Aviseringar
Rensa alla

Flirta med killar (pojkvän)


Ämnesstartare

durga:

aha! då återstår ju bara att ge gossarna en ärlig chans och se till att hitta på något tillsammans. ha kul! även om det kan kännas ganska konstigt och skrämmande på sitt sätt att umgås med någon som man vet redan har ett markant mycket större intresse av en själv än vad man har av dem, så behöver det ju inte vara särskilt seriöst. det är ju annars en asbra situation att utgå från om man bara ska lära känna varandra och se om det leder vidare, så länge du är ärlig och tydlig med dina intentioner.

Always


   
SvaraCitera
durga

Axel_von_Färsen:

Stackars dem. (Förlåt mig, det är inte menat som personangrepp, tänker mer på deras situation.)

är det så jävla plågsamt och eländigt att vara attraherad av någon söt person i omgivningen? jag ser det mer som en välsignelse när det händer. allt intresse behöver ju inte vara den djupaste olyckliga kärleken, oavsett hur den andra personen svarar på en själv.


   
SvaraCitera

durga: är det så jävla plågsamt och eländigt att vara attraherad av någon söt person i omgivningen? jag ser det mer som en välsignelse när det händer. allt intresse behöver ju inte vara den djupaste olyckliga kärleken, oavsett hur den andra personen svarar på en själv.

Tänker mer på att de nu "duger", om jag som kille fick reda på att min flickvän endast blev tillsammans med mig för att veta hur kärlek/en relation kändes skulle jag nog bli olycklig och avsluta relationen. Detta kan dock undvikas om TS är rak med pojkarna från början, de skall inte inbilla sig något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:

Tänker mer på att de nu "duger", om jag som kille fick reda på att min flickvän endast blev tillsammans med mig för att veta hur kärlek/en relation kändes skulle jag nog bli olycklig och avsluta relationen. Detta kan dock undvikas om TS är rak med pojkarna från början, de skall inte inbilla sig något.

Okej men sannolikheten att ha en hållbar relation i high school-åren är typ 99%. Jag är inte ute efter att krossa deras hjärtan precis, det kan ju hända att jag utvecklar riktiga känslor senare i relationen också. 


   
SvaraCitera
durga

Axel_von_Färsen: Tänker mer på att de nu "duger", om jag som kille fick reda på att min flickvän endast blev tillsammans med mig för att veta hur kärlek/en relation kändes skulle jag nog bli olycklig och avsluta relationen. Detta kan dock undvikas om TS är rak med pojkarna från början, de skall inte inbilla sig något.

ja, det är förstås sant att all vill bli sedda som individer och att man generellt tittar snett på folk som har okonventionella relationer av olika slag där den ena parten verkar utnyttja den andra, t.ex. om man är ihop med någon "utanför sin liga", vilseleder sin partner eller av bekvämlighet stannar med någon man förlorat känslorna för. eller om båda parter håller ihop av rent pragmatiska skäl, typ organiserat äktenskap/statusförhållanden/för att man har barn ihop. folk ser sådana här situationer som onaturliga och oromantiska, men jag ser verkligen inte varför man måste skapa en falsk motsats mellan att se med praktisk inställning på hur relationer skapas och fungerar, med att kunna ha en genuin och kärleksfull relation med någon. snarare så har man ju bara att vinna på att skaffa en realistisk inställning till hur man ska underhålla relationer och knyta an till människor.

intentionen hos TS behöver inte alls vara att utnyttja och totalt förbise individen bakom hennes tänkta mystery partner (och det känns ganska onaturligt för mig att tro detta om människor), utan hennes önskning kanske är att hon vill vara världens bästa flickvän och göra sin framtida kille superlycklig. sen är det ju otursamt just nu att hon inte redan är kär i någon. därav att man får ge människor som man inte känner särskilt bra en chans. så länge man är väldigt ung och oerfaren så är ju en stor del av premissen i nya förhållanden och dejtande att man faktiskt inte har någon aning om vad man håller på med eller om man verkligen vill vara med personen man träffar. alla vill ha sex och utforska kärlek och folk kommer att utnyttja de chanser man får att testa. att bara acceptera det faktumet behöver ju inte på något sätt sabba äktheten i den kärlek man kan komma att uppleva efter hand.

tldr: pragmatism är sexigt. och romantiskt!


   
SvaraCitera

När man är den åldern du är så äre väl helt ok att hitta en flirt för att skaffa erfaranhet inom kärlek, varesig det handlar om att ha sex, hångla/strula, Ice breakers på första dejten, eller rentav bara vänja sig med det ansvar man måste ta i ett seriöst förhållande. Har själv varit i "erfaranhets förhållanden" förut. dock aldrig varit rak med det till personen jag varit med ifall jag skulle trivas helt med att hålla i relationen under längre tid till.ex


   
SvaraCitera

Syftade på det ni pratade om ovanför ^ 


   
SvaraCitera

Rebecca00: Men kan en tjej fråga en kille rakt ut om han vill knulla? Oddsen för att man skulle bli tagen på allvar är inte så stora.

Du har betydligt större chans att få napp än om en kille skulle fråga en tjej samma sak. Då skulle han bli anmäld för sexuella trakasserier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Polsk Tango:

Du har betydligt större chans att få napp än om en kille skulle fråga en tjej samma sak. Då skulle han bli anmäld för sexuella trakasserier.

Sant, det är fördelen med att vara tjej.Tumme upp Man kommer ofta undan.Mycket glad


   
SvaraCitera

OMG


   
SvaraCitera

Rebecca00:
När kan jag skaffa en kille egentligen?? Måste jag gå ut och flirta med någon för det eller funkar tinder bra?
Jag har mycket plugg då jag går högskoleförberedande program på gymnasiet, jag är inte kär i någon direkt, men jag har heller aldrig brytt mig om ett förhållande med någon förut. Haft fullt upp, men en pojkvän kanske kunde vara kul. Eftersom jag inte är intresserad av någon just nu ska jag vänta tills jag träffar någon som jag vill flirta med?
Så har jag tänkt hittills, att jag ska vänta. Men jag kan inte sluta fundera på hur det skulle vara att ha en pojkvän. Kanske hångla ibland, ha sex och bara snacka eller vara lite romantisk med någon. Ja, det beror på hans intressen också.

Vart ska jag leta om jag inte reda känner någon jag är intresserad av?

Tack för svar, ha det fint!

2121bda62c98b29bbf5d7995783607c8.jpg

typ mitt motto i livet när de gäller killar tbh. 


   
SvaraCitera