Aviseringar
Rensa alla

Fluoxetin biverkningar


Ämnesstartare

Jag har blivit diagnoserad med en svår depression och har fått fluoxetin utskrivet. Jag har även sömnproblem och har fått Zopiklon för det. men nu är det så att jag är trött 24/7... hur mycket jag än sover. är det någon annan som har någon "erfarenhet" av detta?


   
Citera

Läs bipacksedeln. Även om den är läskig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Läs bipacksedeln. Även om den är läskig.

försöker undvika den, kommer bara börja inbilla mig saker då. Vill höra lite om hur andra har mått osv ^^


   
SvaraCitera

Jag blev sjukt torr i munnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skepparkrans:

Jag blev sjukt torr i munnen.

jag är typ vatten missbrukare så har inte märkt av något sådant XD


   
SvaraCitera

athilia:

jag är typ vatten missbrukare så har inte märkt av något sådant XD

hur mycket dricker du per dag på ett ungefär?


   
SvaraCitera

athilia:

försöker undvika den

man ska alltid läsa den [no-no]


   
SvaraCitera
time
 time

Det kan inte vara zopiklonet som gör att du är trött då? Man blir sinnessjukt trött om man har sovit för mycket/för lite med det i kroppen.


   
SvaraCitera

Svår depression och du får SSRI? [confused] Helt verkningslöst.


   
SvaraCitera

om du är trött 24/7 kanske du bör sänka doseringen på zopiklon?

Jag fick inga direkta biverkningar enligt Fass är yrsel, stickningar som av nålar, sömnbesvär (livliga drömmar, sömnlöshet), känsla av rastlöshet eller oro, ovanlig trötthet eller svaghet, ångest, illamående/kräkningar (känner sig sjuk), skakningar och huvudvärk.
Biverkningarna försvinner oftast efter ett tag dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blev torr i munnen och fullständigt manisk. Men det verkar ju inte direkt vara ditt problem. Men trötthet är ofta en biverkning av sånt där, men iofs kan det vara zoplikonen, om du inte hinner "sova bort den". Annars så brukar man inte bli trött efteråt av det.

Men, om det är en biverkning så går det nog över. Efter ett tag.


   
SvaraCitera