Aviseringar
Rensa alla

Flickvännen tappar känslor, känner sig kluven


Ämnesstartare

Hej!

Jag och min flickvän har under en längre tid haft ett stort problem i vårat förhållande, vi har försökt lite småsaker för att förbättra våran relation men just nu känns det hopplöst.
Söker nu svar... vårat förhållande vilar just nu på en väldigt tunn tråd.

Lite förord.
Jag är 20 år nu, jobbar&sliter i veckorna, tar det gärna lungt på helgerna.
Hon som är ett år yngre, detta är hennes första större förhållande, går nu arbetslös och inväntar Januari då hon ska börja plugga till makeupartist.

Vi har varit tillsammans i 2 år, varav 1 felfritt år (det första), det andra året inleddes med att hon gick in i en svår depression, hon började därav besöka en psychiatriker 1 gång i månaden och efter ett tag började hon äta medecin, medecin som hon fortfarande äter nu ett år senare. Dock så har hon gått från 3 till ½ tablett nu.
När detta hände (början av deppressionen) började hon tappa känslor för mig, hon började känna sig kluven, funderade ofta hur det skulle vara att umgås, ha sex etc. med en annan kille.
Hon bet självklart ihop för att hon älskar mig något enormt, men känslorna försvann aldrig. Vi provade vara ifrån varandra ett tag, för att hon skulle få lite tid för sig själv och sakna mig, det gjorde hon. Men känslorna för att träffa någon annan försvann inte...

Nu, 1år senare står vi här, en del av hennes kropp vill fortfarande träffa någon annan, se hur det känns osv.. men den andra delen av henne vill spendera resten av livet med mig.

Vi har varit ifrån varandra ett par dagar nu igen, hon har fått känna efter och vill verkligen fortsätta försöka få bort domdär känslorna för någon annan, men hon vet inte hur hon ska gå till väga..

Jag behöver verkligen hjälp med dethär.. Jag älskar henne nå enormt och vill verkligen stanna hos henne så länge vi orkar, ja ser ingen framtid utan henne som det är nu.. Klart ja skulle klara av ett breakup och hålla huvudet högt! Men det är svårt när mitt ex besökte en annan kille menands hon sms'ade med mig..

Så snälla, finns det någon som har erfarenheter av en liknande situation?
Finns det någon som har tips på hur vi kan hetta upp det lite mellan oss?

Jag skulle vara så oerhört tacksam om ni kan hjälpa till att få vårat förhållande på fötter igen.. finns det inga lösningar så lever ja nog ensam inom en månad [sad]
Med vänliga hällsningar
fundersamkille20


   
Citera

Låt henne ha ett ONS om det nu är det hon vill[shake]

Jag skulle iaf dumpat någon som höll på sådär


   
SvaraCitera

Känslor som bara försvinner är nog det svåraste problemet.. då har man ju inte direkt något konkret att gå på :/ Skulle jag vara i din situation skulle jag bara försöka vara mig själv, inte försöka göra mig till eller så. Det är ju förhoppningsvis den person ens partner föll för.


   
SvaraCitera

Allting jag säger nu är välmenat och med genuin omtanke, jag har varit i din situation;

För det första,ryck upp dig. Hon snackar om att vilja ha sex med andra och grejer,what the fuck? Du är ett kap, du kan lätt skaffa en ny tjej, varför ska du kämpa för att hon inte kan få kontroll på sina hormoner?

Om det fortsätter såhär kommer ingenting förändras och du kommer förmodligen bli själv som du säger. Därför bör du ta en chansning. Ta kontroll över situationen,hon har dig hängades på ett rep över skärselden..dags att byta roller 😉

Säg att du har fått nog, hon kan inte hålla på såhär,det är du och bara du eller inte alls. Därefter håller du dig undan henne..antingen inser hon att hon vill ha dig och bara dig,eller så var det aldrig meningen att det skulle vara er två föralltid.


   
SvaraCitera

Kan lägga till att jag är jämngammal med dig och har varit i ett 2 och ett halvt år långt förhållande där samma sak hände ungefär, så jag försöker inte vara elak. Men om jag kunde gå tillbaka skulle jag följa det råd jag gav dig nu.

kom ihåg att om det går åt helvete,så kan det bara bli bättre med tiden 🙂


   
SvaraCitera

jag känner igen det där. mitt ex var/är deprimerad. han sa att de var medicinen som gjorde honom känslolös. att han inte visste om han älskade mig längre. jag träffade inte honom på en månad och hoppades på att han sen ville fortsätta vara tillsammans med mig. han gjorde slut. nu känns det bara bra att de blev så. idag tycker jag att jag borde ha gjort slut innan. de är jobbigt att bara gå och vänta på den andra.


   
SvaraCitera

Japp precis,Nexyia. Bättre att agera för om man bara väntar tar det slut iallafall. Finns inget att förlora.


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar!!

Problemet med svaren är att ja inte vill dumpa henne, känslorna är ingenting hon kan styra över, hon älskar mig något otroligt och vill verkligen att vi ska få det att fungera!
Det är precis samma med mig, fasst jag är ju inte kluven.

Vi behöver tips, vad kan vi göra för att få detta att fungera?
Får vi inga tips, så självklart kommer det ta slut någon gång i framtiden eftersom varken hon eller jag är less på att vi har det såhär [n]

Så snälla, finns det något vi kan göra för att få detta att fungera?

/ fundersamkille20


   
SvaraCitera

Jag sa aldrig att du ska dumpa henne,men säg åt henne på skarpen att nu får hon fan skärpa till sig och göra ett val. Hon får antingen dumpa dig,eller bestämma sig för att vara med dig till 100%.

Om hon älskar dig,varför är hon osäker på att vara med dig? Detta är en sak som folk säger. Precis som att när man dumpar någon säger man "Du är den bästa människa jag vet,du är finast,etc etc" Det är för att man inte vågar säga sanningen.

Hon älskar dig antagligen till viss del,men man kan älska sina vänner också. HUR älskar hon dig?är hon ens kär?

Du framstår som blind och hoppfull,och jag förstår dig..men din flickvän behandlar dig illa just nu.


   
SvaraCitera

fundersamkille20:

Med vänliga hällsningar
fundersamkille20

Detta var kul=)


   
SvaraCitera

fundersamkille20:

/

Håller med om vad WaterTiger säger.

mitt ex gjorde slut av anledningen att hon inte visste hur hon kände för mig.
Ena dagen älskade hon mig
Andra dagen inte

Att din vill ha sex med andra... eh palla :S älskar hon dig så är det dig hon ska vara med på det sättet ingen annan. Visst tankarna om det kan komma, men att vilja göra det visar nästan att man inte älskar sin partner så mycket så att man bara vill vara med den tycker jag nästan.

Känslorna kommer att gå upp och ner, det är ett som är mer än säkert.
Därför ska man inte enbart gå på känslor utan också beslut.
Hon beslutade att ha dig som pojkvän av vissa skäl, förutom känslorna hon hade, det finns saker med dig som hon gillar/älskar som beslutade att hon gav dig en chans.
Om beslutet inte håller längre så tar det väl tyvärr slut. :/


   
SvaraCitera

Låt henne ligga med någon annan.


   
SvaraCitera

En typisk 2års-kris tyvärr. Men eftersom hon inte riktigt verkar veta vad hon hon faktiskt vill så måste du ju själv ta ställning till om du verkligen pallar det här. Ett förhållande ska inte behöva vara så som det är nu. Jag skulle kunna påstå att ni är rätt unga fortfarande och har massor att göra i livet utan att behöva känna er hindrade/låsta i ett förhållande som håller på att fallera.

Frågan är om det inte är dags att kanske släppa taget? Du säger att det är hennes första riktiga förhållande, hon kanske helt enkelt inte är riktigt redo för det just nu? Särskilt när hon inte mår bra?

Det är ganska självisk av er båda att liksom vilja olika saker och ändå ha kvar varandra. Som ens egen trygghet liksom. Klart att du är rädd att förlora henne och hon är säkert också väldigt rädd att hon ska förlora dig, att hon ska göra ett felsteg eller riskera att såra dig eller sig själv med göra något onödigt ont.

När jag var i din ålder var jag väldigt blåögd och naiv och trodde att mitt förhållande jag hade då skulle hålla för evigt [rolleyes] Iofs var det en väldigt fin tanke, men det gick inte ihop med verkligheten och ja, det tog ett tag innan man insåg att det man var så övertygad över bara gick i kras. Men tänk att ni två verkligen försöker, så du ska inte gå iväg och tro att allt ni hade var misslyckat. Bättre försöka än att ångra att man aldrig försökte.

Lycka till. Hoppas det löser sig, det gör det förr eller senare. Kanske inte exakt just nu, men det lär det göra ändå.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera