Aviseringar
Rensa alla

Flyta till Göteborg eller Stockholm


Ämnesstartare

Jag har ledsnat lite på att bo I Skövde, mest för att jag inte känner att utbildningen här är något för mig. Och att jag har ganska dåligt socialt nätvärk uppbyggt här. Finns andra anledningar jag kan ta upp ifall någon är intresserad. Funderat om man skulle flytta till en större stad så som Göteborg eller Stockholm ... nu är frågan bara vilken av dessa städer som ska bli min framtida hemstad. Vad tycker ni, fördelar och nackdelar bara ös på!


   
Citera
Ämnesstartare

Stockholm, större utbud och tunnelbana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plus att, tjejer med göteborgs dialekt... come on, lyssnar hellre på tinnitus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill du bli en del av sveriges gemytligaste stad eller vill du trängas med lattemorsor på tunnelbanan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Vill du bli en del av sveriges gemytligaste stad

Yeah, sist jag var där var det en go gammal göteborgare som drog kniv mot en annan utanför en k-märkt korvmoj. Det är livet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Yeah, sist jag var där var det en go gammal göteborgare som drog kniv mot en annan utanför en k-märkt korvmoj. Det är livet!

Där ser man[smile]
Men hittills har bara mina fördomar mot randomstockholmare bara spätts på varenda gång jag varit uppe.
Folk som är sjukt otrevliga mot varandra i spårvagnsträngseln, i krogkön, i affären osvosv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Folk som är sjukt otrevliga mot varandra i spårvagnsträngseln, i krogkön, i affären osvosv

Intressant eftersom vi inte har spårvagnar(haha, det har vi visst kom jag på, men de används inte av många).
Må så vara, men det finns större möjligheter i Stockholm, och Asha verkar vara politiskt engagerad och varför in bosätta sig i centrumet av landet då? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

ntressant eftersom vi inte har spårvagnar(haha, det har vi visst kom jag på, men de används inte av många).

Flåt, slant i tankarna. Menade givetvis tunnelbanan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*host, host*
btw:
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborg såklart [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*tog bort*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Flåt, slant i tankarna. Menade givetvis tunnelbanan.

Det där inlägget med rättelsen bidrog till diskussionen. [n]


   
SvaraCitera

Asha:

nu är frågan bara vilken av dessa städer som ska bli min framtida hemstad.

Jag skulle säga Göteborg. Stockholm är lite väl stor omställning från Skövde. Stockholm har sin charm, men Göteborg är inte lika mekaniskt och blattarna bor bara fyra minuter från centrum. [cute] [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Det där inlägget med rättelsen bidrog till diskussionen. [n]

woot? fattar inte :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

blattarna bor bara fyra minuter från centrum.

XD [love]

Budolicious:

woot? fattar inte :C

Okej. [sad]


   
SvaraCitera