Aviseringar
Rensa alla

flytta hemifrån!


Ämnesstartare

jag är 17 år jag pluggar inte i min hemstad vilket innebär att jag bor själv, flyttade när jag var 16. finns så mycket man saknar med att bo hemma[ops]och finns så mycket bra med att bo själv [wink]
är det någon mer som har det så? vad saknar ni mest med att inte bo hemma och vad är skönast med att bo själv?

eller är det någon som ska fytta nu inför gymnasiet och vad längtar ni mest efter med att bo själv?[smile]


   
Citera

saknar att alltid veta att allt är fixat hemma, att ha någon att prata med alltid, att ha en katt springandes omkring en hela tiden. trygghet, ekonomiskt. o så fick jag göra mer eller mindre vad jag ville hemma.

sköt nu är.... inget typ :p. jag kan nog utforma mitt liv till något bra iaf, så det är d jag hoppas på.

har ännu inte dragit hem några k1llar eller tj3jer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller helt med dig!
och diska och städa kan vara det värsta som finns! hemma hade man i princip ett rum att ta hand om nu är det ALLT!

haha inte?! det första jag gjorde [wink]


   
SvaraCitera

ellut:

är det någon mer som har det så? vad saknar ni mest med att inte bo hemma och vad är skönast med att bo själv?

Saknar: Pappa, hans toasts, våra filmkvällar (som vi hade jätteofta och oftast åt taost till), mammas hundar (lite i alla fall), pappas katt och att jag hade närmare till majoriteten av mina vänner.

Kan ej svara på det andra dock, jag bor inte själv även om jag inte bor hemma [crazy]


   
SvaraCitera

Saknar katten [sad]


   
SvaraCitera

Saknar pappa. [sad]


   
SvaraCitera

+ Vill klara mig själv pga vuxen
+ Kan göra det jag vill och äta det jag vill utan menande blickar eller tjat.
+ Kan själv ta mig dit jag ska, behöver inte skjuts
+ Har det inte svinkallt.

Bor med två roomies nu, annars hade + också varit att man kan stöka ner bäst man vill/ hålla ordning bäst man vill.

- Saknar familjen
- Tommare kylskåp
- Inte lika mycket yta att röra sig på
- Inte lika tryggt.