LSD, Psilocybin och Mescalin brukar sitta i 4 - 10 timmar lite beroende av styrkan och kvaliteten.

Ska väl också tillägga att min erfarenhet av LSD, Psilocybin och Mescalin är mycket liten då jag bara intagit dessa preparat mindre än 10 gånger i mitt liv då jag så gott som enbart rökt Cannabis för att få bukt på min ADHD. Alla andra "dödsdroger" har jag hållit mig borta ifrån då de inte varit något som tilltalat mig och heller inget jag skulle befatta mig med.

Vad beträffar både Cannabis liksom LSD, Psilocybin och Mescalin så pekar väl allt på att förutsatt att personen som intar dessa preparat är fullt frisk och är psykiskt stabil så blir det inga negativa följdeffekter. Men som sagt... det finns väldigt lite forskning i ämnet. LSD har ju bland annat använts inom psykiatrin. Dock inte i Sverige. Läs gärna följande artiklar...

Accent: Så påverkar LSD hjärnan

Forskning Och Framsteg: LSD gör hjärnan rörig

Själv skulle jag vara mycket tveksam till LSD idag då man inte kan vara 100% säker vad "trippen" innehåller. Cannabis, Psilocybinsvamp och Peyotekaktus går ju liksom inte att manipulera utan kaktusen som ex innehåller ju samma ämne som den gjorde för 5.000 år sedan. Blink


   
SvaraCitera

Är du intresserad av ämnet "LSD" så kolla in den tjeckisk psykiatern, forskaren, författaren och internationella föreläsaren Stanislav Grofs bok - Människans okända världar. Utforskning av det omedvetna genom LSD-terapi.

stanislav-grof.jpg


   
SvaraCitera