Aviseringar
Rensa alla

Fluoxetin?


Smertesorg:

Har en fråga till dig.
Förändras personligheten när man tar pillren?
Känner man sig annorlunda?

Kopierar ett tidigare inlägg från mig i den här tråden;

blev dock personlighetsförändrad av den (nu pratar jag om zoloft) enligt mina vänner.

jag kunde inte känna några känslor alls. Så jag kände att jag blev mer harmonisk eftersom jag inte kunde bli arg och ledsen. (hade väldiga problem med ilskan eftersom jag var så deprimerad och aldrig fick utlopp för det som egentligen var problemet).

Så den hjälpte mig att orka existera ett tag. Men det var inte att leva.. kändes som jag existerade materiellt men inte mer.


   
SvaraCitera

Antidepressiva gör en inte "gladare", såvitt jag vet skriver inte läkare ut SSRI mot enbart nedstämdhet.
Antidepressiva gör att man orkar stiga upp ur sängen, sköta sin hygien och äta. Jag har haft melankoli och låg apatisk på avdelningen, jag var minuter från att få en sond uppkörd i näsan eftersom jag inte åt på flera dygn- efter 2 veckors medicinering och tillräckligt näringsintag fick jag dock åka hem. Jag orkade gå korta promenader med hunden, jag började prata och mina föräldrar beskrev det som ett underverk. Dock blev jag inte GLADARE av Zoloften, jag fick värre självmordstankar -men samtidigt fick jag lite liv tillbaka, som ni märker så lever jag idag.


   
SvaraCitera

vill också ha lyckopiller[cry]


   
SvaraCitera

Jag kan va ditt lyckopiller, lyckopiller, lyckopiller
jag kan va ditt lyckopiller, jaa eller neeej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

blev dock personlighetsförändrad av den (nu pratar jag om zoloft) enligt mina vänner.

Det låter inte så roligt.
Jag funderar själv på att börja gå till bup,eftersom jag vill bli av med min ständiga ångest och oro.


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Det låter inte så roligt.
Jag funderar själv på att börja gå till bup,eftersom jag vill bli av med min ständiga ångest och oro.

gör det <3 var bestämd med att byta psykolog tills du hittar någon du trivs med [smile]


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Jag kan va ditt lyckopiller, lyckopiller, lyckopiller
jag kan va ditt lyckopiller, jaa eller neeej

finns det ens en låt som går så?[cute]


   
SvaraCitera

postis_per:

finns det ens en låt som går så?[cute]

ahaha nej [blush] melodin tänkte jag på mary had a little lamb och när jag skrev jaaa eller neeej tänkte jag på "haru tagit prästens sko, prästens sko, prästens sko" [blush]


   
SvaraCitera

ohYEA_:

neeej tänkte jag på "haru tagit prästens sko, prästens sko, prästens sko" [blush]

jah det var det nog[blush] fattade precis vilken melodi du menade men kom inte på vad jag hört den innan[blush]


   
SvaraCitera

postis_per:

jah det var det nog[blush] fattade precis vilken melodi du menade men kom inte på vad jag hört den innan[blush]

:DD


   
SvaraCitera

ohYEA_:

:DD

vill du bli mitt lyckopiller?[cute]


   
SvaraCitera

postis_per:

vill du bli mitt lyckopiller?[cute]

okei 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

gör det <3 var bestämd med att byta psykolog tills du hittar någon du trivs med [smile]

Har dåliga intryck på BUP eftersom det inte gick så bra när jag var där senast.


   
SvaraCitera

slöseri med pengar
slutade efter 7 veckor
slutade även dra till bup


   
SvaraCitera

ohYEA_:

okei 🙂

[blush]


   
SvaraCitera