Aviseringar
Rensa alla

Fly till Finland


Räänkkutus:

Fortfarande idiotiskt. Man ska väl inte slå sin fru bara för att man inte få en avsugning?
jävla barbariska blattar.

Vem sa det? Vet du i vilka tillfällen det är okej att använda en tandborste till sådant? Verkar som om du inte läste något ut av vad jag skrev. 
Du verkar helt ointresserad av att komma bort från din ignorans. Du kan inget om Islam och kommer inte kunna något heller i framtiden om du fortsätter vara så arrogant. 


   
SvaraCitera

SpookBuster:

Känns ganska oeffektivt. Typ en utskällning hade varit effektivare i så fall.

Jag vet att jag itilfällen ibland skulle behöva ett uppvaknande. Det är inte obligatoriskt för mannen att använda detta. Det är bara tillåtet.
En "utskällning" kommer före att använda sig av den metoden. Rekommenderar dig även att läsa länkarna i framtiden om du vill ha en djupare förståelse. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

43434343:

Vem sa det? Vet du i vilka tillfällen det är okej att använda en tandborste till sådant? Verkar som om du inte läste något ut av vad jag skrev. 
Du verkar helt ointresserad av att komma bort från din ignorans. Du kan inget om Islam och kommer inte kunna något heller i framtiden om du fortsätter vara så arrogant. 

Du vet att jag ha en "vän" som är Muslim, hela hans familj är det.
Å han sa att om han begå en synd, skulle hans mamma piska han med läderbälte.
inte så fredlig å rationell religion va?


   
SvaraCitera

Räänkkutus:

Du vet att jag ha en "vän" som är Muslim, hela hans familj är det.
Å han sa att om han begå en synd, skulle hans mamma piska han med läderbälte.
inte så fredlig å rationell religion va?

Jag blir provocerad av att du är helt inkapabel till att se skillnad på islam och muslimer. Ge källa på vart i Islam detta är tillåtet och vi kan ha en disskusion. Finns muslimer som dricker alkohol men det betyder inte att det är tillåtet i religionen. 
Kultur har en stor betydelse hos många muslimer idag tyvärr. T.ex är Islam helt emot nationalism och rasism, dock finns det väldigt många muslimer idag som inte tillåts av sina föräldrar att gifta sig med någon från ett annat land eller tribe (vad heter det på svenska nu igen?). 


   
SvaraCitera

43434343:

Jag vet att jag itilfällen ibland skulle behöva ett uppvaknande. Det är inte obligatoriskt för mannen att använda detta. Det är bara tillåtet.
En "utskällning" kommer före att använda sig av den metoden. Rekommenderar dig även att läsa länkarna i framtiden om du vill ha en djupare förståelse. 

Jag är djupigt okunnig om Islamsk theologi, vilket är något jag kommer läsa på om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

43434343:

Jag blir provocerad av att du är helt inkapabel till att se skillnad på islam och muslimer. Ge källa på vart i Islam detta är tillåtet och vi kan ha en disskusion. Finns muslimer som dricker alkohol men det betyder inte att det är tillåtet i religionen. 
Kultur har en stor betydelse hos många muslimer idag tyvärr. T.ex är Islam helt emot nationalism och rasism, dock finns det väldigt många muslimer idag som inte tillåts av sina föräldrar att gifta sig med någon från ett annat land eller tribe (vad heter det på svenska nu igen?). 

Så tråkigt att du måste bli provocerad av mina åsikter å tankar kring en orationell religion.


   
SvaraCitera

Det här landet hade blivit så mycket mer underbart om alla som bara "uhuuuu jag ska lämna landet om X blir statsminister/pga för många muslimer/annat som är för annorlunda/pga SD inte får egen majoritet" faktiskt bara kunde dra. Men som vanligt är det bara snack och ingen verkstad. Vuxenbäbisar kallas det. Högljutt gnäll för gnällandets och uppmärksamhetens skull.

Hjärta


   
SvaraCitera

43434343: Turkiet är dränkt av sufism, samt ett av de länder med högs antal av befolkningen som skriver sig till Islam som är minst praktiserande. Om du går runt och frågar befolkningen ute på gatorna om de vet vad tawheed är kommer en stor mängd (beror dock på vart du är) svara "va?". Om du syftar på att Erdogan skulle vilja införa shariah, knappast.
Att boken sålde bra där behöver inte betyda någonting.

Första bildren är extremt missvisande. Det skulle vara bra om du visste någonting om Islam, samt hade belägg för vad du påstår, innan du säger någonting.
FGM är inte tillåtet i Islam. Hedelsmord har ingen grund heller. Och vad du menar med förtryck av kvinnor är väl ganska individuelt. Själv anser jag att det är raka motsattsen.

Andra bilden, vaddå "destruction of all jews"? De får leva i en Islamisk stat, precis som kristna.

Känns lite löjligt att disskutera om du inte ens försöker komma med något.

Detta måste vara något syndrom hos just islam att de troende skyller på alla andra troende inom samma sekt och pakt dvs att alla muslimer skyller på varandra.
Typ:  jag som muslim tillbeder "gud" medans alla andra muslimer tillbeder "djävulen" och är avfällingar. Jo, jag tackar jag.  Skadeglädje

Jag lämnar dig och dina islamistiska åsikter åt sitt öde och önskar att jag kunde lämna Sverige, Norden och Europa innan det för mig utsatta datumet årsskiftet 2022/2023. Det svåraste är att övertala mina föräldrar, mor- och farföräldrar att flytta med eftersom jag har för avsikt iom flytten från Sverige att aldrig sätta min fot mer i islamistiska Sverige, islamistiska Norden eller islamistiska Europa.


   
SvaraCitera

Storchen84: Det här landet hade blivit så mycket mer underbart om alla som bara "uhuuuu jag ska lämna landet om X blir statsminister/pga för många muslimer/annat som är för annorlunda/pga SD inte får egen majoritet" faktiskt bara kunde dra. Men som vanligt är det bara snack och ingen verkstad. Vuxenbäbisar kallas det. Högljutt gnäll för gnällandets och uppmärksamhetens skull.

Hade jag bara ett välfyllt bankkonto dvs väldigt mycket sparat kapital så hade jag flyttat imorgon. För min egen del vill jag dra ihop ett antal miljoner innan jag drar även om påföljden skulle bli ett mer eller mindre kortvarigt fängelsestraff i Sverige innan jag drar.

Att starta ett nytt liv i ex Centralamerika typ Puerto Rico eller Costa Rica är väl knappast någon önskedröm utan rejält med grundkapital. Helst på de svenska skattebetalarnas bekostnad som röstat fram den trollpolitik vi har idag.  Skadeglädje  Glatt skålande  Hjärta

213930_13_P.jpg


   
SvaraCitera

stoner: Helst på de svenska skattebetalarnas bekostnad

Fast, det gör du ju redan. Var tror du att dina bidrag kommer ifrån liksom Sover

stoner: Detta måste vara något syndrom hos just islam att de troende skyller på alla andra troende inom samma sekt och pakt dvs att alla muslimer skyller på varandra.

Detta är en sanning - både inom islam och kristendom - just för att det handlar om tolkning. Och på samma sätt som det finns tolkningar och grupper inom islam att man ska utföra terrordåd finns det tolkningar och grupper inom kristendomen att homosexualitet är en sjukdom och att homosexuella antingen ska botas på olika oftast väldigt icke-humana sätt - eller så ska dom bara lynchas. Sedan har vi barnövergreppsskandalen inom den katolska kyrkan i främst USA - undrar hur förövarna rättfärdigade och rättfärdigar detta.

Allt ovanstående hade du vetat om - om du ens haft liiiite allmänbildning och hängt med liiiite i världen. Jag har dock funderat ett tag på om du inte är ett av dom där jätteambitiösa trollen vars mål är att vara så realistisk att man hela tiden är på gränsen men är ändå noga med att inte ge någon skäl att tro att man trollar, för även den mest inbitna SD-fanatiker är inte blind. Dina inlägg är enligt min åsikt mer i linje med NMR-fantasier än SD-politik och agenda.

Hjärta


   
SvaraCitera

stoner:

Detta måste vara något syndrom hos just islam att de troende skyller på alla andra troende inom samma sekt och pakt dvs att alla muslimer skyller på varandra.
Typ:  jag som muslim tillbeder "gud" medans alla andra muslimer tillbeder "djävulen" och är avfällingar. Jo, jag tackar jag.  Skadeglädje

För att jag säger att de till stor del ej är praktiserande och sufis? SubhanAllah


   
SvaraCitera

Storchen84: Fast, det gör du ju redan. Var tror du att dina bidrag kommer ifrån liksomSover

Vad menar du med mina bidrag? Jag jobbar och betalar skatt enl skattetabell 35 och betalar 35 kronor i inkomstskatt på intjänad 100-lapp. Dessutom 25% i mervärdesskatt på allt jag handlar. Bara detta blir tillsammans 60% i skatt. Lägg därtill straffskatt på energi (elförbrukning) samt vägskatt och bensinskatt på bilen mm mm mm mm mm.

Storchen84: Detta är en sanning - både inom islam och kristendom - just för att det handlar om tolkning. Och på samma sätt som det finns tolkningar och grupper inom islam att man ska utföra terrordåd finns det tolkningar och grupper inom kristendomen att homosexualitet är en sjukdom och att homosexuella antingen ska botas på olika oftast väldigt icke-humana sätt - eller så ska dom bara lynchas. Sedan har vi barnövergreppsskandalen inom den katolska kyrkan i främst USA - undrar hur förövarna rättfärdigade och rättfärdigar detta.

Allt ovanstående hade du vetat om - om du ens haft liiiite allmänbildning och hängt med liiiite i världen. Jag har dock funderat ett tag på om du inte är ett av dom där jätteambitiösa trollen vars mål är att vara så realistisk att man hela tiden är på gränsen men är ändå noga med att inte ge någon skäl att tro att man trollar, för även den mest inbitna SD-fanatiker är inte så blind. Dina inlägg är enligt min åsikt mer i linje med NMR-fantasier än SD-politik och agenda.

Att både protestantismen och katolicismen har sina skamfläckar vad beträffar de homosexuella är jag fullt medveten om liksom sexuella övergrepp på barn. Skillnaden mellan protestantismen och katolicismen jämfört med islam vad beträffar de homosexuella är att de två förstnämnda har fått backa när det gäller förföljelse av homosexuella men när det gäller islam sker det än i idag där islam är statsreligion.

Likaså är det naturligtvis en skamfläck för både protestantismen och katolicismen med alla övergrepp på barn. Skillnaden mellan protestantismen och katolicismen och islam är att i kristna och katolska länder blir dessa barnaknullare ställda inför domstol medans i de muslimska länderna skulle den som skulle föreslå att åtala en barnaknullande iman troligen bli stenad till döds eller bli avrättad. Dvs att knulla småbarn, gifta sig med småbarn och dessutom ha flera småbarn som fruar är så vedertaget inom islam så ingen reagerar. Om detta sedan är en kulturell avart eller en muslimsk avart är mindre vidkommande då fakta är att det bara förekommer i muslimska länder och inte i civiliserade Europa med kristendom som religion.

En bidragande orsak är naturligtvis att i det civiliserade Sverige, Norden och Europa där protestantismen och katolicismen får råda är det utbildade jurister som dömer i domstolar medans i muslimländer är det imamerna och andra islamtroll som dömer i domstolar varför juridisk rättvisa i vår demokratiska mening aldrig någonsin kan råda i länder som har islam som religion.

Där har du förklaringen till att jag är fientlig mot islam och till dom som läser koranen och kallar sig muslimer! Nöjd med förklaringen?  Mycket glad


   
SvaraCitera

stoner: Jag jobbar

Mycket glad


   
SvaraCitera

stoner: Jag jobbar

Mycket glad

stoner: Skillnaden mellan protestantismen och katolicismen jämfört med islam vad beträffar de homosexuella är att de två förstnämnda har fått backa när det gäller förföljelse av homosexuella men när det gäller islam sker det än i idag där islam är statsreligion.

Ok, så du är alltså inte medveten om kristna sekter i USA (som när jag senast kollade var en stor del av den "civiliserade västvärlden" som gör diverse konstigheter - bland annat förföljer homosexuella. Då vet jag.

stoner: Skillnaden mellan protestantismen och katolicismen och islam är att i kristna och katolska länder blir dessa barnaknullare ställda inför domstol

Aha, du tror alltså att alla har åkt dit för det, det är inte möjligt att det finns dom som kommit undan, som fortfarande i sin förtroende-position som präster utför övergrepp mot barn. Hmm okej... Behöver jag ens förklara felet med det?

stoner: Dvs att knulla småbarn, gifta sig med småbarn och dessutom ha flera småbarn som fruar är så vedertaget inom islam så ingen reagerar.

Detta är så fel att det är löjligt. Hur många muslimer finns det inte som berättar att dom lämnat sina länder för att komma bort från detta? Och det blir bara fler - tack vare att utvecklingen går framåt, fler och fler säger att så ska det inte vara. Att gifta sig med och ha samlag med småbarn, hederskulturen, sharia etc. är sådant fler och fler vill bort ifrån. Det finns muslimer i väst som berättar att man vill leva som muslim - men utan dessa bitar, och att det därför är hemskt att vissa av dessa saker förekommer i väst - men skillnaden är att det är i långt mycket mindre utsträckning än i dom länder dom flytt ifrån för att slippa detta.

stoner: och inte i civiliserade Europa med kristendom som religion.

Detta är ju också fel - plus att vi inte ens vet i vilken grad det förekommer då det tystas ner vääääldigt mycket när en präst utför ett övergrepp mot ett barn.

stoner: Där har du förklaringen till att jag är fientlig mot islam och till dom som läser koranen och kallar sig muslimer! Nöjd med förklaringen?

Din så kallade "förklaring" - oavsett i detta inlägg eller andra - verkar oftast bygga på okunnighet eller grav okunnighet. Jag läser bara en bråkdel av dina inlägg - men när jag väl läser något sådant där du har något att säga om religion eller politik så genomsyras det (ibland väldigt starkt) alltid av olika grader av okunnighet och trångsynthet.

Du verkar helt ha missat att det gjorts framsteg för kvinnors rättigheter i muslimska länder. Dessa framsteg är få och små och må ses som obetydande av individer som exempelvis dig själv, men sanningen är att det är en början och man måste börja någonstans. Det är en lång väg kvar, och svaret är inte att isolera dessa länder och bedriva häxjakt mot personer därifrån eller som är födda i sverige men har föräldrar därifrån.

Hjärta


   
SvaraCitera