Aviseringar
Rensa alla

Flight Of The Conchords


Ämnesstartare

Sökte på forumet efter en Flight Of The Conchords-tråd och hittade bara en som hade blivit låst på grund av inaktivitet. Så jag tror jag gör en ny.

Flight Of The Conchords är (om ni inte vet) ett band bestående av Bret McKenzie och Jemaine Clement som har fått göra sin alldeles egna musikaliska komedi-serie med samma namn som bandet. Denna serie sändes av kanalen HBO, kungarna av TV-serier och blev en stor succé. Så SVT bestämde sig för inte så länge sen att de skulle sända säsong 1. Kanske ni har sett något avsnitt?

Image
Serien handlar om bandmedlemmarna Bret och Jemaine (de spelar alltså sig själva) som bor i en billig etta eller tvåa och deras manager Murray (Rhys Darby) som jobbar på det Nya Zeeländska konsulatet i New York och tar hand om bandet på arbetstid. Det är alltså i New York det hela utspelar sig, det är där bandet försöker bli stora. Och de har bara ett fan. Ett endaste fan.[bigcheers] Det är Mel, en lite psycho tjej som verkar förfölja killarna nästan överallt.

Det som gör serien så bra och så fulländad är sånginslagen som är med i varje avsnitt. Älskar verkligen det, och jag menar, om ett riktigt band gör en TV-serie är det ju en självklarhet att de ska ha sin egen musik med. Men det Flight Of The Conchords gör är briljant. Låtarna är av sitt eget slag. Awesomesauce med andra ord.

Det har gjorts två säsonger och tyvärr så planeras det inte att göra en tredje. Riktigt tråkigt tycker jag.[sad] Själv har jag bara hunnit se första säsongen och har i skrivande stund nyss kommit hem från stan där jag köpte den andra säsongen. Så jag har massor med grym musik och genial humor att se fram emot.

Här är en av låtarna från det allra första avsnittet:

Också den bästa låten om du frågar mig.

Mitt favoritavsnitt i serien är "Drive By". Vill inte spoila, men ni som har sett det vet vad jag menar. Galet rolig humor. [y]Image
Nä, nu ska jag inte skriva för mycket. Nu är det eran tur.


   
Citera
Ämnesetiketter

Jo, jag gillar dem. Men mer än så, utan diskussionsunderlag har jag inte att säga.


   
SvaraCitera

Diggar't. Bæst ær nær deras manager tar ett Nigeria-brev på allvar. [crazy]

Kan tipsa om The Mighty Boosh som ær en liknande (fast inte lika musikcentrerad) serie med "psykedelisk" touch och flummig britthumor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Diggar't. Bæst ær nær deras manager tar ett Nigeria-brev på allvar.

Såg nyss det avsnittet. [bigcheers]

Schism:

Kan tipsa om The Mighty Boosh som ær en liknande (fast inte lika musikcentrerad) serie med "psykedelisk" touch och flummig britthumor.

Ska kolla upp den! Tackar.[smile]


   
SvaraCitera

[love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lustigt. Ser på just det avsnittet nu. :I


   
SvaraCitera

Det är en bra serie.


   
SvaraCitera

[love]

Har sett på tok för lite.
Men kan ibland tycka att det är lite segt.


   
SvaraCitera

antrax:

Men kan ibland tycka att det är lite segt.

Så du säger!!![no-no]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Så du säger!!![no-no]

Är bara ärlig dude.
Som sagt: gillar det väldigt mycket när det inte är segt.


   
SvaraCitera

antrax:

Är bara ärlig dude.

Så borde man inte få tycka [blush]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Så borde man inte få tycka [blush]

Känner en som tycker att hela programmet är tråkigt. [surprised][surprised][surprised]


   
SvaraCitera

antrax:

Känner en som tycker att hela programmet är tråkigt.[surprised][surprised][surprised]

Sånt folk går ju inte att vara kompis med[no-no]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Sånt folk går ju inte att vara kompis med[no-no]

Det är min syster. [cry]


   
SvaraCitera

åh Flight Of The Conchords [love] Men tycker nog musiken är bättre än själva serien och storyn.. Älskar musikkomik (töntigt värre) [bigsmile]


   
SvaraCitera