Aviseringar
Rensa alla

Flyktingar protesterar mot sitt boende! Kommentar?


Ämnesstartare

Istället för att vara tacksamma för att de får tak över huvudet, en varm säng att sova i och mat i magen så det första flyktingarna gör när de kommer till Sverige är att protestera mot sitt boende och vägrar kliva av bussen de blivit transporterade i.

Kommentar?

flyktingprotest.png


   
Citera
Ämnesstartare

Förstår att det är jobbigt för dem, men de är trots allt flyktingar som fått komma hit till trygghet. De kan inte förvänta sig all lyx i världen från dag ett.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Jag skulle inte var så nöjd om jag blev utkastad i skogen som en vante, ett kolli som ingen saknar. men ibland är det ju vad en får ta också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dock  är det inte ok att de inte blir ordentlig informerade om situationen, om så är fallet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man får vara nöjd med der man får. De kommer hit från krig och elände och då får man vara nöjd över att bara få komma hit. Klaga är det sista man ska göra. Finns många svemska utan hem som drömer om att få bo där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Otacksamma "flyktingar" kan gärna söka sig efter ett annat ställe och bo på. Säger mycket om de påstådda flyktingarnas faktiska utsatthet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur i helvete är man otacksam för att man protesterar när man istället för en bussresa på 30 min inom skåne blir avsläppt 15 timmar bort, i östersund? ni är ju inte sanna. de förtjänar fan att informeras.


   
SvaraCitera
Kudhos

Ännu mer tjafs som kommer gynna SD.

Suck


   
SvaraCitera
mynona

Genom att klaga på standarden upprätthåller människan en hög standard i samhället. Att klaga är därmed samhällsnyttigt oavsett vem som gör det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst, bättre info kunde dom ha fått. Men vafan, om dom bor i Östersund eller Malmö spelar väl inte en sådan stor roll? Huvudsaken dom har tak över huvudet osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl: de förtjänar fan att informeras.

Det håller jag med om, det är väldigt märkligt om ingen berättat för dem och "rövar" bort dem på en 15 timmars resa. Det är inte ok.

Det faktum att de inte kan välja precis vart de får bo, det kan jag tycka är acceptabelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha ja lite roligt är det väl. Fanns en del lustiga citat i lokaltidningen.

"– Jag är 75 år och kommer från Mellanöstern. Så skickas jag till ett ställe där det ser ut så här, säger Isan Hydr och pekar på det isiga underlaget.
– Det är ju livsfarligt för mig att vistas här."

"– Normalt spelar jag musik och skriver låtar. Det går inte här, jag bli helt död inombords av att bo här säger han."

Och då har de väl ändå tur med tanke på årstiden. Kunde lika gärna ha varit 20 grader kallare.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Är inte de s.k. flyktingarna nöjda med tryggheten i Sverige så kan de mer än gärna återvända till kriget i Syrien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De s.k. flyktingarna? Ska det återvända till det s.k. kriget i Syrien också? Din privilegierande jävla mupp.


   
SvaraCitera