Aviseringar
Rensa alla

"Flykting" bakom terrorattacken


Ämnesstartare

Ja som det nu ser ut så var en av gärningsmännen nyanländ flykting från Syrien. Dags för Europa att stänga gränsen eller?
  http://www.express.co.uk/news/world/619447/Paris-terrorist-Syrian-refugee-Greece-government-official


   
Citera

Gränsen har ju la stängts? Att den borde gjorts det för länge sedan är en annan femma antar jag.


   
SvaraCitera

och breivik var norrman, så vi kan ju utvisa norrmän också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pundarjävel:
Gränsen har ju la stängts? Att den borde gjorts det för länge sedan är en annan femma antar jag.

Gränskontroll är inte samma som stängd gräns, t.ex. Ungern har byggt en mur så deras gräns är stängd men i Sverige är det lika lätt att söka asyl som tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:
och breivik var norrman, så vi kan ju utvisa norrmän också.

Breivik var en ensam galning, det samma kan man inte säga om muslimska terrorister


   
SvaraCitera

Kalle97: Breivik var en ensam galning, det samma kan man inte säga om muslimska terrorister

breivik dödade 77 pers ensam. de i paris var fler, organiserade, och dödade enligt senaste siffrorna jag läst 130 pers eller så. om vi ska dra statistiska slutsatser från detta måste väl de vara att norrmän är farligare än islamister.


   
SvaraCitera

Du vill hindra människor att fly ifrån IS?


   
SvaraCitera

Han som utförde terrordådet på skolan i Trollhättan var ju svensk, så vi kan utvisa svenskar också.

Hjärta


   
SvaraCitera
zIGGE

Kalle97: men i Sverige är det lika lätt att söka asyl som tidigare.

är det asyl man är ute efter är det till och med enklare, haha.


   
SvaraCitera

player one:

breivik dödade 77 pers ensam. de i paris var fler, organiserade, och dödade enligt senaste siffrorna jag läst 130 pers eller så. om vi ska dra statistiska slutsatser från detta måste väl de vara att norrmän är farligare än islamister.

Hur kan norrmän då vara farligare? Känner mig väldigt lostSkeptisk
Jag menar Breivik sitter ju inne, terror situationen is still going on.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Walther:
Du vill hindra människor att fly ifrån IS?

Jag vill hindra ISIS att fly hit


   
SvaraCitera

Tror dock inte Sverige är riktigt lika utsatt som Frankrike då vi inte aktivt deltar i konflikten på samma sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Tror dock inte Sverige är riktigt lika utsatt som Frankrike då vi inte aktivt deltar i konflikten på samma sätt.

Däremot finns det jihadister i Sverige som troligen hellre attakerar oss än Frankrike


   
SvaraCitera

Kalle97:

Däremot finns det jihadister i Sverige som troligen hellre attakerar oss än Frankrike

Men med tanke på att vår hotbild är långt ifrån lika extrem som frankrikes så kan man mycket väl förhindra det utan att nödvändigtvis stänga gränserna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Men med tanke på att vår hotbild är långt ifrån lika extrem som frankrikes så kan man mycket väl förhindra det utan att nödvändigtvis stänga gränserna

Hur då, genom att lära islamisterna i Sverige genusvetenskap och liknande trams eller?


   
SvaraCitera