Aviseringar
Rensa alla

Flytningar.


AGAPI:

Ibland får jag sjukt mycket vita/genomskinliga flytningar, på en sekund kan det bli 1 matsked med vitt i min trosa lixom.

Det är säkert för att du har ägglossning. Då släpper din kropp ju ut ägg tillsammans med en massa slem för att äggen inte är befruktade.

Beccaaa, har du gått till en gynekolog någon gång? Vad jag har hört är det ganska lagom att börja med det i 14-15-årsåldern mer eller mindre, kanske ska prova det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fru Musica:

Det är säkert för att du har ägglossning. Då släpper din kropp ju ut ägg tillsammans med en massa slem för att äggen inte är befruktade.

VAA? Är det sant? Jag trodde att ägget åkte ut med mensen och att det är därför man har mens? Varför har man mens då? [rolleyes]


   
SvaraCitera

AGAPI:

Varför har man mens då?

För att när ägget inte befruktas ramlar slemhinnorna i livmodern ut och det blöder, det är det som är själva mensen. Om man är gravid och ägget befruktas sätter sig ägget fast i slemhinnorna och de stannar kvar. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MMhm! hahaha jag har adlrig vetat! tack[rolleyes][bigsmile]


   
SvaraCitera

haha, det var inget [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dicamillo:

hej[smile]

lol hej [wink][crazy]


   
SvaraCitera

tame:

lol hej

hihi [blush]
Ska vi leka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fru Musica:

För att när ägget inte befruktas ramlar slemhinnorna i livmodern ut och det blöder, det är det som är själva mensen.

Men då åker väl ägget ut också? [chocked] Alltså ägglossning är väl när ägget släpps från en äggstock och åker genom äggledaren och sen när den har kommit hela vägen ner då åker den ut tillsammans med slemhinnorna (mensen)? Eller droppar man alltså ett ägg i trosorna mellan menserna utan att det blöder?


   
SvaraCitera

buttcrack:

Eller droppar man alltså ett ägg i trosorna mellan menserna utan att det blöder?

Yes[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beccaaa:

Illa luktande och ganska stora mängder flytningar.

Vad kan det bero på?
Vad kan man göra åt det?

Finns ju alltid risk att det är svamp eller så, läs runt lite om symptom å sånt, sen kan du köpa behandling på apoteket 🙂

AGAPI:

Ibland får jag sjukt mycket vita/genomskinliga flytningar, på en sekund kan det bli 1 matsked med vitt i min trosa lixom. Det luktar ingenting, men det blir VÅTT! skitjobbigt!

Jag har exakt samma problem. Blir lika förvånad varje gång, riktigt jobbigt. Hoppas att det har med mensen att göra iaf, man orkar inte ha det längre perioder :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fru Musica:

Yes

som värsta kycklingen.. [blush]


   
SvaraCitera
loita

Fru Musica:

Det är säkert för att du har ägglossning. Då släpper din kropp ju ut ägg tillsammans med en massa slem för att äggen inte är befruktade.

AGAPI:

VAA? Är det sant? Jag trodde att ägget åkte ut med mensen och att det är därför man har mens? Varför har man mens då?

Om ägget blir befruktat fastnar det i livmodern.
Om ägget inte blir befruktat sjunker progesteronhalten, slemhinnan i livmodern stöts bort och menstruationen påbörjas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

buttcrack:

Alltså ägglossning är väl när ägget släpps från en äggstock och åker genom äggledaren och sen när den har kommit hela vägen ner då åker den ut tillsammans med slemhinnorna (mensen)?

hehe, exakt vad jag trodde med[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fy fan va ni tjejer är ÄCKLIGA BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

fy fan va ni tjejer är ÄCKLIGA BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Du blev också till på grund av mens och ägglossning... Tjejer är fan så mycket fräschare än killar [y]


   
SvaraCitera