Aviseringar
Rensa alla

flytta hemifrån!


davvelito:

Saknar nog inget med att bo hemma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HK Berghdal:

du kanske är poppiz o schnygg? tänkt på d?

hmm... har inte tänkt på det 😉

haha nudlar,snabbmakaroner osv inte så svårt!
snylta mat hemma hos pojkvännen går ju också[ops]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Nä, gör inte om man gör med matplanering vecka för vecka [no-no] Då vet man alltid vad som ska göras [no-no]

Låter fett gay [sad]

Blivande_japan:

saknar att ingen lagar mat åt mig också.
men har vant mig efter 3½ år

Fick laga mat hemma också, bodde inte hemma hos mamma eller pappa [blush]

HK Berghdal:

har köpt middagsfrid så får hem mat varannan vecka. men insett att det är superdyrt. som att käka ute varje måltid :p

[love]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Låter fett gay

Jag och Tobbish planerar för varje vecka, sen går vi och handlar allt på en gång osv osv [blush]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Fick laga mat hemma också, bodde inte hemma hos mamma eller pappa [blush]

alltså menade ej att detsamma gällde dig, menade bara att jag höll med om katten[crazy]


   
SvaraCitera

saknar min hund som ja inte kan ha med på elevhemmet[cry] men har inte så långt så kan åka hem dom flesta helgerna [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast alla måste ju hålla med om att de är sjukt mycket skönare att bo själv än att bo hemma och ha föräldrar som talar om vad man ska göra?

jag hade tider och passa osv när jag bodde hemma, trodde aldrig jag skulle få bo själv men de gick dom med på[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]

Nintendo:

Saknar: Pappa, hans toasts

en toast pappa! min pappa gjorde också sjuuukt goda toast, dom saknar jag också lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

+ Skönt att få ta hand om sig själv och göra som man vill.
+ Man kan käka i sängen [blush] dock inte lunch/middag och sånt, mest kvällsfikat.
+ Sippa allt tjat

+- Bor mer centralt

- Jobigt att diska varje eviga dag, hehhe
- Närmare till jobbiga grannar
- Saknar familj och vänner

Trots att minus är lika många som plus så överväger plus såklart. Det är härligt att bo själv och få ansvara på egen hand helt enkelt, och det är skönt att få lämna fågelboet så att säga [smile] men kommer nog behöva flytta hem efter studenten om jag inte hittar nå arbete, vilket jag säkert inte kommer att göra [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

envitkossa:

Man kan käka i sängen

haha det gjorde jag hemma också ;$

nej men håller med! hur många minus de än kommer finnas så överväger plus konstigt nog! fast hade gärna bott hemma om jag kunde så vill nog hem något år efter studenten, så känns det nu iallafall så får man se sen [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ellut:

fast hade gärna bott hemma om jag kunde så vill nog hem något år efter studenten, så känns det nu iallafall så får man se sen [wink]

Aha okej, för mig känns det mer som att jag äntligen "slitit mig loss" och om jag flyttar hem så känns det som att jag ska bli fast där igen. Men det kan ju kanske vara bra också, bo hemma slippa betala hyra och så.


   
SvaraCitera

ellut:

vad saknar ni mest med att inte bo hemma

Inget.

ellut:

vad är skönast med att bo själv?

Allt. Alla saker i mitt hem är mina, jag behöver inte dela yta med någon eller höra någon annans röst eller ljudliga företeelser än mina egna. Jag behöver inte ta hänsyn till någon annan än mig själv.

Flyttade också inför gymnasiet och bodde på elevhem, det var roligt med mycket bus, men har aldrig mått så bra som jag gjort/gör när jag bor ensam i egen lägenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

envitkossa:

Aha okej, för mig känns det mer som att jag äntligen "slitit mig loss" och om jag flyttar hem så känns det som att jag ska bli fast där igen.

förstår helt! men vill nog ha fast ekonomi osv innan jag bor själv sen! men kanske hinner ändras! 2 år kvar i skolan så [wink]

Miceparade:

Allt. Alla saker i mitt hem är mina, jag behöver inte dela yta med någon eller höra någon annans röst eller ljudliga företeelser än mina egna

bästa! älskar att sköta mig själv, de känns rätt vuxet att bo själv trots att jag har en bit kvar! handla,tvätta innebär att man samlar vuxenpoäng men ack så tråkigt det är[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kkk


   
SvaraCitera

Flyttade också hemifrån när jag var 16 för att gå på gymnasiet. [party]

+ Bo centralt.
+ Får en helt annan kontakt med vänner och skola.
+ Få klara sig själv.
+ Känna sig vuxen och ansvarstagande.
+ Att kunna göra vad man vill, när man vill.
+ Att allt är mitt egna.
+ Kunna ha fester och vänner på besök utan att behöva ta hänsyn till andra.

- Fett jävla ensamt. Nästan alltid.
- Väldigt bittert när man blir svårt sjuk och måste fortfarande ta hand om hemmet och sig själv.
- Att om något skulle hända och man behöver en kram, finns det ingen kram att få.
- Mycket sämre ekonomisk frihet.
- Att behöva diska då och då.
- Att behöva laga mat de dagar då man verkligen inte orkar.
- Påfrestande att sköta om ett hem OCH försöka vara toppstudent.
- En känsla av att man är bortglömd om ej familj har hört av sig på länge.


   
SvaraCitera