Aviseringar
Rensa alla

flytta hemifrån!


Ämnesstartare

jag är 17 år jag pluggar inte i min hemstad vilket innebär att jag bor själv, flyttade när jag var 16. finns så mycket man saknar med att bo hemma[ops]och finns så mycket bra med att bo själv [wink]
är det någon mer som har det så? vad saknar ni mest med att inte bo hemma och vad är skönast med att bo själv?

eller är det någon som ska fytta nu inför gymnasiet och vad längtar ni mest efter med att bo själv?[smile]


   
Citera

saknar att alltid veta att allt är fixat hemma, att ha någon att prata med alltid, att ha en katt springandes omkring en hela tiden. trygghet, ekonomiskt. o så fick jag göra mer eller mindre vad jag ville hemma.

sköt nu är.... inget typ :p. jag kan nog utforma mitt liv till något bra iaf, så det är d jag hoppas på.

har ännu inte dragit hem några k1llar eller tj3jer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller helt med dig!
och diska och städa kan vara det värsta som finns! hemma hade man i princip ett rum att ta hand om nu är det ALLT!

haha inte?! det första jag gjorde [wink]


   
SvaraCitera

ellut:

är det någon mer som har det så? vad saknar ni mest med att inte bo hemma och vad är skönast med att bo själv?

Saknar: Pappa, hans toasts, våra filmkvällar (som vi hade jätteofta och oftast åt taost till), mammas hundar (lite i alla fall), pappas katt och att jag hade närmare till majoriteten av mina vänner.

Kan ej svara på det andra dock, jag bor inte själv även om jag inte bor hemma [crazy]


   
SvaraCitera

Saknar katten [sad]


   
SvaraCitera

Saknar pappa. [sad]


   
SvaraCitera

+ Vill klara mig själv pga vuxen
+ Kan göra det jag vill och äta det jag vill utan menande blickar eller tjat.
+ Kan själv ta mig dit jag ska, behöver inte skjuts
+ Har det inte svinkallt.

Bor med två roomies nu, annars hade + också varit att man kan stöka ner bäst man vill/ hålla ordning bäst man vill.

- Saknar familjen
- Tommare kylskåp
- Inte lika mycket yta att röra sig på
- Inte lika tryggt.
- Barndomen är officiellt över.
- Sämre ekonomisk situation.

Blev flest minus, men första punkten på +listan är så stark att det kvittar.


   
SvaraCitera

Saknar nog inget med att bo hemma, tycker det är jobbigt att jag bor långt bort från familj och vänner dock.[y]


   
SvaraCitera

antrax:

äta det jag vill

Skitsvårt att komma på vad man ska äta ju [mad]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Skitsvårt att komma på vad man ska äta ju [mad]

Ja, fast tänkte mer på att man kan äta godis på en tisdag utan att någon klagar. [blush]


   
SvaraCitera

antrax:

Ja, fast tänkte mer på att man kan äta godis på en tisdag utan att någon klagar. [blush]

aha [blush]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Skitsvårt att komma på vad man ska äta ju

Nä, gör inte om man gör med matplanering vecka för vecka [no-no] Då vet man alltid vad som ska göras [no-no]


   
SvaraCitera

ellut:

? vad saknar ni mest med att inte bo hemma

Föräldrarnas käk, går sjukt många dagar jag itne äter middag för det är så jävla tråkigt att laga mat till mig själv.

ellut:

ad är skönast med att bo själv?

Nu bor jag ju inte ensam, utan med en kompis, Men det är bekvämt att bo i stan, vilket jag inte gjorde innan


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Saknar katten [sad]

saknar att ingen lagar mat åt mig också.
men har vant mig efter 3½ år


   
SvaraCitera

ellut:

haha inte?! det första jag gjorde

du kanske är poppiz o schnygg? tänkt på d? [wink]

ChickiBull:

Skitsvårt att komma på vad man ska äta ju

har köpt middagsfrid så får hem mat varannan vecka. men insett att det är superdyrt. som att käka ute varje måltid :p


   
SvaraCitera